Medion laptop openmaken

Pagina: 1
Acties:
  • 3.928 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-12 23:47
Mijn Medion 95500 is de laaste tijd erg warm oplopend tot 80 graden. Ik gebruik sinds de zomer ook een ventilator achter de laptop zodat ie niet zo warm word.

Nu wil ik 'm openmaken en schoonmaken alleen ik krijg 'm niet helemaal open.
Er zit onder het scherm een schroefje waar ik niet bijkan want ik moet het scherm dan verwijderen wat mij niet lukt.
Afbeeldingslocatie: http://img519.imageshack.us/img519/4189/photo0198pb2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img519.imageshack.us/img519/3230/photo0200xg8.jpg

Wie weet wat ik kan doen?

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

duidelijkere foto's maken?

• AirX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-12 19:56

AirX

Tweak Guru

Ten eerste: is het per se nodig om dat schroefje los te halen? Zo ja: waarschijnlijk is het een schroefje met een kruiskop. Een gewone platteschroevendraaier onder de goede hoek wil dan nog wel eens wonderen verrichten :)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

AirX schreef op woensdag 08 november 2006 @ 17:54:
Ten eerste: is het per se nodig om dat schroefje los te halen? Zo ja:
Eerst het scherm demonteren.
Niets ongebruikelijks aan trouwens.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10 21:48
Als ik het zo zie, zit er tussen je kb en je monitor een strip. waarschijnlijk kan deze er uit (Voorzichtig!). Dan kan je KB eruit. Dan je scherm eraf, en dan de topcover zeer waarschijnlijk.

• Cabo
De laptop gaat vanaf de voorkant gedeeltelijk open, alleen de achterkant wil ik niet teveel forceren want straks breekt het. Het schoefje onder het scherm is nog de enige schroef de rest zit allemaal aan de onderkant en de zijkant.

Afbeeldingslocatie: http://img113.imageshack.us/img113/1893/photo0201uj2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img526.imageshack.us/img526/42/photo0202eo9.jpg

Verwijderd

Ik ken dit warmte probleem waarschijnlijk zit er teveel stof in je laptop. Hebben medions wel vaker last van!

• The_nv40_man
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-06-2022
Ten eerste waar is die temperatuur van :? Je kunt in windows alleen de temps van de Harde schijf en twee temperaturen van de videokaart (chip en omgeving) uitlezen, en in de bios niks. Lees je toevallig uit met speedfan? Staan wel eens vage temperaturen bij die niet kloppen. CPU temp kan het dus niet zijn....

Verder ga vooral niet zo door met hem openen. Hier staat een uitgebreide beschrijving van hoe het wel moet.

http://forum.hardware.fr/...MD95597-sujet-14594-1.htm

Gewoon de plaatjes volgen. Maar ik vraag me dus af wat er dan zo heet wordt. En ik zou hem dan eerder opsturen voor garantie, die heb je nog want de 95500 is minder dan 2 jaar oud.

PS Ik heb er ook één.

@ chpbjorn

Onzin natuurlijk. Alhoewel er een hoop slechte supermarkt laptops zijn, staat of valt de kwaliteit daarvan met welke barebone gebruikt is. De rede voor mij om deze latop aan te schaffen was omdat de barebone behoorlijk goed was. Tis een Arima barebone die ook door high-end latop oems zijn gebruikt zoals Xodd (Promedion, en das geen Medion) en andere, tevens met veel zwaardere pentium M processoren erin en zwaardere videokaarten, dus het koelsysteem van deze laptop heeft juist ruime overcapaciteit.

Verdiep je eerst enigzins in de materie voordat je iets zegt :)

[ Voor 29% gewijzigd door The_nv40_man op 08-11-2006 20:39 ]

• Cabo
De temperatuur is van de videokaart en terwijl ik een film zat te kijken was die 92 graden toen meteen de ventilator aangedaan (ding dat tegen m'n laptop blaast). Na het doorlezen van die site was ik vergeten dat ik het scherm helemaal naar achter kan hellen. Ik zal morgen even de site helemaal doornemen en mijn laptop openmaken en schoonmaken. Ik was ook helemaal verkeerd bezig.

