Strepen op scherm(en)

Pagina: 1
Acties:

• R-Alph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-06 22:15
Een tijdje geleden had ik dit gepost: [Radeon 9800pro] Boot niet

Ik ben daarna op een ander forum verder gegaan en waren tot de conclusie gekomen dat het moederbord of het geheugen het probleem zou veroorzaken.

Nu heb ik dit beide opgestuurd binnen de garantie termijn en heb ik eindelijk na 6 weken wachten mijn spullen binnen gekregen. Dit bleek een gloednieuw moederbord met gloednieuw geheugen te zijn. Van het zelfde type uiteraard.

Nu heb ik dit nou net mooi in elkaar gezet en gooi de cd van windows xp er in. Ik kom in het setup venster aan en de drivers worden geladen. Opeens krijg ik weer de zelfde storingen die ik eerder ook had. Ik krijg een aantal strepen op mn scherm en het systeem blijft hangen.

Beide schermen die ik gebruik zijn in orde. Ik gebruik namelijk een dual screen opstelling. De videokaart is al op een ander systeem getest en vertoont geen fouten. De schijven heb ik al eens verwisseld. Het heeft allemaal niet geholpen en ik heb echt geen flauw idee waar het probleem aan ligt.

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-05 08:49
Koppel al het niet essentiele los, wat blijft er dan nog over:

moederbord
geheugen
videokaart <- wanneer is deze er in gekomen, en wanneer ontstonden de problemen?
Voeding
CPU
HD1
Brakke ID/Voedings Kabels
Uitstekend iets op de kast wat op het verkeerde moment contact maakt?

Probeer dit is een voor 1 te elimineren, voeding is het makkelijkste, probeer daarna het mobo is op het buro op een plastic ondergrond, met de voeding er naast op het buro, en een hd'tje op het buro, kijken of dit werk.Probeer ook eens een andere agp videokaart in je systeem. Test daarna de kabeltjes, en probeer eens een andere HD, hoewel deze laatste 2 niet zo waarschijnlijk zijn.

Je zij in je oude topic dat je de problemen al eerder had, misschien vanaf het begin al soms, sommige videokaarten zijn gewoon op de gekste momenten incompatible met een mobo...

Kun je miss iets instellen aan de bios mbt. je videokaart, zet alles is op fail-safe en zet shadowing e.d. uit.

Probeer ook te testen met 1 monitor te gelijk.

Op wat voor systeem heb je jouw videokaart getest (op agp4x of agp 8x, met welke Agp-aperture size, welk moederbord, en met wat voor beeldscherm(en) op welke resoluties?

En kun je iets precieser beschrijven wanneer je pc vast loopt, (en waarom is je titel strepen op schermen)

gebeurt het vastlopen na de eerste reboot van de setup, of komt de setup nog bij apparaten installeren en loopt de pc vast op het moment dat normaal je beeldscherm even knippert ivm. de initialisatie van je vidkaart.

Installeer zowieso je pc met maar 1 beeldscherm aangesloten.

Welke versie van je Xp installeer je, installeer je van XP niet sp1-of2 cd, deze kan vastlopen tijdens het initialiseren van een AGP videokaart en om dit te verhelpen momet jee een SP1 of SP2 installatie cd hebben, of even installeren met een PCi videokaart en daarna als alles klaar is pas je videokaart installeren.

Als het hierna nog niet werkt weet ik het zo 1,2,3 niet, probeer zo zorgvuldig mogelijk te antwoorden.
Voor luie tweakers zijn specs:

Asus P4P800e-deluxe
Intel P4 3,2 Ghz
Sapphire Radeon 9800pro 128 mb
1 Gb geheugen
1x WD Raptor 74 Gb
2x Maxtor 250 Gb RAID 0
1 WD 160 Gb

~ Mijn prog blog!

• R-Alph
therat10430 schreef op woensdag 08 november 2006 @ 18:34:
Koppel al het niet essentiele los, wat blijft er dan nog over:

moederbord
geheugen
videokaart <- wanneer is deze er in gekomen, en wanneer ontstonden de problemen?
Voeding
CPU
HD1
Brakke ID/Voedings Kabels
Uitstekend iets op de kast wat op het verkeerde moment contact maakt?

