Toon posts:

Wireless Livebox - Orange

Pagina: 1
Acties:
  • 573 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Excusus voor het starten van deze topic, maar ik ben nu helemaal het overzicht kwijt. Er is inmiddels over dit onderwerp nu al zoveel geschreven dat ik geen idde meer heb hoe ik dit aan moet pakken.

Ik ben in het bezit van een Wanadoo-livebox (geen wireless-versie) die via een kabel verbonden is aan mijn pc. Nu ben ik voornemens een laptop aan te schaffen waarmee ik draadloos wil kunnen internetten. Wat is hiervoor nodig voor in de livebox (router, access point, draadloos netwerkkaartje....) en wat is nodig voor in de laptop. In mijn aan te schaffen laptop zit een 802.11b/g WLAN-kaart.

Kan iemand mij duidelijk uitleggen hoe dit aan te pakken is?

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-02 17:24

RammY

Dát!

Je zou bij Orange de draadloze versie kunnen bestellen...
Of je zou even moeten zoeken welke pcmcia kaart er compatible is met de LiveDoos..

Als er al een Wireless NIC in je laptop zit hoef je hier niets voor aan te schaffen.

Deze advertentieplaats is te huur!

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-12-2025
Als je een simpele gebruiker bent die wat wilt surfen/mailen, bestel dan gewoon het wireless pakket bij Orange. Kost iets van 2,95 per maand. Krijg je usb dongle voor de pc en een pcmcia kaart voor in de Livebox. Als je iets meer verwacht vanwege wat zwaarder gebruik qua features en prestaties, dan zul je een aparte router moeten aanschaffen.

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:08

Dido

heforshe

Lekkere Loempia schreef op donderdag 09 november 2006 @ 08:39:
Als je iets meer verwacht vanwege wat zwaarder gebruik qua features en prestaties, dan zul je een aparte router moeten aanschaffen.
Waarom? Er zit al een router in de livebox.
Een switch en een wireless accesspoint liggen meer voor de hand.

Wat betekent mijn avatar?

• Wisey
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:20
Zoals in het topic: "[Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringen" staat, kun je gewoon een pcmia kaartje kopen en deze in de livebox zetten. Als je tegenwoordig een nieuwe laptop aanschaft, heeft deze zeker wel een wireless netwerkadapter ingebouwd. Zelf heb ik de Asus WL-100g een half jaar geleden voor 25 euro gekocht op marktplaats en dit werkt perfect en heb ik het er al op een jaar terugverdiend.

De geteste werkende pcmia kaarten zijn:
De ASUS WL-100g
De Linksys WPC54G (FCC en ID: PKW-WPC54G-2 en IC: 3839A-WPC54GV1)
Linksys WPC54G ver.1.2 (FCC ID: Q87-WPC54GV12)
Belkin F5D7011 802.11g
Sitecom de WL-100 B PCMCIA

• Lekkere Loempia
Dido schreef op donderdag 09 november 2006 @ 08:46:
[...]

Waarom? Er zit al een router in de livebox.
Een switch en een wireless accesspoint liggen meer voor de hand.
Heeft niks met de functie te maken, maar met de performance van het wireless gedeelte. De meeste routers kan je ook instellen als AP.

• Dido
  • Laatst online: 10:08

Dido

heforshe

Lekkere Loempia schreef op donderdag 09 november 2006 @ 09:46:
Heeft niks met de functie te maken, maar met de performance van het wireless gedeelte. De meeste routers kan je ook instellen als AP.
Het zal aan mij liggen, maar waarom je een extra router wilt gebruiken om je performance te boosten ontgaat me.
Je zou dus een router/switch/AP of router/AP neerzetten, en dan waarschijnlijk aanraden de router te laten bridgen omdat je anders niet meer bij je livebox komt :?

Wat betekent mijn avatar?

