ZyXEL ethernetmodem + US. Robotics Router

Pagina: 1
Acties:

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-03 15:07
Ik heb hier thuis een ADSL lijntje. Die gaat (na de splitter) in een ZyXEL Prestige 650R ethernet modem.
Daarna gaat die via een utp kabel naar de WAN ingang van een 4 poorts US. Robotics 8000-02 Router. Daar hangen dan nog 2 pc's aan.

Eerst kon ik altijd inloggen op die router, maar nou lijkt op 1 of andere manier dat het modem de router functie over heeft genomen.
Nergens kan ik meer een ip adres van die router vinden. (ook niet in het DHCP tabel van de modem) En het lijkt alsof dat modem nu al het werk doet en de router een beetje passief meedraaid.
Zelf als ik de WAN kabel eruit haal en de router reset wordt die nog niet herkend in windows. Het modem resetten werkt ook niet.

Op zich allemaal niet zo'n probleem, ware het niet dat internet er nu heel erg snel uitvalt als ik meerdere dingen tegelijk op internet doet. Ik heb het idee dat het komt door het modem.
Ik wil dus dat ik gewoon weer op de router kan inloggen.

Als ik inlog op m'n modem dan staat die bij mode in advanced setup > wan op Routing.
Daar kan je hem ook op Bridge zetten en ik dacht dus dat dat het misschien kon zijn, maar dan valt mn hele internet eruit. :?

Heeft iemand een idee hoe ik dit oplos?

Misschien zit ik trouwens helemaal in de verkeerde hoek te zoeken hoor, zoveel verstand heb ik namelijk ook niet van netwerken. ;)

• Daugobelion
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-05-2021
Je moet hem idd bridgen, althans dat heb ik hier wel gedaan.

Misschien staat er bij de info van je ISP uitgelegd hoe je de modem kan bridgen.
Er moeten in ieder geval een paar specifieke dingen worden ingesteld in bridge modus, en die heeft je ISP.

Daarna gewoon het router aansluiten op de modem. En als het goed is vind je router het IP van je ISP.

• -DG-
M'n IPS wil die gegevens niet geven omdat ze routers niet standaard ondersteunen. Yeah right...

Als ik hem op Bridge zet gaan er alleen maar opties weg tov. Routing. Maar dan doet m'n internet het dus helemaal niet. Maar waar kan ik dan het IP adres van m'n router vinden als ik de modem op Bridge zet?

• -DG-
Niemand een idee?
Mijn modem ip is nu 192.168.1.254.
Als ik die op Bridge zet en ik ga dan naar dat ip dan moet ik toch bij mijn router komen?
Maar dat doet die dus niet. Hoe kan ik die router weer werkend krijgen?

Verwijderd

Als je een dergelijk apparaat op bridge zet is hij niet meer normaal benaderbaar.
Probeer eens een vast ingesteld IP adres op de computer in het correcte bereik (bijv, 192.168.1.50) i.c.m. een directe aansluiting tussen computer en modem (kabeltje).;

Verder is het e.e.a. aan instructies te vinden onder http://www.zyxel.nl/p650/z010.html

• -DG-
Bedankt, wat op die site staat heb ik nu gedaan en dat werkt wel, maar ik snap niet echt meer wat er gebeurt. :?

Nu is er namelijk geen netwerk meer tussen de 2 pc's. Ze hebben ook alletwee een ander extern ip gekregen (www.watismijnip.nl). Welliswaar een ip waar alleen het laatste getal 117 ipv. 115 is, maar toch.

Van de ene kant is het prima allemaal, want internet werkt enz. maar ik zou het toch wel handig vinden als er een netwerkje tussen de 2 pc's is om af en toe een paar bestandjes over te kunnen sturen.

Hoe krijg ik nou die router weer actief aan het werk? Dat die router gewoon een ip krijgt en de 2 pc's een intern ip zodat ze met elkaar kunnen communiseren.

Ligt dat aan het DHCP, wat daar bij stap 6 op die site staat? Of is het DHCP ergens anders voor?
Dit stukje dus:
"De ingebouwde DHCP server moet uit, anders krijgt u geen IP-adres van de ISP, maar van de router."

Verwijderd

-DG- schreef op maandag 13 november 2006 @ 17:36:
Bedankt, wat op die site staat heb ik nu gedaan en dat werkt wel, maar ik snap niet echt meer wat er gebeurt. :?

Nu is er namelijk geen netwerk meer tussen de 2 pc's. Ze hebben ook alletwee een ander extern ip gekregen (www.watismijnip.nl). Welliswaar een ip waar alleen het laatste getal 117 ipv. 115 is, maar toch.

Van de ene kant is het prima allemaal, want internet werkt enz. maar ik zou het toch wel handig vinden als er een netwerkje tussen de 2 pc's is om af en toe een paar bestandjes over te kunnen sturen.

Hoe krijg ik nou die router weer actief aan het werk? Dat die router gewoon een ip krijgt en de 2 pc's een intern ip zodat ze met elkaar kunnen communiseren.

Ligt dat aan het DHCP, wat daar bij stap 6 op die site staat? Of is het DHCP ergens anders voor?
Dit stukje dus:
"De ingebouwde DHCP server moet uit, anders krijgt u geen IP-adres van de ISP, maar van de router."
Heb je de Zyxel wel gereset zonder de UTP kabels erin?
Anders gewoon de reset knop een volle minuut vasthouden.

Als je hem niet fatsoenlijk kan benaderen moet je altijd op terug kunnen vallen op de fabrieks instellingen:

192.168.1.1
admin
1234

• -DG-
Verwijderd schreef op maandag 13 november 2006 @ 19:13:
[...]

Heb je de Zyxel wel gereset zonder de UTP kabels erin?
Anders gewoon de reset knop een volle minuut vasthouden.

Als je hem niet fatsoenlijk kan benaderen moet je altijd op terug kunnen vallen op de fabrieks instellingen:

192.168.1.1
admin
1234
Ja die fabrieksinstellingen kan ik wel krijgen door hem te resetten, maar die fabrieksinstellingen zijn juist niet wat ik wil.
Ik wil dat de US. Robotics router dus gewoon actief werkt en ook een ip heeft enz. en de ZyXEL alleen als bridge werkt naar de router.
Welke stap bij http://www.zyxel.nl/p650/z010.html moet ik dan anders doen? Want op die manier bridged die hem volgens mij meteen helemaal naar mijn pc toe. (aangezien er geen interne ip's of een netwerk meer te vinden is)

Verwijderd

-DG- schreef op maandag 13 november 2006 @ 19:43:
[...]

Ja die fabrieksinstellingen kan ik wel krijgen door hem te resetten, maar die fabrieksinstellingen zijn juist niet wat ik wil.
Ik wil dat de US. Robotics router dus gewoon actief werkt en ook een ip heeft enz. en de ZyXEL alleen als bridge werkt naar de router.
Welke stap bij http://www.zyxel.nl/p650/z010.html moet ik dan anders doen? Want op die manier bridged die hem volgens mij meteen helemaal naar mijn pc toe. (aangezien er geen interne ip's of een netwerk meer te vinden is)
Met het instellen als bridge, hou je dan wel rekening mee dat RIP verkeer op BOTH moet staan en dan niet alleen bij Zyxel wat standaard is maar ook bij de US Robotics?

Dat was mijn probleem een keer met een linksys.
Pagina: 1