Amoi Sonic

Pagina: 1
Acties:

• Barbapapa720
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-02 19:32
Hallo.

Dit is de eerste keer dat ik een topic open. Waarschijnlijk niet naar ieders tevredenheid maar ik sta open voor op en/of aanmerkingen.

Ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe TV. Natuurlijk gaat mijn voorkeur uit naar een LCD of Plasma met Full HD ondersteuning. In de plasma sector zijn deze tv's nog schier onbetaalbaar dus die vallen voor mij af (budget max. € 1500).

Nu is vorig jaar de BenQ DV3750 op de markt gekomen die 1080i ondersteund, maar daar heb ik in de reviews erg wisselende berichten over gelezen. Ben nu op een Duitse site het merk Amoi tegengekomen. Dit is een Chinees merk dat in België (voor de Europese markt dan) wordt gebouwd. De tv's zien er mooi uit en ze hebben diverse modellen, een 37"
Afbeeldingslocatie: http://www.t-online-shop.de/res/product_450/resource_72360.jpg

en een 42"
Afbeeldingslocatie: http://www.t-online-shop.de/res/product_450/resource_69492.jpg
die Full HD (dus 1080p) ondersteunen. Mijn vraag is of er iemand al ervaring heeft met dit merk (ook wel Amoisonic). Ik heb al enkele buitenlandse reviews gevonden, maar ik zou ook graag weten of iemand op NL soil er al ervaring mee heeft. Tevens heb ik nog geen winkel kunnen vinden waar deze LCD te bewonderen is.

Beide tv's hebben na genoeg dezelfde specificaties:
Technische specificaties:

• FULL HD
• Breedbeeld 16:9
• Contrastverhouding 1000:1
• Helderheid 550 cd/m²
• HDTV ready
• Responstijd 8 ms
• Picture-in-Picture (2 Tuner ANALOOG)
• Cardreader USB On-The-Go
• Formaat MPEG1 / MPEG4 (ingebouwde DivX player)
• Aansluitingen HDMI-HDCP, Component, 3 Scart, Composite, S-Video, VGA
• Teletext 1000
• Surround Sound 3D Virtual
• Kijkhoek 176°
• DCTi, DLTi, FTC (flesh tone correction)
• PAL/SECAM BG/DK/I/L/L'

Alleen de afmetingen, het gewicht en het uiterlijk wijkt af.

[ Voor 25% gewijzigd door Barbapapa720 op 08-11-2006 15:55 ]

• Barbapapa720
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-02 19:32
Jammer genoeg geen reactie gehad op mijn post. Ik weet niet of het topic gesloten moet worden vanwege gebrek aan belangstelling of dat deze post het topic weer wat naar boven doet schuiven en alsnog enige reactie uit zal lokken.

Ik ben benieuwd.

• Auke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik heb ooit een amoisonic dvd speler gehad. Voldeet prima, simpel maar robust. Er werdt echter nooit een firmware update uitgebracht.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-02 22:34
Auke schreef op maandag 20 november 2006 @ 14:53:
Ik heb ooit een amoisonic dvd speler gehad. Voldeet prima, simpel maar robust. Er werdt echter nooit een firmware update uitgebracht.
Als het product goed is hoeft dat ook niet :). Hier is een Aristona dvd-speler, die ga ik ook niet upgraden zolang er geen problemen zijn. En ik ga ook niet kijken of er op het internet een upgrade beschikbaar is!

[ Voor 8% gewijzigd door Termi op 20-11-2006 15:57 ]