Probeer dit is een voor 1 te elimineren, voeding is het makkelijkste, probeer daarna het mobo is op het buro op een plastic ondergrond, met de voeding er naast op het buro, en een hd'tje op het buro, kijken of dit werk.Probeer ook eens een andere agp videokaart in je systeem. Test daarna de kabeltjes, en probeer eens een andere HD, hoewel deze laatste 2 niet zo waarschijnlijk zijn.
Ik heb het systeem momenteel lopen met de 74GB Raptor. De strepen zijn nu weg. Daar heb ik geen last meer van. Maar het systeem blijft wel constant hangen. Ik heb meerdere malen getracht xp te installeren met verschillende cd-rom's maar deze bleven allemaal hangen. Of in de setup of in windows xp zelf.

Nu heb ik Vista RC1 gedownload en gebrand en heb ik precies de zelfde problemen. Aan de versies van mijn XP kan het dus niet echt liggen.
Je zij in je oude topic dat je de problemen al eerder had, misschien vanaf het begin al soms, sommige videokaarten zijn gewoon op de gekste momenten incompatible met een mobo...
Ik heb dit systeem in totaal al een jaar. Deze heeft het hele jaar ook goed gewerkt. Totdat die strepen ineens verschenen op het scherm. De eerste paar keren lukte het me wel te verhelpen door de pc aan en uit te zetten maar later hielp dit niet meer.
Kun je miss iets instellen aan de bios mbt. je videokaart, zet alles is op fail-safe en zet shadowing e.d. uit.
Nope.
Probeer ook te testen met 1 monitor te gelijk.
Ook al gedaan
Op wat voor systeem heb je jouw videokaart getest (op agp4x of agp 8x, met welke Agp-aperture size, welk moederbord, en met wat voor beeldscherm(en) op welke resoluties?
Ik heb mijn videokaart op een P4 2,4Ghz met een MSI 845PE Max2 moederbord getest. Deze heeft agp4x. Verder heb ik als scherm bij dat systeem een LG CRT scherm met de resulutie op 1024x768. Dit werkte perfect.
En kun je iets precieser beschrijven wanneer je pc vast loopt, (en waarom is je titel strepen op schermen)

gebeurt het vastlopen na de eerste reboot van de setup, of komt de setup nog bij apparaten installeren en loopt de pc vast op het moment dat normaal je beeldscherm even knippert ivm. de initialisatie van je vidkaart.
Momenteel is dus het probleem van die strepen verholpen. Maar ik zit nu nog wel dat het systeem vast blijft hangen. Dit is tijdens de installatie van xp of vista. Ik ben één keer zover kunnen komen dat ik xp volledig geinstalleerd kreeg maar dat het systeem elke keer bleef hangen binnen xp.
Installeer zowieso je pc met maar 1 beeldscherm aangesloten.

Welke versie van je Xp installeer je, installeer je van XP niet sp1-of2 cd, deze kan vastlopen tijdens het initialiseren van een AGP videokaart en om dit te verhelpen momet jee een SP1 of SP2 installatie cd hebben, of even installeren met een PCi videokaart en daarna als alles klaar is pas je videokaart installeren.
Ik heb twee versies van xp hier liggen. Een corporate met SP2 en een normale met SP1. Verder heb ik dan nog de Vista RC1.
Als het hierna nog niet werkt weet ik het zo 1,2,3 niet, probeer zo zorgvuldig mogelijk te antwoorden.
Wel bedankt voor de hoeveelheid tips die je me hebt gegeven _/-\o_ Ik ben in ieder geval al iets verder gekomen.

• R-Alph
Na nog veel gezocht te hebben op GOT heb ik een aantal topics gevonden over de P4P800E - Deluxe. Ik wist dat het een probleem moederbord was. Maar niet in deze mate.

Eerste topic dat ik heb gevonden heeft enige overeenkomsten met mijn probleem: Moederbord of voeding kapot?

