Linksys wrt54gl wlan snelheids probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 151 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik heb een linksys wrt54gl wlan snelheids probleem :

Over mijn wlan krijg ik maar zo'n 350kbytes per seconde binnen van mijn internet aansluiting.
Met een kabel haal ik de 650kbytes die ik hoor te krijgen met mijn 6mbps internet aansluiting.

De router had ik gekocht omdat mijn oude netgear wgt624 problemen had. Deze haalde echter met gemak de 650kbytes per seconde. De netgear was overigens wel een 108g maar ook 54kbps van de linksys moet ruim voldoende zijn voor een bandbreedte van zo'n 2000kbyes per seconde.

Ik heb al van alles geprobeerd :
- wlan security aan/uit
- upnp aan/uit
- reset van router

Is dit alles wat ik kan verwachten van de wrt54gl ? als dat zo is gaat hij morgen weer retour.
Of zit er toch iets mis ?

Alvast bedankt !

• HaseMike
  • Niet online
Nog vergeten te vermelden :

- Linksys firmware, hyperwrt thibor, tomato ook geprobeerd

Linksys & tomato halen 400kb en thibor maar 350. Met mijn oude wgt624 haalde ik zoals gezegd met gemak gewoon de maximum internet speed van rond de 650-700kbytes per sec.

En ik heb aan de pc kant een wg111t van netgear, "excellent signal strenth" volgens xp.

Ben ik nu dom of is dit echt het maximum wat er uit een linksys wrt54gl komt? Als dat werkelijk zo is, wat is er dan zo bijzonder aan deze &#% router dat iedereen er zo happy mee is. ?

Bedankt alvast voor hulp !

Verwijderd

Kun je dit ook testen door van pc naar pc dingen te verzenden? En te kijken wat voor snelheden je dan haalt?

Heb je meer pc's in huis met een draadloze verbinding? Of zou je het kunnen testen met een andere pc/laptop?

• HaseMike
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 09 november 2006 @ 11:58:
Kun je dit ook testen door van pc naar pc dingen te verzenden? En te kijken wat voor snelheden je dan haalt?

Heb je meer pc's in huis met een draadloze verbinding? Of zou je het kunnen testen met een andere pc/laptop?
Helaas geen pc2, echter wel bij de buren even een andere wgt624 weten te lenen, en die doet het qua performance prima (dus 650kbyte seconde internet). Een hardware defect lijkt me sterk, de wlan doet het of wel, of niet naar mijn bescheiden mening.

Ik blijf nog wel even stoeien met de wrt54g(l) want zelfs met een 54mbps router moet er toch wel zo'n 2000kbyte down te halen zijn. Als het me niet lukt, of niemand weet een oplossing dan maar terug met dat ding.

• HaseMike
  • Niet online
(kan de edit functie niet meer vinden voor dit forum dus maar even een antwoord op mijzelf)

Misschien ligt het wel aan de combinatie met de wg111t usb wlan die aan mijn pc hangt. Jammer genoeg geen andere stick en of kaart om het even te proberen. Iemand met deze combinatie (wg111t + wrt54g of gl) die hetzelfde probleem heeft ?

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Ik zou zeggen:

Bel de gratis service lijn van Linksys!

Hoi!

• HaseMike
  • Niet online
urnie538 schreef op donderdag 09 november 2006 @ 17:01:
Ik zou zeggen:

Bel de gratis service lijn van Linksys!
Kijk da's nou een handige tip, ik wist niet eens dat ze die hadden.
Helaas wisten ze daar de oplossing ook niet, buiten het proberen van een andere wlan stick die ik niet heb. Conclusie : toch maar nieuwe stick/pci kopen bij MM waar je hem kan terugbrengen als die het probleem niet verhelpt. En de netgear stick op ebay zucht.

• HaseMike
  • Niet online
Ik begrijp er helemaal niets meer van :

- Een nieuwe 54mbps pci adapter gekocht (Ralink), en getest met de linksys :

Weer maar 350kbytes per seconde op mijn internet aansluiting.

- De ralink getest met een netgear en ook maar 350kbytes

Ik zit stuk, kan er geen touw meer aan vast knopen, de enige combinatie met 650kbytes
throughput is de netgear router + netgear usb stick 108g. De rest van de combinaties leverd maar 350kbyte sec op.

54g moet toch minimaal zo'n 2000kbytes per seconden opleveren, en totaal geen moeite hebben met een 6000kbps pppoe internet aansluiting ?

Wie weet meer ?

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

ik rag 12mbit over die WRT54GL, dus dat is het probleem zeker niet. Wat het dan wel is? geen flauw idee. Wellicht iets met full duplex instellingen?

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• HaseMike
  • Niet online
kamstra schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 12:22:
ik rag 12mbit over die WRT54GL, dus dat is het probleem zeker niet. Wat het dan wel is? geen flauw idee. Wellicht iets met full duplex instellingen?
Ondertussen eindelijk wat gevonden : het moet iets in de instellingen in XP zijn, want onder vista draait alles als een zonnetje :-)

Erg vreemd ik haal precies 2800kbps in xp en gewoon de verwachte 24Gbps in vista !
Het is in ieder geval dus geen hardware probleem, zoveel is nu eindelijk duidelijk.

Nu nog vinden in welke van de 2 miljoen instellingen in de registry het probleem zit, herinstallen van xp duurt helaas zo ontzettend lang. Mocht iemand ideeen hebben graag !

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Als je pc vista kan trekken, dan zou je zeggen dat een herinstal van Windows XP binnen een half uurtje gedaan moet kunnen zijn.

Maar in ieder geval...

De drivers misschien? Heb je andere drivers gebruikt bij Vista dan in XP?

Hoi!

Verwijderd

edit

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2007 17:20 ]

• HaseMike
  • Niet online
urnie538 schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 14:21:
Als je pc vista kan trekken, dan zou je zeggen dat een herinstal van Windows XP binnen een half uurtje gedaan moet kunnen zijn.

Maar in ieder geval...
De drivers misschien? Heb je andere drivers gebruikt bij Vista dan in XP?
Helaas een herinstall van xp levert gek genoeg exact dezelfde problemen op. Aan het moederbord kan het niet liggen want een asrock conroexfire, dat is een intel 945 chipset en geen problemen bekend met pci/usb wireless.

Voor het eerst sind mijn trs-80 uit 1978 ben ik echt de weg kwijt, de wireless functioneerd onder een oude en een verse xp maar op 2800kpbs (ik denk dat de kaarten in 802.11b draaien ipv G maar zeker is dat niet en alles maar dan ook ALLES geprobeerd).

Onder vista alles 100% ok.

Het enige wat werkt onder xp is mijn oude netgear router + stick op 108g en die geeft wel net genoeg performance.

Ik zit echt vast ;(

Verwijderd

Lynksys router = lynksys pci card een belkin of een SMC
Veel van die zogenaamde wireless zooi werkt helemaal niet lekker met mekaar.
Pagina: 1