Laptop adapter

Pagina: 1
Acties:

• V525
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-10-2025
Hallo,

Ik zit met het volgende probleem.
Ik heb een acer 3613wlmi laptop deze adapter is kapot gegaan en nou zoek ik een nieuwe maar deze kosten 5o euro. De benodigdheden zijn als volgt: 19 volt/ 3,42a 65 watt. Nu heb ik een oude adapter liggen van 20 volt/ 3 a/ en 60 watt. Deze werkt gewoon op mijn laptop en laad ook op. Nou is mijn vraag kan dit kwaad en moet k dus gewoon de orginele kopen? Alvast bedankt

• EnderQ
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-02 16:27
Zou ik zeker niet doen, maar er zijn plenty tweedehands adapters te vinden kijk eens bij overige in pricewatch.... zoek op juiste volt en ampere specs etc.

• Theo
  • Laatst online: 13-02 18:55

Theo

moederbord

20 volt is echt te veel. Je kunt het beste gewoon wat hierboden ook staat een andere adapter halen van 19 volt en minimaal 3.4 amperres. De amperres mogen gerust mer zijn, de spanning niet. Dus een 19 volt 30 amperres voeding is beter dan een 20 volt 3.4 amperre voeding. (doe hts elektro, dus ik weet waar ik het over heb : ) )
Je hoeft je niet druk te maken om de connector die ana de nieuwe lader zit, deze kun je gewoon van je oude voeding afhalen (draad halverwege doorknippen) en met een soldeerbout aan de nieuwe voeding vastsolderen.

Nu met WP, PV, EV en PC

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
theodouma schreef op woensdag 08 november 2006 @ 17:58:
20 volt is echt te veel. Je kunt het beste gewoon wat hierboden ook staat een andere adapter halen van 19 volt en minimaal 3.4 amperres. De amperres mogen gerust mer zijn, de spanning niet. Dus een 19 volt 30 amperres voeding is beter dan een 20 volt 3.4 amperre voeding. (doe hts elektro, dus ik weet waar ik het over heb : ) )
Je hoeft je niet druk te maken om de connector die ana de nieuwe lader zit, deze kun je gewoon van je oude voeding afhalen (draad halverwege doorknippen) en met een soldeerbout aan de nieuwe voeding vastsolderen.
Maar die ene volt kan toch nie zoveel uitmaken?!

• Japidoff
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-01 18:20
de meeste voedingen (en verbruikers) hebbben toch een marge van minimaal 5% +/- dus dat kan niet echt kwaad (imo)

gang is alles

• V525
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-10-2025
Wat ik dus goed begrijp is het beste om een nieuwe te halen die voldoet aan de laptop specificaties. Ook al doet de laptop het nu in priciepe goed op deze adapter met 20 volt/60watt/3a.
De geeiste benodigdheden: 19volt/ 3.42a/65watt

[ Voor 17% gewijzigd door V525 op 08-11-2006 18:35 ]

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-02 22:46

SA007

Moderator Tweaking
Op zich zit het binnen de 5-10% marges van een switching adapter, alleen omdat het wat aan de hoge kant zit zou ik toch rekening houden met het feit dat de voeding IN je laptop nu meer moet verstoken, waarschijnlijk kan het geen kwaad, maar hij heeft toch wat meer koeling nodig dan met een 19V adapter.

Het kan btw zijn omdat de amperes iets lager zijn dat de adapter bij volle belasting oververhit raakt, meestal trekken laptops tijdens het laden lang niet de volledige stroom, maar zou als ik jou was OF meten of de belasting laag genoeg blijft als je echt bezig bent (gamen/opladen tegelijk) OF gewoon zorgen dat altijd een van de belastingsfactoren ontbreekt.
Dan dus niet tegelijk:
- Opladen
- Grafisch geweld gebruiken
- LCD op voluit (backlight op volste vermogen)
- Hdd flink belasten
- Volle processorload

Als basic example bijvoorbeeld P2P draaien op de achtergrond, gamen en tegelijk de accu laden, dan zal je laptop ongeveer vol belast zijn.

Maar meer dan dat zal je ws niet hebben, zolang je de adapter een beetje op een 'open' plaats hebt liggen waar ie warme kwijt kan en de laptop ook kan er eigenlijk weinig/niks misgaan. Al ben ik neit verantwoordelijk als dat wel misgaat, want eventuele garantieclaims zullen je door dit 'user abuse' problemen kunnen opleveren.

• Theo
  • Laatst online: 13-02 18:55

Theo

moederbord

Japidoff schreef op woensdag 08 november 2006 @ 18:07:
de meeste voedingen (en verbruikers) hebbben toch een marge van minimaal 5% +/- dus dat kan niet echt kwaad (imo)
De meeste voedingen hebben inderdaad een uitgangsspanning +-5%. Dus de 20 volt voeding kan ook zomaar continu 21 volt op de laptop zetten, en dat zal de laptop niet erg prettig vinden want ook de laptop is bereken op een spanning van 19 volt +-5%, en geen 19 volt -5% +11%

Nu met WP, PV, EV en PC

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Volgens mij ligt hier nog een 19V adapter.
V525, add me maar ff op MSN of doe me een mailtje als je interesse hebt.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Pagina: 1