goedemiddag,
vanmiddag eindelijk de kans gekregen om de pc van me zusje in elkaar te draaien. hij heeft de volgende configuratie:
nu was ik de pins voor de powerbutton etc. aan het aansluiten, maar kwam tot de conclusie dat ze niet 100% overeenkomen.
heb wat foto's gemaakt van het probleem.

dit zijn de aansluitingen op het moederbord voor:
de pins die hier op aan gesloten moeten worden zijn de volgende:

van links naar rechts:
nou gewoon erin pluggen en genieten zou je zeggen toch? alleen het probleem is dus nu dat deze configuratie van pins niet klopt met het mobo.
zoals je ziet zijn er op het mobo 9 pins ervoor aanwezig, en 1 leeg socketje. de plugs bestaan ook uit 9 holes.
zoals de letters op het mobo beschrijven, moet de config er als volgt uit komen te zien:
__powerled__powerbutton__
|__hdled_____resetbutton__|
maar als ik op deze manier het aansluit, heeft de powerbutton dus maar 1 pin om overheen te schuiven, en houd ik links onder 1 pin over, aangezien de hdled en de resetbutton maar 4 pins in totaal gebruiken.
ik heb ondertussen beide handleidingen al geraadpleegd, en ben niet echt iets verder gekomen. ook heb ik de searchfunctie gebruikt, en die leidde ook nergens heen.
ik hoop dat jullie enigzins suggesties hebben want ik ben teneinde raad!
vast bedankt.
vanmiddag eindelijk de kans gekregen om de pc van me zusje in elkaar te draaien. hij heeft de volgende configuratie:
code:
1
2
3
4
| Asrock Moederbord ConRoe945PL-GLAN Intel Core 2 Duo E6300 1.86 GHz, 1066 MHz, Boxed Asus VGA GeForce 7600GT Silent 256 MB SilverStone Voeding ST-30NF 300 Watt, Zilver, Fanless |
nu was ik de pins voor de powerbutton etc. aan het aansluiten, maar kwam tot de conclusie dat ze niet 100% overeenkomen.
heb wat foto's gemaakt van het probleem.

dit zijn de aansluitingen op het moederbord voor:
code:
1
2
3
4
| de powerled de powerbutton de hddled de resetbutton |
de pins die hier op aan gesloten moeten worden zijn de volgende:

van links naar rechts:
code:
1
2
3
4
| reset switch - resetbutton powerled power sw(itch) - powerbutton hddled |
nou gewoon erin pluggen en genieten zou je zeggen toch? alleen het probleem is dus nu dat deze configuratie van pins niet klopt met het mobo.
zoals je ziet zijn er op het mobo 9 pins ervoor aanwezig, en 1 leeg socketje. de plugs bestaan ook uit 9 holes.
zoals de letters op het mobo beschrijven, moet de config er als volgt uit komen te zien:
__powerled__powerbutton__
|__hdled_____resetbutton__|
maar als ik op deze manier het aansluit, heeft de powerbutton dus maar 1 pin om overheen te schuiven, en houd ik links onder 1 pin over, aangezien de hdled en de resetbutton maar 4 pins in totaal gebruiken.
ik heb ondertussen beide handleidingen al geraadpleegd, en ben niet echt iets verder gekomen. ook heb ik de searchfunctie gebruikt, en die leidde ook nergens heen.
ik hoop dat jullie enigzins suggesties hebben want ik ben teneinde raad!
vast bedankt.