aangezien ik nu weer een beetje vrije tijd begin te krijgen en ook een stage heb met een goede toegang tot mn eigen server wil ik weer verder met mn thuis netwerkje..
na een upgrade van het netwerk van 100Mbit naar 1 Gbit merk ik toch dat mn servertje het zwaar begint te krijgen en eigenlijk gewoon teveel van word gevraag van wat hij kan.
specs op het moment
p3 1 ghz
512 MB ram
1x 20 GB hdd (hier staat het os op
1x 200 GB hdd
1x 250 GB hdd
1x dvdr speler/brander
1x 3com 100mbit nic (internet)
1x intel nic 1Gbit (netwerk)
en dit alles in zo'n desktop kast inbakken (ding word ondanks hevige koeling nog steeds loeiheet..)
op dit moment wil ik eigenlijk gaan uitbreiden met 4x 320 GB extra (ide/sata controller kaartje via pci heb ik all klaar liggen)
helaas is alle ruimte van deze huidige kast gebruikt dus er kan niets meer bijgehangen worden.
optie is dus om een andere kast te kopen.
helaas heb ik daarnaast ook nog anderen problemen :
probleem nu is dat ik soms gewoon met de volle 20Mbit lijn aan het downen ben en ook aan het uploaden ben + parren en rarren.. en dat lukt hem niet altijd (en soms zelfs nog ff via het netwerk wat spullen ophalen van +- 5 GB)
upgraden van geheugen is niet meer mogelijk omdat 1 GB het max is en hij daarmee toch nogal gaat bokken en 512 het beste werkt.
nu wilde ik zelf overstappen op bv een stacker kast (is er ook een low budget alternatief ?)
p4 3 ghz (dual core hoefd niet zo erg)
2 GB mem (liever 2x 1 GB en dan nog mogelijkheid om tot 4 GB te upgraden)
hdd space gaat dan dus de 20 gb worden voor het os en de resterende schijven als data (het liefst heb ik zoveel mogelijk ruimte raid is opzich niet een vereiste als ik data verlies is dat ''jammer''
gbit nics kan ik overzetten dus dat is geen probleem.
het liefst wil ik zoveel mogelijk low budget blijven en een zo groot mogelijk hdd ruimte hebben.
het word wel gewoon zelfbouw dus het hoefd geen kant en klaar iets te zijn.
wie o wie heeft suggesties.
vanavond post ik nog wel bevindingen van mezelf om de post wat te verbeteren.
budget hdd's niet meegenomen +- 1000 € gaat dus alleen om het systeem hdd's zijn er all en hoeven niet meer gekocht te worden
na een upgrade van het netwerk van 100Mbit naar 1 Gbit merk ik toch dat mn servertje het zwaar begint te krijgen en eigenlijk gewoon teveel van word gevraag van wat hij kan.
specs op het moment
p3 1 ghz
512 MB ram
1x 20 GB hdd (hier staat het os op
1x 200 GB hdd
1x 250 GB hdd
1x dvdr speler/brander
1x 3com 100mbit nic (internet)
1x intel nic 1Gbit (netwerk)
en dit alles in zo'n desktop kast inbakken (ding word ondanks hevige koeling nog steeds loeiheet..)
op dit moment wil ik eigenlijk gaan uitbreiden met 4x 320 GB extra (ide/sata controller kaartje via pci heb ik all klaar liggen)
helaas is alle ruimte van deze huidige kast gebruikt dus er kan niets meer bijgehangen worden.
optie is dus om een andere kast te kopen.
helaas heb ik daarnaast ook nog anderen problemen :
probleem nu is dat ik soms gewoon met de volle 20Mbit lijn aan het downen ben en ook aan het uploaden ben + parren en rarren.. en dat lukt hem niet altijd (en soms zelfs nog ff via het netwerk wat spullen ophalen van +- 5 GB)
upgraden van geheugen is niet meer mogelijk omdat 1 GB het max is en hij daarmee toch nogal gaat bokken en 512 het beste werkt.
nu wilde ik zelf overstappen op bv een stacker kast (is er ook een low budget alternatief ?)
p4 3 ghz (dual core hoefd niet zo erg)
2 GB mem (liever 2x 1 GB en dan nog mogelijkheid om tot 4 GB te upgraden)
hdd space gaat dan dus de 20 gb worden voor het os en de resterende schijven als data (het liefst heb ik zoveel mogelijk ruimte raid is opzich niet een vereiste als ik data verlies is dat ''jammer''
gbit nics kan ik overzetten dus dat is geen probleem.
het liefst wil ik zoveel mogelijk low budget blijven en een zo groot mogelijk hdd ruimte hebben.
het word wel gewoon zelfbouw dus het hoefd geen kant en klaar iets te zijn.
wie o wie heeft suggesties.
vanavond post ik nog wel bevindingen van mezelf om de post wat te verbeteren.
budget hdd's niet meegenomen +- 1000 € gaat dus alleen om het systeem hdd's zijn er all en hoeven niet meer gekocht te worden
[ Voor 6% gewijzigd door AjDuLion op 08-11-2006 16:53 ]