Toon posts:

[95-XP] Installer voor 2,52GB Data op CD-ROM maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, wij hebben een DVD uitgebracht voor onze klanten, de software staat niet ingepakt ofzo op een DVD en is gemaakt door een bedrijf. Nu wil ik even kijken naar een geschikte Installer om een zo'n klein mogelijk setup.exe bestand te maken, die in het mooiste geval op een CD-ROM past.

Het programma behoort te werken op windows 95,98,ME,2000,XP en als het even kan op VISTA, maar dat komt eventueel later wel als die uit is.

Het probleem is namelijk dat de maker van deze software (waarop een programma staat om door een gegevensbank met motoronderdelen te bladeren) met het verhaal komt dat ie het niet weet en dat het daar op houdt als ik hem vertel dat de setup die hij gemaakt heeft niet wil installeren op een pc waar ik eerst 98 op had geïnstalleerd om te kijken hoe het draaide daarop, en vervolgens een nieuwe Windows XP Professional. Beide keren wou ie niet installeren. En de klanten die deze met de mailing krijgen zullen hem wellicht de prullebak inwerpen en dat zou wel erg jammer zijn.

Het programma is overigs wel goed, dus ik wil zelf even kijken of ik een installer kan maken die bestaat uit één enkel bestand dat zich kan uitpakken etc. Ik heb dit namelijk al eens eerder gedaan en dat was succesvol, echter heb ik de programma's die ik daarvoor toen had niet meer.

Iemand een goeie tip voor een programma dat ik daarvoor het beste kan gaan ontdekken?

Ik heb Windows Installer ook al even gedownload, en ik ga ook Instalshield proberen. Overigs wil ik niet de foutmeldingen gaan verhelpen die de DVD geeft, want de installer die dat bedrijf er bij geeft komt volgens mij uit het jaar nul.

Met vriendelijke groet, Ryan _/-\o_

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

2,52GB past al niet op een CD, dus dat vormt al een probleem. En ik denk dat je niet zomaar een andere installer bij een programma mag maken, qua rechten en copyright enzo.

Wat je eventueel zou kunnen doen is in de gaten houden met regmon en/of filemon wat de standaard installer allemaal doet, en dat dat nabouwen in je eigen setup. Dat is wel een bijzonder tijdrovend werkje met weinig kans van slagen.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Kun je niet een setup.exe van de gehele DVD met bijv. Winrar maken? E.e.a. kun je dan ook verpakken in een batchfile die dan de uitpakdirectory na installatie weer verwijdert.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Tja, ik weet het natuurlijk niet allemaal, maar ik download veel bestanden van bijvoorbeeld microsoft die een paar honderd MB zijn (en op CD-ROM zouden passen) en die op mijn schijf meer dan 1GB innemen, en stel dat ik er een ZIP of RAR van maak dan zou ie mischien passen op een CD-ROM, ik weet dat er slimme installers zijn (die ik ooit ook een gebruikt heb voor de installatie van een willekeurig programma) en daarom wou ik eens kijken hoe klein ik het kan krijgen met een installer.

Dit zou zoiezo al beter zijn omdat de data die dan vanaf de CD-ROM hetzij DVD naar de pc moet worden gepompt al wat minder zou kunnen zijn, ik bedoel alles staat nu verdeeld in mapjes op die DVD, overigs is er meer voor betaald dan een gemiddeld jaar inkomen en ik de maker er van verteld dat ie het niet weet, hij leest BOEKEN van windows 98 en googled geeft een NT bestand in windows de schuld.

Ik denk dan, je maakt een programma voor Windows, en niet andersom. En onze klanten willen graag via de software online hun bestellingen plaatsen, en dat zou voor ons ook erg prettig zijn, om wat betreft de licentie, de DVD is voor ons op maat gemaakt.

Als ik bovendien een goede oplossing vind kan ik dat de maker natuurlijk ook voorleggen, dan zijn we allemaal blij. :P

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2006 19:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Guardian Angel schreef op woensdag 08 november 2006 @ 19:17:
Kun je niet een setup.exe van de gehele DVD met bijv. Winrar maken? E.e.a. kun je dan ook verpakken in een batchfile die dan de uitpakdirectory na installatie weer verwijdert.
Klinkt als een goed idee, ik ga het in ieder geval proberen, dan kan ik gewoon kijken welke het kleinste wordt, en snel installeerd. Ik ben nu namelijk de DVD thuis even aan het installeren en dat duurt volgens mij een uurtje (P4,1GB) aan m'n PC ligt denk het niet?

• sanderhak
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:25
Ik installeer net een spel van 4 GB in een kwartier op mijn pc, p4 3,2Ghz 1Gb Ram

Misschien een idee om taakbeheer even open te laten staan, dan kan je bij prestaties kijken wat de beperkende factor is. Geheugen of Cpu of wat anders.

[ Voor 6% gewijzigd door sanderhak op 08-11-2006 22:43 ]

mijn email is <username>@gmail.com.

Pagina: 1