Sinds een week heb ik een nieuwe laptop aangekocht. Ik verbond deze vandaag met het netwerk op school, draadloos. Alles werkte naar behoren op school. tot ik weer thuis kwam. Toen ik daar mijn muziek op wou starten vanaf mijn fileserver. Helaas
Nu hebben ze op school een Novell serverpark draaien.. Ik heb gehoord van een aantal klasgenoten dat dit wel een bekend probleem is, aangezien ze op school zorgen dat je niet in het netwerk mag browsen. Helaas kun je dus nu ook niet meer thuis browsen. Is er EEN manier om dit probleem te verhelpen?
Even wat extra specificaties:
LAPTOP: Windows XP MediaCenter.
Fileserver: Windows XP Home SP2.. (echte fileserver isset niet, eigenlijk mijn eigen desktop pc..)
PC pa: Windows XP Pro SP2.
De laptop zit via de 2e netwerkkaart in mijn fileserver verbonden met het netwerk, de 2 netwerkkaarten in de fileserver zijn gebridged, zodat ik wel kan internetten via de laptop.
De rest zit allemaal vast aan een Netgear routertje..
Alvast bedankt voor de hulp
!
Robbie van Riet
Hetzelfde gebeurd als ik vanuit enig andere pc uit het netwerk richting de laptop wil verbinden.\\NAAAMVANDEPC\MAPNAAM is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. Neem contact met de beheerde van de server op als u wilt weten of u toegansmachtigingen hebt.
Kan het netwerkpad niet vinden.
Nu hebben ze op school een Novell serverpark draaien.. Ik heb gehoord van een aantal klasgenoten dat dit wel een bekend probleem is, aangezien ze op school zorgen dat je niet in het netwerk mag browsen. Helaas kun je dus nu ook niet meer thuis browsen. Is er EEN manier om dit probleem te verhelpen?
Even wat extra specificaties:
LAPTOP: Windows XP MediaCenter.
Fileserver: Windows XP Home SP2.. (echte fileserver isset niet, eigenlijk mijn eigen desktop pc..)
PC pa: Windows XP Pro SP2.
De laptop zit via de 2e netwerkkaart in mijn fileserver verbonden met het netwerk, de 2 netwerkkaarten in de fileserver zijn gebridged, zodat ik wel kan internetten via de laptop.
De rest zit allemaal vast aan een Netgear routertje..
Alvast bedankt voor de hulp
Robbie van Riet
Dance with the stars