Verwijderd

ik zou er een los AP aanhangen heb ik ook bij een klant gedaan , een pcmia kaartje in je livebox is echt brak het signaal is om te huilen , heb ik een half jaar geleden meegemaakt bij 2 klanten ,

ik weet niet als ze het al verbeterd hebben ?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. Ik zal het in eerste instantie proberen met één van de pcmia kaarten. Als blijkt dat het signaal inderdaad erg slecht is kan ik dus een Access Point aanschaffen (Linksys) en deze aan de Livebox koppelen. Zijn er vervolgens nog instellingen die ik moet aanpassen o.i.d.?

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 09 november 2006 @ 10:25:
ik zou er een los AP aanhangen heb ik ook bij een klant gedaan , een pcmia kaartje in je livebox is echt brak het signaal is om te huilen , heb ik een half jaar geleden meegemaakt bij 2 klanten ,

ik weet niet als ze het al verbeterd hebben ?
Waar heb jij het nou toch over?
Ik heb er hier 1 thuis.
Die hangt helemaal beneden(begane grond)!
Zit een PCMIA kaart in van de livebox gewoon.
Zit hierboven nu(2 verdiepingen hoger) en heb altijd een "54 Mbit Uitstekend" verbinding!

Nooit problemen met het signaal!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Verwijderd

dennus2006 schreef op donderdag 09 november 2006 @ 19:34:
[...]

Ik heb er hier 1 thuis.
Zit hierboven nu(2 verdiepingen hoger) en heb altijd een "54 Mbit Uitstekend" verbinding!

dan zul jij wel een vernieuwde release hebben bij de klanten waar ik was had die een signaal van 15 M alleen begaande grond verder kwam die niet en als er teveel wanden tussen zaten heel brak signaal

Verwijderd

Topicstarter
[...]

Ik heb er hier 1 thuis.

Welke LB heb jij? Van Wanadoo of van Orange?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 november 2006 @ 19:31:
Bedankt voor de reacties. Ik zal het in eerste instantie proberen met één van de pcmia kaarten. Als blijkt dat het signaal inderdaad erg slecht is kan ik dus een Access Point aanschaffen (Linksys) en deze aan de Livebox koppelen. Zijn er vervolgens nog instellingen die ik moet aanpassen o.i.d.?
ja dat is erg simple je haalt een accespoint van linksys ( erg goed merk koop geen sweex of ander goedkoop merk ) meestal heeft linksys het systeem 1 click en alles is geconfigt . zo niet zit er een hele goeie gebruikershandleiding bij , en goede support

ik weet niet wat je van plan bent met je laptop hoever je van het ap af gaat zitten ?

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:03
[...]

Ik heb er hier 1 thuis.

Hier dezelfde ervaring met meerdere lb's slechte verbindingen, alleen dicht bij enz.

• DennusB
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 09 november 2006 @ 21:26:
[...]

Ik heb die van Wanadoo nog!
Werkt echt geweldig dat draadloos!Altijd full-verbinding... nooit wegval!

• Lekkere Loempia
Verwijderd schreef op donderdag 09 november 2006 @ 21:26:
[...]

Er zit volgens mij geen verschil in beide, want het gaat in beide gevallen om de Sagem Fast-3202 met een ander plakkertje erop :?

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

En dan nog, er zijn 80 factoren te bedenken waarom bij de ene het signaal sterk is, en bij de ander zwak.

• DennusB
  • Niet online
Exorcist schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 12:55:
En dan nog, er zijn 80 factoren te bedenken waarom bij de ene het signaal sterk is, en bij de ander zwak.
Das waar:)

• m0nkm0nk
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-01 01:01
Ik zelf heb ook de Livebox zonder de wireless verbinding.

Hiervoor had ik een Conceptronic router met wel een wireless verbinding en 4 lan poortjes, deze heb ik er nu gewoon tussen als switch/wireless access point.

Op beide staat de DHCP uit.

Werkt perfect.

[ Voor 4% gewijzigd door m0nkm0nk op 13-11-2006 09:08 ]

Pagina: 1