Welk snelheid DDR2?

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• Jeroen
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-05 21:02

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Topicstarter
Ik moet een PC samenstellen. Ik ga een Core 2 Duo E6600 nemen (2,4Ghz), en ik heb nu gekozen voor 2x1gb PC6400 ram van corsair, echter ik vraag me af of dat geen overkill is? Het is wel een game pc maar er is geen sprake van overclocken. Zou geheugen met een lagere snelheid (PC5400?) ook goed werken en niet de snelheid drastisch beinvloeden?

"I don't always test my code, but when I do, I test on production."

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-05 14:19
Ge64 schreef op woensdag 08 november 2006 @ 18:12:
Ik moet een PC samenstellen. Ik ga een Core 2 Duo E6600 nemen (2,4Ghz), en ik heb nu gekozen voor 2x1gb PC6400 ram van corsair, echter ik vraag me af of dat geen overkill is? Het is wel een game pc maar er is geen sprake van overclocken. Zou geheugen met een lagere snelheid (PC5400?) ook goed werken en niet de snelheid drastisch beinvloeden?
als je 100% zeker weet dat je niet gaat OC`en dan moet je gewoon PC4200 pakken, vanwege het minieme prijsverschil zou ik persoonlijk voor PC5400 gaan. Performance verlies zal je NIET hebben aangezien PC4200 in dual channel genoeg bandbreedte levert.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:00

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op www.anandtech.com staat een reeks mooie artikelen die impact van zowel chipset als geheugensnelheid bij Conroe onderzoeken.

Aangezien het opzoeken van dergelijke info tot de basiszelfwerkzaamheid behoort die we van je verwachten op GoT ga ik je de details zelf laten lezen, maar ik kan al wel twee dingen melden:

1) -ErikE- heeft ongelijk, bij zowat iedere chipset is er bij hogere snelheden winst tov PC4200
2) hoeveel winst je behaalt hangt bijna volledig af van chipset. Aangezien je niet meldt welk moederbordchipset je van plan bent te nemen kunnen we met de beste wil in de wereld niet zeggen welk geheugen voor jou het best zou zijn :o

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.