Toon posts:

Wireless oplossing voor studentenhuis

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds dat wij gezeur hebben gehad met de brandweer door de losse kabels in huis hebben we bedacht dat het misschien makkelijker zou zijn om over te stappen op draadloos internet alleen dan is de vraag wat hebben wij nodig voor een fatsoenlijk netwerk waar iedereen normaal op kan internetten. Het huis bestaat uit 10 man en is 4 verdiepingen hoog. Moeten we dan iets extra sterks nemen of voldoen normale routers? En welke wordt dan aangeraden i.v.m prijs kwaliteit

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-03 15:54

Totaalgeflipt

De enige echte

Bekabeling vast spijkeren, en wegwerken lijkt me een betere optie,

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Volgens mij is het dan nog veel makkelijker (en goedkoper) om de kabels gewoon netjes weg te werken.

edit: Sneller typen de volgende keer...

[ Voor 17% gewijzigd door Tjoekie op 08-11-2006 18:03 ]

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
En als je toch draadloos wilt moet je 1 router beneden neerzetten en 1 repeater op de 2e of 3e verbinding...

Wat je ook kan doen je die repeater gewoon laten functioneren als AP en dan 1 UTP kabel van de router naar het AP trekken...

Ik weet uiteraard niet wat voor huis het is... Als er goede isolatie ligt (heb het al 2x meegemaakt bij huizen), moet je op elke verdieping een AP neergooien.

• XplodingForce
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-02 16:30

XplodingForce

NEE GEEN COLA GEVEN!!!!

Licht eraan, zijn jullie vloeren (oftewel plafons) van hout oid of gewapend beton. Gewapend beton reduceerd het signaal sterk (uit eigen ervaring ook). Je hebt een soort kooi van faraday. Als je gewapend betonnen plafons hebt, ga je van die extender dingen nodig hebben. Onder andere linksys heeft die, je plugt ze in het stopcontact, configureert eventueel wep/wpa keys, en ze vangen het signaal op, en bouncen het versterkt door. PW link.

Ik denk dat je door de afstand (vier verdiepingen) zowiezo 1 extender nodig zal hebben, en bij gewapend beton misschien wel 2 (of 3 :X ).

Everybody lies

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Gewoon die kabels netjes wegwerken idd?

24 poorts switch in de meterkast/andere patchruimte en daar een fatsoenlijk router bij (Linuxbakje?) en je hebt een beter netwerk dan het gemiddelde draadloze spul je kan leveren :x

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Pagina: 1