Toon posts:

php koppeling met exchange server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand hier of er een manier bestaat om gegevens uit een exchange server 2003 uit te lezen
en te tonen door middel van een php script. Het gaat om een crm waarop ingelogd wordt, dan moeten de berichten die je hebt worden getoond.
Op google heb ik al gezocht en daar kon ik er niet veel over vinden. Het gaat er ook om dat de mappen die aangemaakt zijn in exchange ook uitgelezen kunnen worden. Via een pop verbinding kan ik de inbox wel uitlezen maar die mappen eronder niet.

Misschien weet iemand hier het. Of dat er een api voor php bestaat. Of dat ik uit exchange xml kan krijgen die ik zelf dan in het goede formaat kan zetten?

• bemeall
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

bemeall

Down Under!

Hey Wessel,

Grappig om je hier tegen te komen :)

Ik weet verder niet wat er mogelijk is met Exchange, maar het lijkt me dat het op een bepaalde manier toch wel uit te lezen moet zijn.

POP kan ook submappen uitlezen, alleen moet je ze dan wel opgeven. Hier schijnt een product te zijn wat het kan, dus het is iig mogelijk.

Verder wellicht via IMAP? Ik weet niet wat die standaard aan ondersteuning bied qua subfolders.

Daarnaast is er nog de Outlook Web Access. Wellicht kun je deze met php uitlezen. Of het kan de moeite waard zijn om OWA zelf te bekijken, hoe deze access krijgt tot exchange. Ik gok erop dat het ASP is, maar zeker weten doe ik het niet.

Zijn in ieder geval genoeg mogelijkheden. Het moet op een bepaalde manier toch mogelijk zijn. Kost alleen vaak veel uitzoekwerk :)

In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst...

Verwijderd

Topicstarter
bemeall schreef op woensdag 08 november 2006 @ 16:04:

Verder wellicht via IMAP? Ik weet niet wat die standaard aan ondersteuning bied qua subfolders.
IMAP is uitgeschakeld dus dat is geen optie in eerste instantie. Is er geen mogelijkheid voor een soap koppeling? Heb er alwel naar gezocht maar tot nu toe niks gevonden.

Leuk je hier te zien ja ;)

• bemeall
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

bemeall

Down Under!

Ook met SOAP/XML als webservice zijn er mogelijkheden.
Zie bijvoorbeeld dit PDFje.

In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst...