Redirecten website maar goede adres houden

Pagina: 1
Acties:

• hornage
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-09-2024
Ik heb een website draaien op een server.
Deze website wil ik via een andere server die gekoppeld is aan de goede domeinnaam benaderen.
Ik deed dit eerst met een redirect mbv een metatag in een indexfile die hem gelijk doorstuurde maar hierdoor veranderde het adres.
Om dit op te lossen heb ik ipv een redirect een frame gemaakt die die andere pagina opent. Op deze manier bleef mijn adres hetzelfde maar zag ik toch de goede pagina.

Nu moet je voor bepaalde dingen inloggen op de site maar in MSIE geeft dit problemen. Nu blijkt dit te komen door de constructie die ik had gemaakt met dat frame.

Nu wil ik het dus anders oplossen zodat ie naar de goede site verwijst maar dat het adres wel klopt.

Kort samengevat:

website op www.x-totaal.nl/mobilia/piindex

domein + websiteruimte op www.pi-online.nl
hierop staat dus een frameset die piindex gebruikt

Hopelijk weet iemand hoe ik dit oplos.

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02-2025
laat de hoster van x-totaal een virtual host aanmaken voor je domein.

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:56

orf

Domein in de DNS naar andere server laten verwijzen?

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-02 16:06

André

Analytics dude

Dit ga je niet oplossen, je zult een keuze moeten maken :) Ik zou gewoon het juiste adres aan de juiste server laten koppelen. Of gewoon hosting bij het te voeren adres regelen.

Verder is dit meer iets voor Windows Servers en Server-software

[ Voor 14% gewijzigd door André op 08-11-2006 14:57 ]

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:03
hornage schreef op woensdag 08 november 2006 @ 14:53:
Nu moet je voor bepaalde dingen inloggen op de site maar in MSIE geeft dit problemen. Nu blijkt dit te komen door de constructie die ik had gemaakt met dat frame.
Gokje: het cookje wordt niet geaccepteerd omdat het aan de verkeerde domeinnaam gekoppeld is? Dit kun je vrij eenvoudig fixen door in de authenticatiemethode handmatig het 'echte' URL op te geven ipv de HTTP_HOST.

Helaas vermeld je niet welke software je gebruikt, maar in PHP zou het er ongeveer zo uit zien:

PHP:
1
setcookie ( cookie-naam , cookie-waarde , time() + 60 * 60 * 24, '/', '.x-totaal.nl')

En als dat niet werkt ipv .x-totaal.nl gebruik maken van .pi-online.nl, helemaal zeker weten hoe hosts worden verwerkt in frames doe ik ook niet namelijk. Iets met depricated sinds de oertijd ;)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]