Windows XP Pro wil niet op SATA

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb een dell pc gekocht dimension 9200.
En hierop wil ik windows xp pro installeren. Tijdens de installatie geeft die een error fout voor dat ik de F8 menu zie. ( of je accepteert de voorwaarden etc ).
Ik heb daarna van dell de sata drivers op diskette gezet en tijdens de install op f6 gedrukt en dan selecteer ik de raid controller die nu wordt aangeven in mijn hudige windows ( ich8r/do/dh sata raid controller ) maar dan geeft die tog een fout weer zoals ik dat hierboven heb gemeld.

Ik heb geprobeerd alle andere raid drivers die ook op die diskette stonden en dat mocht ook niet baten. heb andere diskette geprobeerd ook niets.

Ik heb verder echt geen idee hoe ik dit zou kunnen oplossen. Ik heb overal al gezocht hoe je een win xp pro op een sata moet installeren en dat is zover ik las alleen mogenlijk om door de drivers op diskette te plaatsen en dan moet het allemaal lukken.

Weet er iemand raad mee?

Alvast bedankt

Signature

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-03 00:54

RammY

Dát!

Als ik dit zo lees gebruik je niet de juiste drivers voor je SATA controller...

Een kwestie van de juiste drivers op een flop zetten en dan lekker installeren.

Kijk anders even op de website van de leverancier van je SATA controller. Soms staan daar wel XP Setup driver disks.

[ Voor 27% gewijzigd door RammY op 08-11-2006 23:11 ]

Deze advertentieplaats is te huur!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Topicstarter
RammY schreef op woensdag 08 november 2006 @ 23:09:
Als ik dit zo lees gebruik je niet de juiste drivers voor je SATA controller...

Een kwestie van de juiste drivers op een flop zetten en dan lekker installeren.

Kijk anders even op de website van de leverancier van je SATA controller. Soms staan daar wel XP Setup driver disks.
bedankt, heb het net op wd site de raid controller drivers gedl en op diskette gezet.
wd2500js nog maals geprobeerd maar blijf het zelfde foutmelding. pci.sys

Signature

Verwijderd

Ik heb ook een probleem, weet niet of het bij dit topic mag.
Ik probeer windows xp nu naast vista te zetten op Acer Aspire 5633 laptop (vista HP was voorgeïnstaleerd). Ik heb dus van mij D: partitie met vista wat ruimte afgehaald en daarvan een nieuwe partitie gemaakt, waar ik XP op wil gaan zetten. XP bootable cd opgestart, na het richeltje wat eindigt met 'NTFS - FAT..' volgt telkens een blauw scherm met een stopcode:
code:
1
2
3
4
Stop 0x0000007E 

..
pci.sys - ADdress F74..... base at..

Nu vond ik dit op de microsoft site => "STOP 0x0000007E" error message after you upgrade to Windows XP.
Ik hoop niet dat mijn geheugen nu kapot is ofzo. Ik zal vannacht dan maar memtest draaien denk ik en zal posten wat dit heeft uitgehaald.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Open even een eigen topic, zeker omdat jouw situatie compleet anders is.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Dit topic is gesloten.