[Sata+IDE] XP ziet meerdere primary / secondary channels

Pagina: 1
Acties:

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik zat net even te klooien in het bios van mijn Asrock 939 DUAL SATA2, waarna hij niet meer opstartte... gelukkig heeft Asrock een een tooltje dat automagisch het bios reset als je niet meer booten kan.

Leuk, maar nu wou windows niet meer booten omdat de instellingen van mijn sata / ide schijven nu raar was. Nadat ik dit gefixxed had en Windows XP eindelijk bootte zie ik nog maar 1 schijf, nml mijn Samsung 80 gig (bootdisk).
Ik dacht dat de controllers misschien opnieuw geinstalleerd werden maar dit bleek niet zo te zijn, en ook in de schijfmanager zijn ze niet meer aanwezig (de schijven dus)

Even een plaatje voor de duidelijkheid:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/f.schothorst/Got/rarecontr.JPG

Als ik ze hier uitschakel of verwijder reboot me systeem, dat is geen oplossing.

Specs:
Asrock Dual Sata2
Windows XP
WD3200 SATA
Samsung 80 gig SATA
Maxtor 160 gig IDE
Maxtor 250 gig IDE

Weet iemand hoe ik deze controllers weg krijg (met het uitroepteken ervoor)?

[ Voor 6% gewijzigd door Bertus op 08-11-2006 19:35 ]

Heeft ook een computer!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat ik altijd doe als ik vage dignen in mijn device manager zie staan is even rebooten in safemode en daar alles wat met dat apparaat gerelateerd is weg te gooien. Vaak helpt dit wel om de hardware goed te laten herkennen en te installeren.

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Terw_Dan schreef op woensdag 08 november 2006 @ 19:49:
Wat ik altijd doe als ik vage dignen in mijn device manager zie staan is even rebooten in safemode en daar alles wat met dat apparaat gerelateerd is weg te gooien. Vaak helpt dit wel om de hardware goed te laten herkennen en te installeren.
Bedacht ik me net voor je postte ook inderdaad, echter installeert windows ze hierna net zo hard weer.... (met foute IRQ's)

edit: Ik zet net in mijn bios SATA2 operation mode van SATA naar IDE en nu werkt het wel :)

[ Voor 8% gewijzigd door Bertus op 08-11-2006 19:58 ]

Heeft ook een computer!