[XP] Gekloonde HD: Windows aanmelding kapot

Pagina: 1
Acties:

• IceEyz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:00
-- :) Opgelost ! Zie Edit ! :) --

Mijn tweede harde schijf is het recent gaan begeven, enkele slechte sectoren. Toevallig had ik nog een lege HD liggen en onmiddellijk heb ik met Ghost de oude HD gekopieerd. Windows startte in eerste instantie niet op van de nieuwe HD, maar met PartitionMagic en Fixboot en dergelijke is de juiste partitie weer op actief gezet en start Windows "goed" op... Ik heb deels mijn bureaublad gezien en de gebruikelijke programma's werden toen geladen. Echter ging het nog zo ongeloooooflijk traag en kon ik nog niets uitvoeren, dus heb ik de pc gereset.

XP komt nu echter niet meer verder dan het "aanmeldscherm", maar dat is er eigenlijk niet eens. Zowel in veilige als normale modus, komt het scherm niet verder dan een XP-blauw scherm met het Windowslogo in het midden. Elke vijf seconden ongeveer knippert het beeld eventjes zwart en elke twee-en-een-halve seconde hoor ik afwisselend het aanmeld- en afmeld-geluid. Nu staat Windows zo ingesteld dat hij automatisch aanmeld (Tweak-XP). Echter, om dat te omzeilen zou de Shift-knop moeten werken, maar dat doet niets. Soms loopt de pc vast tijdens het indrukken van Shift, soms stopt hij met automatisch aanmelden, maar ik krijg geen welkomstscherm er voor terug. Ook 2xCtrl-Alt-Del helpt niets, even als Windowslogo+L en +R. Wél krijg ik bij het vijf keer indrukken van Shift het leuke Plaktoetsschermpje :)

In veilige modus zou Windows niet eens automatisch moeten kunnen aanmelden, omdat dat hele Tweak-XP z'n werk dan niet doet. Echter is daar ook het vrolijke aan- en afmelden...

Defecte HD is al afgekoppeld en de schijfletter is voor de Windows-actieve partitie gelijk gebleven.
In ieder geval, ik kom dus niet verder dan het "welkomstscherm" dat ik niet te zien krijg.
Een keertje tijdens het aan- en afmelden zag ik een herstelde registerfout voorbijkomen, maar verder kan ik daar niets mee.

Checkdisk en dergelijke draaien al overuren, maar repareren verder niets (bij eerste keer opstarten vier bestandjes van een programma waar een sector kapot was, 4kB). Ook met behulp van een Windows-cd is het niet mogelijk om een repairinstallatie te doen, de mogelijkheid verschijnt simpelweg niet. Vanuit de Recovery Console kan ik wel gewoon surfen over de HD en alle data lijkt gewoon goed over zijn te gekomen.

Maar weet iemand bijvoorbeeld hier welke bestanden van de cd naar de Windowsmap gekopieerd kunnen worden die mogelijk het probleem oplossen? De cd is SP0 en de installatie SP2, maar hopelijk heb ik vanavond wel een SP2-cd.

De oplossing complete herinstallatie laat ik zolang mogelijk liggen, alleen al omdat er geen ruimte is om te installeren.

Hardware/Software:
Windows XP Professional Nederlands met SP2
"Nieuwe" HD: Maxtor DiamondMax 10 160GB S-ATA
Mobo: MSI 865-PFISR met P4 2.8Ghz, 1024MB geheugen (geen fouten)

'Help?' Ideeën?

-- [Edits] --
1. - Laatst bekende goede configuratie werkt overigens ook niet.
2. - ERD Commander 2005... Verplichte kost voor iedereen. ERD kon tenminste wél een herstelpunt terugzetten en dat heeft alles gered! Hopelijk kan MS dat voortaan in XP en Vista regelen, herstelpunten gebruiken als Windows het echt niet meer doet/boot.

[ Voor 5% gewijzigd door IceEyz op 08-11-2006 18:31 ]