Verder vertoond de laptop nog wel wat vage dingen zoals het uitvallen van de adapter. Het lampje aan het einde valt dan uit wat mij het idee geeft dat er in ieder geval geen stroom meer door heen gaat. Mijn oplossing is dan de stekker uit het stopcontact halen en weer erin doen. Dit gebeurd bij mij meerdere keren op een dag, erg irritant. Ik had vroeger de accu ook niet in waardoor de laptop dan gewoon uitviel. Nu heb ik de accu wel in waardoor de laptop dan gewoon verder draaid. Dan moet ik dus even de stekker eruit halen en weer in de stopcontact doen zodat er weer stroom door het snoer heen gaat.

En soms wanneer ik wat typ dan gaat de cursor ergens anders staan. Ook erg irritant.

Ik heb er weleens over nagedacht om medion even te bellen en de laptop terug te sturen maar dat kan wel lang duren. Ik denk dat ik dat toch ga doen. (3 jaar garantie) 8)

Afbeeldingslocatie: http://img465.imageshack.us/img465/8435/medtl6.jpg

Verwijderd

gpu diode... dat is dus de temperatuur van je videokaart. en 80 graden voor een videokaart is niks bijzonders.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:35
62°C voor een hardeschijf is echter weer niet zo gezond...

The devil is in the details.

Verwijderd

The_nv40_man schreef op woensdag 08 november 2006 @ 20:31:
@ chpbjorn

Onzin natuurlijk. Alhoewel er een hoop slechte supermarkt laptops zijn, staat of valt de kwaliteit daarvan met welke barebone gebruikt is. De rede voor mij om deze latop aan te schaffen was omdat de barebone behoorlijk goed was. Tis een Arima barebone die ook door high-end latop oems zijn gebruikt zoals Xodd (Promedion, en das geen Medion) en andere, tevens met veel zwaardere pentium M processoren erin en zwaardere videokaarten, dus het koelsysteem van deze laptop heeft juist ruime overcapaciteit.

Verdiep je eerst enigzins in de materie voordat je iets zegt :)
Hoezo? ik heb me genoeg verdiept in de materie, want ik heb het uit eigen ervaring meegemaakt. Een vriend van mij had namelijk ook een warmte probleem, toen hebben we de laptop opengemaakt en kwamen we tot de conclusie dat er te veel stof in zat waardoor 1 ventilator niet meer draaide! en de laptop dus oververhit werd.
Ik weet dat ook niet hoe het met de kwaliteit van de huidige medion laptops zit, maar deze zouden best heel goed kunnen zijn!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Het is moeilijk om zo vanuit de foto's te zeggen wat je kunt doen.
Maar vergeet het volgende niet.
Alles gaat los via kleine klikjes of schroefjes waar je normaal bij kunt!!
Waarschijnlijk kun je het stripje wat "boven" je toetsenbord zit en de schanieren van je scherm bedekken los klikken.
Verder kan er misschien aan de onderzijde van je laptop (onder een sticker oid) ook nog een schroefje zijn verstopt.
Heb in me leven van diverse merken laptops open gemaakt en alles ging zonder echt bijzondere constructies
(op 1 type na van micropoint maar daar had je alleen al 12 verschillende lengte schroefjes :o )

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• Cabo
Verwijderd schreef op donderdag 09 november 2006 @ 08:59:
gpu diode... dat is dus de temperatuur van je videokaart. en 80 graden voor een videokaart is niks bijzonders.
Laptop is pas 2 uur aan en nu al 80 graden bij normaal internet gebruik?

• The_nv40_man
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-06-2022
@ chpbjorn

Punt was dus dat er geen Medion Laptops bestaan als zodanig. Er bestaan alleen barebones die Medion heeft laten voorzien van hun logo en door hun gekozen CPU, MXM Videokaart, TV/wireless kaart, HD, DVD-RW etc. Dat jij problemen hebt gezien bij een andere laptop met hetzelfde logo erop zegt in dit geval niets.

Verwijderd

Oke, Nu snap ik je ;)
Pagina: 1