Red alert 2 probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 179 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:43
Goedenmiddag,

Nadat ik mijn c&c combat pack weer tegenkwam in de kast (allemaal orgineel), dacht ik laat ik eens red alert 2 en YR weer eens installeren. Alleen als ik de cd in mijn cd speler of dvd speler doe en ga naar de setup via verkenner of via autorun, geeft hij de volgende foutmelding:

Afbeeldingslocatie: http://xs308.xs.to/xs308/06453/ra2fout.JPG

Moet ik het foutenrapport ook posten? Helpt dat?

Ik heb gezocht met google maar dit is geen vaak voorkomend probleem heb ik al door...Weet iemand een oplossing?

Specs:

amd athlon 2800+
asus a7n8x-x
1 gb geheugen
6600GT

Eerder heeft het spel wel gewoon goed gedraaid op deze config btw, en andere spellen draaien hier atm ook gewoon op zoals bf2.

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Welk OS gebruik je? Windows XP?
Ik meen te herrineren dat je hem in een bepaalde comptabiliteitsmodus moest uitvoeren(windows 98bv)
dit doe je door op het pictogram te klikken en vervolgens eigenschappen en dan het tabbladje comptabiliteit ;)

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Verwijderd

Dat setup.exe het vaak niet deed had ik ook. Na een paar keer proberen deed die het weer.

• Dersan
langezwieper schreef op woensdag 08 november 2006 @ 17:49:
Welk OS gebruik je? Windows XP?
Ik meen te herrineren dat je hem in een bepaalde comptabiliteitsmodus moest uitvoeren(windows 98bv)
dit doe je door op het pictogram te klikken en vervolgens eigenschappen en dan het tabbladje comptabiliteit ;)
Gebruik idd XP, compibaliteitsmodus op alle verschillende standen maakt niks uit.. :/
Verwijderd schreef op woensdag 08 november 2006 @ 17:51:
Dat setup.exe het vaak niet deed had ik ook. Na een paar keer proberen deed die het weer.
Heb 25 keer geprobeerd maar geen resultaat..

• Dersan
Net een image gemaakt en gemount maar dan blijf ik dezelfde fout houden.

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-10 15:31
Ik heb gezocht met google maar dit is geen vaak voorkomend probleem heb ik al door...Weet iemand een oplossing?
Wat een onzin er zijn 100en topics over op Google. Het probleem word veroorzaakt door service pack 2, op service pack 1 instaleert Red Alert perfect.

Zie ook dit Forum +100 reacties en 10 tallen oplossingen:
"first go into your bios setup keyboard advanced windows computer configurations and then enter D//:/-rundisk.dos=fileformattodisk.winsh!t-run.etc then load up your operating system. Once that is done go to device manager and delete your optical disk drive, follow the instructions. Then activate the installer by going back into bios and undo what you just did. Re-instal your optical disk drive. You should now be able to run RA2".
I think I've discovered something.. I restarted in Safe Mode and restarted again normally and the installation worked, and so did playng it. But after trying to play again the next day it wouldn't work. I had to reinstall it after restarting in Safe mode again for it to work..
Try disabling ALL anti-virus software BEFORE running the setup program. SP2 really wants you to be running it, but it will crash the installer. Even more, disabling it after the setup fails may not even help. It worked for me.

[ Voor 66% gewijzigd door djexplo op 08-11-2006 19:47 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:04
Wel vreemd eigenlijk, ik heb hier altijd op XP SP2 Red Alert 2 gespeeld, en nog problemen (behalve met die patch dan, die soms bij de laatste file vasthing).

• Dersan
Ik heb verkeerde zoektermen gebruikt..

Maargoed na dat forum van techguy doorgespit te hebben is dit de oplossing.

In veilige modus opstarten, afsluiten en dan in normale modus opstarten, en hij deed het?...Vaag, maar het werkt wel.

thx

• Yotta
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-11 22:21

Yotta

0110101001111010

Vaag, ik speel regelmatig RA2. Nog nooit problemen gehad.
'k heb zeker geen SP2 :+

0110101001111010

• Dersan
Yotta schreef op woensdag 08 november 2006 @ 23:57:
Vaag, ik speel regelmatig RA2. Nog nooit problemen gehad.
'k heb zeker geen SP2 :+
Spelen onder sp2 is niet erg, alleen installeren onder sp2 wilt niet ;).

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

De oplossing:

Installeer Safedisc (*download hier)
Ik had hetzelfde probleem, en na deze geinstalleerd te hebben kon ik RA2 pas installeren! :)

Hoe kom ik hieraan?
Door simpelweg een paar maanden geleden op de EA Support shit site te kijken ;)
leonpwner1 schreef op woensdag 08 november 2006 @ 19:34:
Wel vreemd eigenlijk, ik heb hier altijd op XP SP2 Red Alert 2 gespeeld, en nog problemen (behalve met die patch dan, die soms bij de laatste file vasthing).
Gewoon het patch venstertje wegklikken en hij installeerd de patch :P

[ Voor 53% gewijzigd door MensionXL op 09-11-2006 17:49 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

red alert 2: yuri is trouwens een uber game

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op donderdag 09 november 2006 @ 17:52:
red alert 2: yuri is trouwens een uber game