Het tweede topic geeft aan dat er problemen zijn met de voeding. Niet alle voedingen zouden compatible zijn met het moederbord. Ik heb op dit moment een Coolermaster RealPower 450Watt en deze heeft een jaar lang goede dienst gedaan in dit systeem. Beetje vreemd als dat het probleem zou zijn. Het topic: Geen beeld bij opstarten (nieuw systeem)

Ik ga eens kijken of ik misschien het bios moet flashen naar een nieuwe versie. Ik heb anders ook geen oplossingen meer.

Verwijderd

Heb je al een andere voeding geprobeerd?
Want ik begrijp dat je nu minder hardware aangesloten hebt, en nu word het al wat beter.

• R-Alph
Verwijderd schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 00:59:
Heb je al een andere voeding geprobeerd?
Want ik begrijp dat je nu minder hardware aangesloten hebt, en nu word het al wat beter.
Ik zal eens proberen. Maar als het systeem een jaar lang goed draait met die voeding zou het toch heel erg vreemd zijn dat hij nu ineens niet compatible zou zijn.

Ik merk namenlijk niet dat er echt iets mis is aan de voeding. Hij trekt het makkelijk en het systeem gaat gewoon fatsoendelijk aan.

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-05 08:49
Momenteel is dus het probleem van die strepen verholpen. Maar ik zit nu nog wel dat het systeem vast blijft hangen. Dit is tijdens de installatie van xp of vista. Ik ben één keer zover kunnen komen dat ik xp volledig geinstalleerd kreeg maar dat het systeem elke keer bleef hangen binnen xp
Ok ik neem nu dus aan dat de installatie random crashed, (als hij voor het eerste keer opstarten al crashde gebeurt er eigenlijk alleen maar bestandjes naar de hardeschijf dumpen en formatteren vandaar..)

Heb je wel eens geprobeerd om een hardeschijf waar XP al (zo schoon mogelijk) op staat in je pc te doen en daar van te booten, heel benieuwd wat er dan gebeurt.

Trouwens al kom je 10000x door memtest :) het kan nog steeds dat je werkgeheugen brak is, memtest test eigenlijk een beetje dom, niet in real world, maar gewoon tekentjes schrijven naar je mem.

Hmm... ik heb zo nog 1 tip voor je.

Laat een flesje heilig wij water uit Egypte overkomen, teken een pentagram op je vloer, zet je computer in het midden, en kaarsjes op elke punt, en sla het flesje met water kapot op je pc, schreeuwend: "EVIL BE GONE!"

:P als dat niet werkt...

~ Mijn prog blog!

• oeLangOetan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-02 15:22
een pakt met de duivel afsluiten

• R-Alph
therat10430 schreef op zondag 12 november 2006 @ 15:05:
[...]

Ok ik neem nu dus aan dat de installatie random crashed, (als hij voor het eerste keer opstarten al crashde gebeurt er eigenlijk alleen maar bestandjes naar de hardeschijf dumpen en formatteren vandaar..)

Heb je wel eens geprobeerd om een hardeschijf waar XP al (zo schoon mogelijk) op staat in je pc te doen en daar van te booten, heel benieuwd wat er dan gebeurt.

Trouwens al kom je 10000x door memtest :) het kan nog steeds dat je werkgeheugen brak is, memtest test eigenlijk een beetje dom, niet in real world, maar gewoon tekentjes schrijven naar je mem.

Hmm... ik heb zo nog 1 tip voor je.

Laat een flesje heilig wij water uit Egypte overkomen, teken een pentagram op je vloer, zet je computer in het midden, en kaarsjes op elke punt, en sla het flesje met water kapot op je pc, schreeuwend: "EVIL BE GONE!"

:P als dat niet werkt...
Hehe.

Ik zal de volgende keer eens een andere voeding er aan hangen. En een HD met XP al er op.

Heb de leverancier maar weer eens gemaild. Die zal wel weer blij zijn om mij weer te spreken :*)

• R-Alph
Het heeft allemaal niet geholpen.

De leverancier had me nog wat tips toegemaild om uit te voeren. Maar deze had ik allemaal al gedaan.

Ik heb gevraagd of het mogelijk was om dit type te ruilen voor een ander type moederbord. Onderhand staat het systeem al 2 maanden bijna stil en heb eigenlijk geen vertrouwen meer in dit type moederbord.

Ik ben eens benieuwd naar de reactie.
Pagina: 1