2x1GB PC4200 in Vintage2-PE2 (P5VD2-MX), Dual Channel?

Pagina: 1
Acties:

• Tittah
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-09-2025
Ik heb net een asus Barebone Vintage2-PE2 in elkaar gezet met een Core2 Duo en 2 reepjes Kingston PC4200 van 1 GB. (Link naar mobo: http://www.asus.com/produ...10&model=1200&modelmenu=2 ). Ik heb geen dedicated VGA-kaart (dus 64MB shared).

Omdat ik nergens kon controleren of het geheugen in dual channel draait (CPU-Z gaf geen info over het geheugen), wou ik Sisoft Sandra installeren. Sandra wilde echter niet opstarten. Vaag dus. Indien ik er 1 lat uithaalde, wilde Sandra wel meewerken en had ik een memory bandwidth van +/- 3,5 GB/s (lijkt mij normaal).

Ik had de laatse bios van de vintage2-pe2 erop (0403) en heb geprobeerd om de laatste bios van het mobo (P5VD2-MX, 1002 als ik mij niet vergis) te flashen. Daarna wilde Sandra wel opstarten maar de BW bleef ongewijzigd. Geen dual channel dus.

Ik moet er misschien bij vertellen dat het geheugen niet paired is (maar wel hetzelfde, nl KVR533D2N4/1BG).

Op de site van Asus zie ik nergens expliciet vermeld staan dat dual channel ondersteund wordt, maar uit de QVL kan ik afleiden dat het zou moeten lukken). Ik kan het in de bios ook nergens enablen.

Iemand een idee?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Probeer eens een andere tool dan Sandra, Everest bijvoorbeeld.

• Tittah
Everest geeft 3.9 MB/s (Read), single channel DDR2-533

• Tittah
Ik heb ondertussen de 2 latten geheugen getest in een ander systeem en daar worden ze zonder problemen in dual channel gedraaid. Ook CPU-Z heeft hier geen problemen om de informatie van het geugen weer te geven...

Zou het kunnen dat een mobo wel een Core2 Duo ondersteund maar geen dual channel geheugen?

• Tittah
Ik probeer vanavond om 2x 512mb Aeneon in dual channel te krijgen. Zal het resultaat later nog posten...

• h8bal
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-05 15:33
De meeste sites geven toch aan dit dit moederbord dual channel ondersteund, dus ik neem aan dat die bij jou gewoon DC draait.

• Tittah
Tittah schreef op maandag 13 november 2006 @ 09:59:
Ik probeer vanavond om 2x 512mb Aeneon in dual channel te krijgen. Zal het resultaat later nog posten...
Net geprobeerd, geen verbetering.

Iemand nog een idee?
Pagina: 1