Toon posts:

Andere netwerkkaart op Chello

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben hiero een beetje aan het proberen of Chello (Terayon) ook op een andere netwerkkaart werkt. Maar tot mijn grote verbazing gaat zelfs het link ledje nog niet aan.

Doe ik iets verkeerd?

Verwijderd

Toevallig heb ik dat dit weekend ook geprobeerd, op een andere PC met een niet-chello netwerkkaart, maar met exact dezelfde settings.
Maar noppes nada njente connectie....

Verwijderd

Topicstarter
Zou het Mac adres dan vastgelegd zijn in het modem. Als dat zo is, dan mag ik niet hopen dat mijn netwerkkaartje kaduk gaat.
Want UPC kennende heb ik dan een maand geen internet meer :'(

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:47

jep

Dan doen jullie toch echt iets verkeerd heren, ik verzamel die dingen en ze doen het altijd 8-)

Verwijderd

Uhmm ff een vraagje, wat is nu precies de "niet-chello kaart"?? of nog beter wat is de "chello kaart"??

Ik kan namelijk elk willekeurige netwerkkaart pakken en die op chello aansluiten :). Ik heb namelijk een probleempje gehad met hun 3com(10Mbit) toen ik mijn LAN upgrade naar 100Mbit. heb er toen maar gewoon 2 van 100 in gezet en het werkt gewoon >: ).

Kijk maar, lol!!

• Overspeed
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:13
Yep, een vriend van me heeft precies hetzelfde probleem. Hij had een nieuwe PC, en daarin zat geen ISA slot, dus had ie een PCI netwerkkaart gekocht, maar werken... ho maar. Instellingen staan goed en kabels zijn ook goed aangesloten... (COM21 modem btw)

Het download ledje blijft trouwens constant branden (niet knipperen zoals bij mij), en het upload ledje brand/knippert totaal niet..

Er is in Nederland niets beter beveiligd dan de snelwegen m.b.v. mobiele flitsteams, flitspalen, (on)opvallende surveillance-auto's, etc. Als er in mijn huis wordt ingebroken, dan kan ik beter de A2 oprennen dan 112 bellen.

Verwijderd

nou, volgens de installateur word het mac adres wel degelijk opgeslagen!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 31 januari 2001 21:50 schreef siet het volgende:
nou, volgens de installateur word het mac adres wel degelijk opgeslagen!
Het zal toch niet waar zijn..... :(

Over wat voorn modem heb jij het?

• Macros
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-04 09:28

Macros

I'm watching...

Je moet dan effe naar Chello bellen met de mededeling dat ze effe je mac-address van je netwerkkaart moeten resetten.
De eerste keer dat je het aansluit lezen ze het mac-address van je netwerkkaart uit, en zorgen ervoor dat de modem alleen maar daarmee werkt.
Als ze het resetten, kan je weer een andere netwerkkaart gebruiken.
Lekker brak, niet?

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 31 januari 2001 21:52 schreef Macros het volgende:
Je moet dan effe naar Chello bellen met de mededeling dat ze effe je mac-address van je netwerkkaart moeten resetten.
De eerste keer dat je het aansluit lezen ze het mac-address van je netwerkkaart uit, en zorgen ervoor dat de modem alleen maar daarmee werkt.
Als ze het resetten, kan je weer een andere netwerkkaart gebruiken.
Lekker brak, niet?
Moet je dan elke keer bellen als je een andere netwerkkaart hebt. Of is dat slechts eenmalig. En kun je dan in het vervolg elke netwerkkaart eraan knopen die je wilt?

Verwijderd

Thx voor de tip, Macros! :)
Ben benieuwd of dat helpt. Heb een 3COM van Chello by the way.

• Melvin15397
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:33
Bij een lancity modem moet je de modem resetten( 10 min. voedingskabel eruit).
Ik weet niet of dat met die andere ook zo is.

