Netwerkverbindingsprobleem

Pagina: 1
Acties:

• toycel
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-08-2010
Hoi,

ik kan binnen mijn netwerk bepaalde verbindingen niet tot stand brengen(zoals remote desktop). Ik heb wel een databaseprogramma)basis sql' via de server lopen en daar hebben alle pc´s toegang behalve pc01, die valt nog wel eens weg)maakt niet uit welke gebruiker.

ik heb de volgende hardware met instellingen staan:

Server(win2003 enterprise) 192.168.1.1
PC01(winXP prof) 192.168.1.10
PC02(winXP) 192.168.1.11
PC03(winXP prof) 192.168.1.12
PC04(winXP prof) 192.168.1.13

Kan vanaf ALLE pc's naar server pingen maar vanaf server naar pc's lukt niet behalve naar pc04. Alle pc's onderling lukt niet behalve naar PC04, dat lukt bij allemaal wel weer. Vanaf PC04 kan ik naar geeneen van de pc's pingen!

De pc's staan allen in een lokaal domein en bij volledig netwerk zijn alle pc's ook zichtbaar!

Waar zit de fout, ik heb ze ooit allemaal hetzelfde ingesteld maar ivm vervanging(crash en twee gestolen) klopt eea niet meer en ik kan nu nergens meer de fout vinden(zie nu door de bomen het bos niet meer). Kan iemand mij helpen waar ik nu zou moeten zoeken of wat opnieuw(en juist)in te stellen?

bvd Jurgen

[ Voor 4% gewijzigd door toycel op 08-11-2006 14:42 ]

Verwijderd

Kijk maar eens naar je windows firewall instellingen. Als je de machines niet kunt pingen zet dan onder het tabblad Geavanceerd bij ICMP instellingen "Binnekomende echoaanvraag toestaan" maar eens aan.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

En als dat niet helpt, probeer dan overal eens een gedeeld mapje aan te maken en het Guest account overal te enablen. Vermoed ook eerder de Firewall.

• toycel
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-08-2010
JochemKuijpers en Exorcist,

excuus voor het late antwoord, was enkele dagen weg.

Zojuist firewall aangepast en alles werkt weer naar behoren. Dank voor de snelle reactie en moeite en stom dat ik dit zelf over het hoofd gezien heb!

groeten