EtherWORKS DE205 drivers?

Pagina: 1
Acties:
  • 169 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• No13
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-08 15:40

No13

/me was here

Topicstarter
Ik heb hier 4 isa netwerkkaartjes liggen van Digital, zonder drivers, hebben jullie misschine iemand nog drivers hiervoor? of weet waar ik ze kan halen?

Als ik naar de site van digital probeer te gaan kom ik uit op compaq en daar staat nix op hun pagina over deze kaart

Het is een isa netw kaartje, ik gok en 1x UTP, 1x AUI en 1x BNC

Iemand???

Verwijderd

heb ik wel drivers van. moet ik even opzoeken en op een siteje zetten. misschien kan ik ze ook wel mailen maar ik weet niet hoeveel je mailserver aan kan.

post even terug

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Compaq heeft het toendertijd noodlijdende DEC overgenomen, maar is grote schoonmaak aan het houden, met name op netwerk-gebied.

Maar, geen paniek, DriverGuide heeft de installatie-set voor je klaarstaan :
www2.driverguide.com/cgi/drifound.pl?ID=digital-equipment-corporation&NAME=Digital-Equipment

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• No13

No13

/me was here

Topicstarter
Op woensdag 31 januari 2001 21:45 schreef glasbak2 het volgende:
heb ik wel drivers van. moet ik even opzoeken en op een siteje zetten. misschien kan ik ze ook wel mailen maar ik weet niet hoeveel je mailserver aan kan.

post even terug
max 5 mb geloof ik :)

• No13

No13

/me was here

Topicstarter
Ken ik die wel in Win 98 en/fo win ME gebruiken?

Verwijderd

ze zijn gewoon op de site van compaq te downloaden ik heb ook 2 van die kaartjes.,

EN!

ze zijn ne2000compatibel dus die standaard drivers kunje ook gebruiken.

• No13

No13

/me was here

Topicstarter
Op de site van compaq? niet gezien...

in Win ME zitten geen standaard drivers voor de kaart, en daar komt ook nog bij dat als ik op me win 98 machine de standaard shit gebruik ik een foutmelding krijg...

• No13

No13

/me was here

Topicstarter
En de door veel mensen toegestuurde link http://www.networks.digital.com/dr/nics/drivers/ werkt niet

Verwijderd

ik kan ze op m'n eigen HD niet meer vinden.
ik heb zelf ook best wel lang gezocht.
in ieder geval veel success.
je moet even op ftp-sites van digital enz. kijken.

• No13

No13

/me was here

Topicstarter
wat is daar het adres van?

ik heb al heel wat ftp adressen gehad maar bijna allemaal zeggen ze installeer de "EtherWORKS 3 alle isa versies" maar...alleen die drivers staan niet op ME en in win 98 krijg ik alleen foutmeldingen

Verwijderd

Waarom heb je die drivers nodig? Win9x ondersteund die kaart gewoon hoor! maar ik heb wel drivers e3kit250.zip* misschien heb je daar iets aan?

[update]
EtherWORKS 3 TURBO V2.5 README 26-Jun-1996

Dit staat in de README, hier:
ftp://ftp.digital.com/pub/DEC/adapters/ethernet/ewrk3/release kun je ze downloaden...
[/update]

• No13

No13

/me was here

Topicstarter
Dat is dus net het probleem, win ME ondersteunt ze misschien wel maar in het lijstje met hardware staatie nergens tussen, zowieso geen netwerkkaart van digital...

die drivers die jij bedoeld zijn toch alleen voor dos? "\e3kit250.zip - EtherWORKS 3 DOS-based Distribution Diskette v2.50
"

Verwijderd

Doe eens hardware detectie :)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:21
Ik had destijds een Digital DE100 werkend onder windows 98 met de Digital Equipment Etherworks LC drivers. Voor die van jouw eeet ik het zo niet, maar wat mij bijgebleven is aan dit kaartje was die adresbereiken die je moest instellen met dips. Staat gewoon in het lijstje bij Digital Equipment...

• No13

No13

/me was here

Topicstarter
Zitten geen dip's op

en sinds wanneer werkt autodetectie met ISA kaarten???? heb je zelf uitgevonden ofzow?

Verwijderd

kijk ook even op http://www.dnpg.com

daar heb ik het toen ook gevonden

Verwijderd

Op vrijdag 02 februari 2001 16:59 schreef No13 het volgende:
Zitten geen dip's op

en sinds wanneer werkt autodetectie met ISA kaarten???? heb je zelf uitgevonden ofzow?
Sinds Windows 95, hoezo? Als je gewoon de wizard nieuwe hardware doet vraag windhoos op een bepaald moment of je wilt zoeken naar Niet plug & pray apparaten...als je daar dan een "Ja" doet :)

Verwijderd

JA HOOR, IK HEB ZE VOOR JE GEVONDEN:

http://www.dnpg.com/dr/nics/drivers/

(alvast graag gedaan)

• No13

No13

/me was here

Topicstarter
Op vrijdag 02 februari 2001 19:27 schreef fkooman het volgende:

[..]

Sinds Windows 95, hoezo? Als je gewoon de wizard nieuwe hardware doet vraag windhoos op een bepaald moment of je wilt zoeken naar Niet plug & pray apparaten...als je daar dan een "Ja" doet :)
...dan laatie nix zien, is nooit bij isa slots (sorry als dit niet waar is) tenminste niet bij mijn andere 2 netwerkkaarten, radiokaart en nog wat oude andere isa shit

• No13

No13

/me was here

Topicstarter
Op vrijdag 02 februari 2001 19:28 schreef glasbak2 het volgende:
JA HOOR, IK HEB ZE VOOR JE GEVONDEN:

http://www.dnpg.com/dr/nics/drivers/

(alvast graag gedaan)
Inderdaad bedankt voor het zoeken, helaas zie ik er geen windhoos 98 of ME drivers bij staan....allemaal bedankt voor jullie hulp maar ik heb net maar een nieuw pci kaartje gekocht want ik werd een beetje schijtziek van die kaarten :)

dussuhhh
iemand nog een isa netwerkkaart? werken nog goed en de drivers zijn te vinden op [zie 2 posts geleden] .....fl 5,- per stuk ? ;)

zullen we maar niet doen, andere mensen met mijn zooi gaan opschepen

Verwijderd

nee laat ik dat maar niet doen, ik vertrouw die dingen niet helemaal. 'k heb er thuis nog een stuk of 5 liggen. die doen het allemaal niet.

'k heb gewoon Realtek kaartjes gekocht. veel beter :)

• No13

No13

/me was here

Topicstarter
Ik heb er nu 2 uit elkaar gehaald, de sockets ken ik misschien wel gebruiken om van 2x 5m utp kabel 1x 10m crosslink kabel te maken (of werkt dit niet?) :)
Pagina: 1