tikken in Harde Schijf

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• g3
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-07 21:53
hoi allemaal

heb sinds enige weken last van crashes van de HD. Op een gegeven moment (kan al na 5 minuten zijn na opstarten pc) hoor ik een soort klik in de hd, en dan loopt ie onherroepelijk vast. :(

De HD is een IBM 13,6 GB 7200rpm 2MB (model Janus geloof ik). Ik heb mbv de Drive Fitness Test van IBM zelf de schijf getest en een totale Erase (lowlevel format?)
gedaan. Dat ging succesvol. :)

Echter de crashes blijven terugkomen... :( gisteren zette ik mijn Golden Finger Device uit (mijn classis athlon was altijd 500@700) en toen heb ik geen crashes gehad.

De vraag is, wie kent dit probleem? Is mijn HD nou stuk, of ligt het aan het overklokken?

THNXXXX

g3

• Muggie
  • Laatst online: 23-08 09:22

Muggie

8 pm

Klinkt als een rotte harde schijf, heb je al eens een surface scan gedaan ?

PSN: mug_8pm

Verwijderd

kheb psies t zelfde gehad met een WD Expert 18Gb 7200 disk. Dos-scandisk gaf al bad sectors aan aan het begin van de schijf, terwijl t ding pas een half jaar oud was.

gevolg: windows startte niet meer op, nou ja, errug moeilijk.

Op een gegeven moment heb ik die disk eruit gehaald terwijl hij net van de stroom af was (draaide nog heel even door). Het ding wiebelde nog gewoon even door. Ergo, kromme platen door de warmte misschien.

Ik heb nu een koelplaat met 2 fans aan het ding gezet, en sindsdien geen trubbles meer.

succes

edit:

Advies: backup zoveel je kan en ruil je schijf om voor een nieuwe.

• g3
  • Laatst online: 14-07 21:53
Hoi

voor de duidelijkheid, ik heb een test gedaan met de IBM Drive Fitness Test, ik geloof dat daar ook een Surface Scan wordt gedaan.
In eerste instantie zei de DFT dat er bad sectors op de schijf zaten... toen dus alles erasen (partities en al) en werden alle sectors/clusters overschreven ofzo...(hij liep alles langs dmv Write and Verify)

Dat ging goed. Vervolgens weer lekker GHOSTEN en alles teruggeknald, hij werkte een halve dag goed, en toen kwam de ellende weer...

gr

g3

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09:01
Garantie claimen dus :)

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-08 15:31

reapher

Z POWER

Jij zeg dat ie een tik doet. Hmmmmm check eens even of het power stekkertje goed zit. Ik had dit ook met mijn quantum en het bleek dat de connectors op het stekkertje niet lekker waren, wat resulteerde in een vastloper.

Click hier niet

Pagina: 1