[vba] Form niet te openen

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Guvner
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-04-2022
Hai allen,

In Access 2003 ben ik bezig iets te maken wat gegevens uit een database moet uitlezen en moet overpompen naar een 2e database. Hierbij moeten eerder overgepompte gegevens niet opnieuw worden overgezet. Hiervoor gebruik ik een tabel in Access. In dit gemaakte "programma" wil ik een logscherm laten lopen, zodat de gebruiker weet wat de status is.

Nu heb ik een formulier gemaakt, met daarop alleen een memo veld. Dit fomulier wil ik weergeven zodra de verwerking van de gegevens wordt gestart.

Ik heb enige VB kennis en had verwacht logform.show te kunnen koppelen aan een knop op het hoofd formulier. Maar helaas. Show is geen keuze.

Nu dacht ik dat het misschien een keuze was welke niet werd weergegeven in het lijstje. En heb dus geprobeerd om hem gewoon in te typen en te kijken of access dit slikt. Helaas. Hij geeft een melding "Kan de methode of het gegevenslid niet vinden".

Op google en in de GOT search kan ik helaas niets hierover vinden. Daar staat trouwens wel vermeld dat het .show moet zijn 8)7 . Is het een instelling of zit ik gewoon ergens enorm overheen te kijken.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:36

NMe

Quia Ego Sic Dico.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Guvner
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-04-2022
Duidelijk....

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Tsja, vba is geen vb en het access form object mag je niet verwarren met het vb formobject. Een accesform is een lid van de collectie forms, en die collectie is read-only; de enige manier die je open staat is een formulier openen met docmd.openform. WIl je het form ook aan een var toewijzen dan heb je vervolgens iets als set myF = forms(index)

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland