Toon posts:

Windows XP na afmelden zwart scherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds enkele weken heb ik een probleem.

Ik laat mijzelf vaak aangemeld staan, zodat mijn overige computergebruikers (1 andere account) gewoon kan computeren. Wanneer diegene zich dan afmeld blijft hij hangen op een zwart scherm.

In dit scherm kan ik niks doen, enige optie is mijn pc resetten. Maar dan verlies ik dus de dingen waar ik mee bezig was in mijn account, plus dat dit natuurlijk niet goed is voor m'n pc.

Dus ben ik aan de slag gegaan om het probleem op te lossen, ik kwam op deze site een artikel erover tegen. Hierin stond dat ik moest upgraden naar SP2, echter heb ik deze al geruime tijd geïnstalleerd en heb het nog steeds.

Verder heb ik alle nieuwste drivers van mijn videokaart geïnstalleerd. Ook is Windows up-to-date.

Ook heb ik geen nieuwe hardware de laatste tijd geïnstalleerd.

Mijn specificaties zijn o.a:
- Ati Radeon 9200 256mb
- Intel Pentium 4, 2.6 ghz
- 1024 DDR ram
- Geluidskaart on board

Bij voorbaat dank,

Koen Romers

p.s. ik heb dus al gezocht in het forum, maar daar heb ik het probleem niet mee kunnen oplossen.

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Ten eerste
Maar dan verlies ik dus de dingen waar ik mee bezig was in mijn account, plus dat dit natuurlijk niet goed is voor m'n pc.
Als je je gewoon afmeld en niet Snel afmeld dan verlies je helemaal niets....

Edit: dus NIET op "andere gebruiker" klikken maar gewoon op "afmelden".

Ten tweede:
Blijft hij dan hangen én geeft hij een zwart scherm of geeft hij álléén een zwart scherm maar hoor je hem nog wel doorstarten? (hd geratel oid)

[ Voor 9% gewijzigd door EWK op 08-11-2006 22:30 ]

Hoi!

Verwijderd

Topicstarter
Ja als ik snel afmeld verlies ik idd niks. Maar doordat ik hem moet herstarten kan ik mijn account dus niet normaal afmelden, want zoals ik al aangaf kan ik tijdens het zwarte scherm niks doen. Dus ben ik genoodzaakt te herstarten.

Uhmm ja je krijgt eerst de schermen van "u wordt afgemeld" blabla.
En dan wanneer je denkt over te schakelen naar het inlogscherm blijft hij hangen op zwart beeld.

Eerst dacht ik dat mijn moeder (dus de andere gebruiker) iets verkeerds deed. Maar toen ik zelf in haar account ging (terwijl mijn account dus aan stond) en normaal afmeldde gebeurde het weer.
urnie538 schreef op woensdag 08 november 2006 @ 22:29:
Ten eerste

[...]

Als je je gewoon afmeld en niet Snel afmeld dan verlies je helemaal niets....

Edit: dus NIET op "andere gebruiker" klikken maar gewoon op "afmelden".

Ten tweede:
Blijft hij dan hangen én geeft hij een zwart scherm of geeft hij álléén een zwart scherm maar hoor je hem nog wel doorstarten? (hd geratel oid)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2006 22:33 ]

• EWK
  • Niet online

EWK

Verwijderd schreef op woensdag 08 november 2006 @ 22:31:
Ja als ik snel afmeld verlies ik idd niks. Maar doordat ik hem moet herstarten kan ik mijn account dus niet normaal afmelden, want zoals ik al aangaf kan ik tijdens het zwarte scherm niks doen. Dus ben ik genoodzaakt te herstarten.

Uhmm ja je krijgt eerst de schermen van "u wordt afgemeld" blabla.
En dan wanneer je denkt over te schakelen naar het inlogscherm blijft hij hangen op zwart beeld.

[...]
Maar even voor de duidelijkheid...

Er komt te staan:
U wordt afgemeld
en vervolgens kom je helemaal niet het overzichtsschermpje van de accounts?

Hoi!

Verwijderd

Topicstarter
Precies!

Verwijderd

Wat voor monitor heb je?
Welke resolutie en refreshrate?

Kijk eens of een andere setting verschil maakt?

In je eventlog kijken kan ook nog wel eens wat opleveren ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2006 22:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 08 november 2006 @ 22:36:
Wat voor monitor heb je?
Welke resolutie en refreshrate?

Kijk eens of een andere setting verschil maakt?
Een Philips 109S4, dit is een 19 inch CRD monitor. Mijn refreshrate staat op 85 hertz en mijn resolutie op 1024x768.

Ik zal het even proberen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2006 22:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb mijn refreshrate wat lager gezet, op 60 hertz. Mijn resolutie gewoon zo gehouden.

Probleem is er nog steeds.

Waar ken ik mijn eventlog vinden en wat kan ik met die gegevens?

Ik heb trouwens de functie systeemherstel uit staan. Maar voorheen heb ik nooit problemen gehad, het is volgens mij sinds ik Windows Live Messenger heb geïnstalleerd. Die kan ik wel deïnstalleren, maar daar ken het toch niet aan liggen?

Er moet toch een andere oplossing zijn, ik las al enkele artikelen over een hotfix die men via Microsoft aan kan vragen. Maar dit lukte mij niet, ik kreeg een melding dat ik contact op moest nemen met mijn computerfabrikant (Alternate). Echter is mijn pc al 3 jaar oud, dus of ze me nog willen helpen en/of kunnen helpen is ook maar de vraag.

Ik heb trouwens Windows XP Home Edition.

• EWK
  • Niet online

EWK

Start --> configuratiescherm --> Systeembeheer --> Logboeken.

Die dan eens het volgens: Meld je af tot je een zwart scherm krijg (onhoud het tijdstip). Reboot de PC. Kijk vervolgens in je logboek. Zoek de datum en de tijd, en als er dan ergens een rood kruis bij staat kun je daarmee achterhalen wat precies de oorzaak. (als het goed is tenminste)

Hoi!

Verwijderd

Topicstarter
urnie538 schreef op donderdag 09 november 2006 @ 06:45:
Start --> configuratiescherm --> Systeembeheer --> Logboeken.

Die dan eens het volgens: Meld je af tot je een zwart scherm krijg (onhoud het tijdstip). Reboot de PC. Kijk vervolgens in je logboek. Zoek de datum en de tijd, en als er dan ergens een rood kruis bij staat kun je daarmee achterhalen wat precies de oorzaak. (als het goed is tenminste)
Ok ik zie nu enkele kruizen er tussen staan in de lijst.

Als ik er dubbel op klik zie ik dus het volgende : "De volgende opstartprogramma's zijn niet geladen:atitray"

Dit is dus iets met mijn videokaart... maar hoe kan ik dit oplossen?
Zoals ik al zei heb ik de nieuwste drivers van ATI, dus daarmee is het niet opgelost.

• EWK
  • Niet online

EWK

Heb je de originele cd nog die bij de videokaart zat geleverd?

Probeer daar de drivers eens van te installeren... Misschien dat dat helpt...

Hoi!

Verwijderd

Topicstarter
urnie538 schreef op donderdag 09 november 2006 @ 14:48:
Heb je de originele cd nog die bij de videokaart zat geleverd?

Probeer daar de drivers eens van te installeren... Misschien dat dat helpt...
Nee die heb ik niet meer, helaas.

Verwijderd

Je kunt ook een oude driver voor je Radeon 9200 downloaden.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 09 november 2006 @ 22:19:
Je kunt ook een oude driver voor je Radeon 9200 downloaden.
het is nog steeds :'(
Pagina: 1