Toon posts:

Beurs presentatie

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Iemand op mijn werk vroeg of ik het volgende kon regelen (zie image):
Afbeeldingslocatie: http://sabrakoor.nedlinux.nl/opstelling.png

Opdracht:
Op de server draait standaard een presentatie die dan weer te zien is op de LCD tv. Maar zodra hij iets verkocht heeft wil hij via 1 van de laptops een bestand of iets (als het maar max 3x klikken is ofzo) openen waarbij op de LCD tv het merk is te zien wat hij net verkocht heeft (een filmpje of een plaatje, weet ik nog niet).

Mogelijke oplossingen:
Zelf zat ik al te denken van VNC of andere remote software. Toch is dit niet ideaal.

Mijn vraag:
Weten jullie misschien hoe ik via een snelkoppeling ofzo een filmpje/plaatje kan openen op de server die dan weer te zien is op de LCD tv?

Super bedankt alvast!

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Ja, prima mogelijk :), je wil dus vanaf de laptops de videospeler op de server bedienen?

Zet VLC/Winamp op de server met alle filmpjes, zet "Web Interface" of "Remote Control" aan, ga met IE op de laptops naar de server, minimaliseer dit, zodra je een filmpje wil spelen open je de remotecontrol en klik je het filmpje aan :)

Eventueel kun je kijken wat de url is als je een speel-linkje aanklikt (bijv http://server/play.php?file=1.avi) en die op een zelfgemaakte pagina zetten, zo kun je bv de users zelf laten klikken met één knop op het bureaublad oid. :)

edit:
Snelkoppeling naar de betreffende webpagina werkt prima, dit zou zelfs onzichtbaar kunnen werken (zonder dat je dus IE ziet) als je bijvoorbeeld wget gebruikt :)

[ Voor 13% gewijzigd door DarthPlastic op 08-11-2006 14:29 ]

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Ik begrijp dat die laptops alleen worden gebruikt om "een schakelaar" over te halen om iets anders weer te geven? Dan voldoet volgens mij elk (web)CMS: waar je content aan, of uit kan zetten. Of mooier kan je natuurlijk iets zelf bouwen, waar je op de server content uitleest die je via een client app (of web app) invoert / aanpast. Maar ik snap even niet wat je nu precies wilt, dus doe maar een wilde gok. Hoe dan ook klinkt het alsof je (zeker als het er mooi uit moet zien) zelf wat werk moet doen.

Edit: bovenstaande is inderdaad een handige optie.

[ Voor 5% gewijzigd door F_J_K op 08-11-2006 14:32 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Thnx DarthPlastic! Goed idee man!
F_J_K: ik heb maar 2,5 weken en ik ben niet zo'n programmeur dus echt zelf iets programmeren zit er niet in. Maar wat DarthPlastic zegt is een hele goede oplossing!

btw... ik zie dat dit ook met media player classic kan :) ;) dat proggie ken ik tenminste... winamp ken ik ook wel maar daar zit dikke vertraging in.

Ik ben alleen vergeten te zeggen dat nadat hij het filmpje/plaatje handmatig gestart heeft de rest van de presentatie weer door moet gaan... kan dat ook?
Ik heb het geprobeert met media player classic... maar dan wist hij de playlist :'( iemand een solution daarvoor?

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2006 15:05 ]

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Verwijderd schreef op woensdag 08 november 2006 @ 14:54:
Thnx DarthPlastic! Goed idee man!
F_J_K: ik heb maar 2,5 weken en ik ben niet zo'n programmeur dus echt zelf iets programmeren zit er niet in. Maar wat DarthPlastic zegt is een hele goede oplossing!

btw... ik zie dat dit ook met media player classic kan :) ;) dat proggie ken ik tenminste... winamp ken ik ook wel maar daar zit dikke vertraging in.

Ik ben alleen vergeten te zeggen dat nadat hij het filmpje/plaatje handmatig gestart heeft de rest van de presentatie weer door moet gaan... kan dat ook?
Ik heb het geprobeert met media player classic... maar dan wist hij de playlist :'( iemand een solution daarvoor?
Je kan via de webinterface proberen om 'puur' de playlist te veranderen, of door een hele playlist erin te voeren (ipv drukken op afspelen van 1.avi druk je op 1.pls, wat vervolgens de serie filmpjes opent)
Sowieso moet je de presentatie dan als video opslaan, maar het voordeel hiervan is dat je vloeiende effecten of filmpjes tussendoor af kan spelen.

Mijn idee is (weet niet of het kan) om 3 playlists te maken, 1.pls, 2.pls, 3.pls, hier staat in:
1.avi
hoofdpresentatie.avi
(nog 100x plakken) hoofdpresentatie.avi

Als je die via de webinterface kan openen start hij dus eerst de video over de laptop, en daarna gaat hij verder met de andere presentatie. Deze staat er 100x in, zodat hij rustig een paar uur de hoofdpresentatie kan showen zonder dat de laptopvideo weer start ;)

Succes ermee, het is vaak een beetje creatief prutsen, maar het werkt wel :)

edit: Geprobeerd, werkt als 'n banaan ;)
Deze link moet je aan een snelkoppeling hangen:
http://IP.van.server.met.mediaplayer:13579/browser.html?path=C:\playlist1.pls voor laptop1, etc.
Bestand playlist1.pls:
File1=C:\laptop1.avi
File2=C:\presentatie.avi
File3=C:\presentatie.avi
File4=C:\presentatie.avi
File5=C:\presentatie.avi
(enz...)

MediaPlayerClassic gaat spelen, gaat de hele playlist af, en na File5 speelt hij 1 weer.
Zet het er dus een paar honderd keer in (let wel op of het nog snel opent) en werken zal het. Goed! 8)

Als je wget downloadt kun je de pagina met wget laten 'downloaden', het voordeel hiervan is dat er maar één keer een dosbox in het scherm flitst, en er geen pagina open blijft staan ;)
Succes ermee!

[ Voor 57% gewijzigd door DarthPlastic op 08-11-2006 15:42 ]

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Verwijderd

Topicstarter
Thnx man! Ga ik zeker proberen!

Verwijderd

Topicstarter
Supergoed idee, werkt zeker goed... alleen: Hoe maakt je een playlist? Ik zie nergens een optie om de playlist op te slaan.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 13:33:
Supergoed idee, werkt zeker goed... alleen: Hoe maakt je een playlist? Ik zie nergens een optie om de playlist op te slaan.
zelf maken in notepad, volgens het formaat .pls wat hierboven is vernoemd

Verwijderd

Topicstarter
Thnx! Dat werkt :D (ik had weer eens niet goed gelezen :P)
Pagina: 1