Howdie,
Een korte inleiding:
Voor een mobiele operator wil ik een service ontwikkelen. Deze service moet geïnitieerd kunnen worden door mms, sms en wap vanuit een handset. Als demo wil ik een mms terug sturen naar die zelfde handset. De gewenste taal is JAVA. Nu zit ik met een design issue.
De volgende protocollen worden gebruikt voor de verschillende diensten:
SMS: SMPP --> een persistent verbining over een TCP socket.
MMS: MM7 --> webservice gebaseerde interface (HTTP)
WAP: WML --> gaat gewoon over HTTP
In eerste instantie was ik van plan een servlet te draaien op een tomcat servet server. Ik loop echter tegen de beperking dat de lifecycle van een servlet doorgaans erg kort is en je daarnaast wel de SMPP verbinding open wilt hebben.
Nu is mijn vraag of het mogelijk is een servlet te laten draaien als een soort van extensie op een applicatie. Dan zou het ontwerp er heel globaal als volgend uit zien:
Mocht dit niet mogelijk zijn dan verwacht ik dat ik twee losse services moet maken en die later moet koppelen zie onderstaand.
Damn was vergeten dat spaties kwijt gaan in een HTML opmaak. In woorden: De base application beheert de SMPP connectie. Als er een MMS of WAP initialisatie plaats vind, zal dit gebeuren in een servlet. Deze zal een bericht via een interface versturen naar de base application. Ook een MMS bericht terug sturen zal gebeuren vanuit de base application over de interface via de servlet
Dus de vragen:
THnx
Een korte inleiding:
Voor een mobiele operator wil ik een service ontwikkelen. Deze service moet geïnitieerd kunnen worden door mms, sms en wap vanuit een handset. Als demo wil ik een mms terug sturen naar die zelfde handset. De gewenste taal is JAVA. Nu zit ik met een design issue.
De volgende protocollen worden gebruikt voor de verschillende diensten:
SMS: SMPP --> een persistent verbining over een TCP socket.
MMS: MM7 --> webservice gebaseerde interface (HTTP)
WAP: WML --> gaat gewoon over HTTP
In eerste instantie was ik van plan een servlet te draaien op een tomcat servet server. Ik loop echter tegen de beperking dat de lifecycle van een servlet doorgaans erg kort is en je daarnaast wel de SMPP verbinding open wilt hebben.
Nu is mijn vraag of het mogelijk is een servlet te laten draaien als een soort van extensie op een applicatie. Dan zou het ontwerp er heel globaal als volgend uit zien:
+----------+--------------------+ | SMS |WAP/mms | |----------+--------------------+ | SMPP | servlet layer | +-----------+-------------------+ | Base application | +-------------------------------+
Mocht dit niet mogelijk zijn dan verwacht ik dat ik twee losse services moet maken en die later moet koppelen zie onderstaand.
+----------+------------+ | SMS | |----------+------------+ +---------------+ | SMPP | | MMS/WAP | +----------+------------+ +---------------+ | Base application | ------>INTERFACE<----- | Servlet layer | +-----------------------+ +---------------+
Damn was vergeten dat spaties kwijt gaan in een HTML opmaak. In woorden: De base application beheert de SMPP connectie. Als er een MMS of WAP initialisatie plaats vind, zal dit gebeuren in een servlet. Deze zal een bericht via een interface versturen naar de base application. Ook een MMS bericht terug sturen zal gebeuren vanuit de base application over de interface via de servlet
Dus de vragen:
- Is het mogelijk java servlets te draaien op een gewone java applicatie?
- Is er een andere geschikte oplossing die beter is en ik hier niet heb beschreven? (misschien iets van een wap server integreren en direct MM7 praten vanuit de applicatie)?
- Zo nee, wat zou je dan gebruiken als interface tussen de base application en de servlet(tomcat)
THnx
[ Voor 5% gewijzigd door een moderator op 09-11-2006 14:03 ]