Toon posts:

[XP MCE] Boot failure na Partition Magic

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond,

Ik zit met het volgende; ik heb vandaag XP MCE geïnstalleerd, dit ging al niet helemaal vloeiend want ik moest eerst een partitie maken op een kleine 8 MB van mijn C: schijf, pas dan wou hij windows installeren. Nadat alles klaar was heb ik alle drivers erop gezet en programma's, ook partition magic. Met partition magic heb ik op een vage manier de kleine partitie weggehaalt (J:) die ik moest maken om windows te kunnen installeren. Nu krijg ik:
BOOT DISK FAILURE. Please insert a system disk and reboot.
Ik heb dus twee harde schijven, in windows gaf hij drie partities aan, één is nu weg van 8 mb, en nou boot hij niet meer... kan iemand mij helpen

ik heb alle commands die ik heb kunnen vinden al geprobeert zoals fixboot en fdisk /mbr

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2006 20:14 ]

• bartju
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-03 19:35
ahah khep owk al eens eerder zoiets gehad met pm... maar dn met win 98 :P toen bootte het systeem helemaal niet meer...
wou je multiboot make??

ik gebruikte egt heel veel egt al me boot floppys en cd en tog uiteindelijk kunne fixe ;) maar dats nie jouw probleem.. al geprobbeert weer een nieuwe kleine partitie te make die even groot was??

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik mis even wat je andere OS is en hoe je hebt geprobeerd het te repareren maar meestal kan je met de Recovery Console van je XP-CD wel aanzienlijk veel repareren aan de foutmelding.

offtopic:
@bartju: wat dacht je van een NL spellingchecker en minder breezers?

[ Voor 3% gewijzigd door MAX3400 op 08-11-2006 20:32 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
ik heb maar één OS :), xp media center en ik ben indd aan de slag gegaan met de recovery console van de XP CD. ik heb ook geprobeert die partitie weer te maken ook 8 mb- maar dat had ook geen effect...

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ik vind het helemaal niet vreemd dat de PC niet wil starten als je een partitie weghaalt waarop een XP installatie staat.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Guardian Angel schreef op woensdag 08 november 2006 @ 20:34:
Ik vind het helemaal niet vreemd dat de PC niet wil starten als je een partitie weghaalt waarop een XP installatie staat.
de installatie staat gewoon op C:, de partitie die ik weggehaalt heb telt slechts 8MB ...

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op woensdag 08 november 2006 @ 20:35:
[...]

de installatie staat gewoon op C:, de partitie die ik weggehaalt heb telt slechts 8MB ...
Volgens Microsoft heb je je zogenaamde systeem-partitie weggegooid (die 8MB) en daar staan bestanden op om Windows op te laten starten.

Wat je kan proberen: maak een bootable PQMagic-CD, start daarmee op, verplaats je huidige installatie 10MB naar achteren, maak van de vrijgekomen ruimte een nieuwe partitie en probeer daarna je Recovery Console opnieuw te draaien.

Verwijderd

hoe haal je op een vage manier een partitie weg, zoals je schrijft?

snap ook echt niet dat je die eerst aan moest maken overigens...

• MAX3400

MAX3400

Windows-installaties op een lege schijf, zullen altijd jouw gekozen partitie (zeg 40GB) aanmaken + een partitie van 8MB.

Genoeg reden om dus zeer voorzichtig om te gaan met partities/bestanden die je niet kent maar "ineens" tegenkomt met programma's zoals PQMagic of Acronis True Image.

Pagina: 1