AMILO-D P4 P2000

Pagina: 1
Acties:

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:02
Ik heb hier een AMILO-D P4 P2000 ( SNR: 355118007 ).
Waarvan de bios verkeerde is geflasht door een gebruiker alleen de fabrikant fujitsu siemens wil het probleem niet oplossen terwijl zei van hun de firmwire moest updaten. Nu weet ik zelf niet precies wat er geupdate is maar als je hem aandoet krijg je geen beeld m.a.w hij kan de bios niet laden

Nu heb ik al wat rondgekeken maar kan zo niets vinden over zo'n probleem

[ Voor 9% gewijzigd door SmoothTweaker op 08-11-2006 20:13 ]

• The_nv40_man
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-06-2022
Kijk eerst eens wat voor bios chip het is. Als het een chip is die hetzelfde formaat heeft en hetzelfde voltage gebruikt als een normale bios chip dan kan je proberen hem in een desktop pc te hotflashen. En anders zul je toch moeten proberen om via Fujitsu of andere wegen aan reserve onderdelen te komen.

• SmoothTweaker
@The NV40 man
Dat kan ik wel even kijken als ik tegen die tijd nog niets anders gevonden hebt. Alleen hotflashen is iets waar ik niet van hou. tevens heeft deze laptop nog wel een floppy drive. Heb zelf ook al een bios gevonden en ben erachter welke laptop het nou volledig betreft:
Fujitsu AMILO D 6800, 7800, 8800

Alleen nu eens uitzoeken of het te flashen valt

EDIT
Heb bios file geprobeert met AWDFLASH & UNIFLASH dmv een diskette maar hij pakt niet eens de diskette op. Iemand ideeën?

[ Voor 15% gewijzigd door SmoothTweaker op 08-11-2006 21:19 ]

• SmoothTweaker
Ik kick hem toch maar even want ben er even mee bezig geweest.

Ten eerste: Ik heb hem proberen te slopen om bij de bios te komen alleen nu krijg ik het toetsenbord er op geen enkele manier vanaf me vader ook al niet
2: Ik kan aan de hand van het typenummer in de post hierboven nou niet precies achterhalen welke model het is misschien kan iemand anders dat wel. (Amilo D6800/7800/8800 dacht ik )

Verder is elke poging met diskette mislukt hij laad gewoonweg het floppy driven niet de cdrom wel even maar dat heb ik al met bootable cd geprobeert

[ Voor 4% gewijzigd door SmoothTweaker op 09-11-2006 20:21 ]