Melvin

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:28
Heb het met een andere modem geprobeerd en het werkte gewoon. Geen enkel probleem.. Heb wel de 3Com van chello en heb hem ook vervangen door een 3Com, dus misschien ligt het daar aan..

| I've got permission to color outside the lines |

Verwijderd

eerst met oude netwerkkaart(chello)in winipcfg alles vrijgeven.daarna kaartje eruit, nieuw erin en in winipcfg alles vernieuwen hoef je helemaal geen chello te bellen.

Verwijderd

volgens mij zit altijd het mac adres in de nic..dus daar kan het niet aan liggen denkik....

• LiGHtNiNG!
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-05 21:12

LiGHtNiNG!

(tm) since 1985, build in &#03

Bij de meeste moderne NIC's kun je gewoon een ander MAC adress via de driver properties (onder w2k althans) defineren hoor! (Dus gewoon het MAC adress van je andere kaart ff neerpennen en invoeren)

[Edit]

Heb nog ff gekeken maar o.a. met de 3Com 905, Realtek 8139=Sitecom=weetikveelwatnogmeer kaarten kan dit

Laat maar.. .

• Pennywise0
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-12-2025
Het is zoals StonewayNL zegt. Je moet je ipadres van Chello op je oude kaart vrijgeven en dan de nieuwe Nic erin stoppen en dan ip verversen/aanvragen aan de Dhcp-server. Piece of Cake. :)

Verwijderd

Ze hebben 3 verschillen de systemen:
- Altijd mogelijk om nic om te wisselen
- Mac adres veranderen in modem
- Eerst ip adres vrijgeven.

Ligt er maar net aan waar je woont.

Verwijderd

Op woensdag 31 januari 2001 21:47 schreef Overspeed het volgende:
Yep, een vriend van me heeft precies hetzelfde probleem. Hij had een nieuwe PC, en daarin zat geen ISA slot, dus had ie een PCI netwerkkaart gekocht, maar werken... ho maar. Instellingen staan goed en kabels zijn ook goed aangesloten... (COM21 modem btw)

Het download ledje blijft trouwens constant branden (niet knipperen zoals bij mij), en het upload ledje brand/knippert totaal niet..
Zet de duplexmode van het kaartje eens op 10half, de auto stand levert soms problemen op.
Bij mij was hiermee het probleem opgelost.
suc6

• Overspeed
  • Laatst online: 00:13
Op woensdag 31 januari 2001 23:05 schreef John_Doo het volgende:

[..]

Zet de duplexmode van het kaartje eens op 10half, de auto stand levert soms problemen op.
Bij mij was hiermee het probleem opgelost.
suc6
OK, ik zal het ff doorgeven. tnx.

Er is in Nederland niets beter beveiligd dan de snelwegen m.b.v. mobiele flitsteams, flitspalen, (on)opvallende surveillance-auto's, etc. Als er in mijn huis wordt ingebroken, dan kan ik beter de A2 oprennen dan 112 bellen.

• InterCC
  • Laatst online: 02-05 08:36
Hoe al die problemen? Ik kan onder windows (2000 dan wel) gewoon de UTP kabel er uit halen en in een andere netwerkkaart doen (met dezelfde instellingen) en gewoon verder gaan internetten..

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:59
Ik heb begrepen dat je elke keer als je een andere netwerkkaart gebruikt met UPC/Chello dat je dan ff moet bellen naar de helpdesk en dan je nieuwe mac-adres moet doorgeven. Het wordt 3 keer per uur bijgewerkt dus dan moet je ff wachten, en dan ken je weer raggen. Is overigens met een Lancity modempie.

Verwijderd

Dit doe je bij je oude kaart:

Winipcfg->alle vrijgeven

Nieuwe kaart er in:

Winipcfg->alle vernieuwen.

En voila u heeft een nieuwe netwerkkaart. Zelf draai ik nu op een realtek. 3COM sucks mijn PCTV kaart deed het dank zij dat kl*te ding niet meer
Pagina: 1