[PS2] De MOOISTE PSTwo SLimline Van NL> WIT+LED's!

Pagina: 1
Acties:
  • 96 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:36

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Hallo TweakBro's,

De laatste halve jaar heb ik me bezig gehouden met het 'mooier' maken van mijn PS2's.
Het resultaat: Verbluffend mooi... Dit zijn wekrelijk de mooiste Playstations die je ooit zal zien. Ze staan te koop op Marktplaats.

Ik heb er zo'n 9 gehad; de meeste heb ik verkocht, maar ik heb nog:

Een PSTwo Slimline, Inc 3 LED's ( Blauw voor, Blauw achter en Wit achter ) in het WIT,
Een PSTwo Slimline, zonder LED's ook in het WIT.
Een PSTwo Slimline in het Roze. zonder LED's, maar Laser is beschadigd, dus speelt alleen CD's af, dus geen PS2 spellen.
Een PS2, grote versie dus. Deze vind ik het mooiste na de Slimline. Een LED erin.

De eerste is onkoopbaar, want daar heb ik alles op getest; 24 uur lang! en op uitgeprobeerd. Mijn ziel zit dus in die PS2. Info: "PS2 WIT" op Marktplaats.nl maar laten we het daar niet verder over hebben, want het gaat hier om -TWEAKERS-.

Eerst de foto's.

Afbeeldingslocatie: http://img84.imageshack.us/img84/9223/2rk6.jpg
De LED aan, Overdag.. je wilt niet weten hoe het snachts is...

Afbeeldingslocatie: http://img84.imageshack.us/img84/6032/3hs8.jpg
Zo dus.

Afbeeldingslocatie: http://img228.imageshack.us/img228/5633/2pk8.jpg
Deze "Roze" ps2 heeft mijn leven verpest.

Eerst, ha ik m voor 90 Euro gekocht, via MP.nl en laten overkomen op de post. Toen hij aankwam (zwart) stonk hij, zat hij vol met stof etc. Toen ik hem testte, deed hij het eens niet! Speelt dus alleen PS1 spellen, of Muziek-CD's. Ik dacht hem te kunnen opvrolijken door hem Wit te spuiten. Toen ik hem had gespoten.. bleek hij ineens roze te zijn. :O Hoe dat kan? GEEN IDEE dit is me nog nooit overkomen. Ik heb hem daarna nog 6X overgespoten,.. maar nog steeds roze. O+

Afbeeldingslocatie: http://img204.imageshack.us/img204/3301/3mp6.jpg
Hier de kleurverschil.

Deze vind ik het mooiste, na de mijne:

Afbeeldingslocatie: http://img221.imageshack.us/img221/3562/1qg2.jpg
Nog neiuw, in doos. Inc een witte Controller

Afbeeldingslocatie: http://img183.imageshack.us/img183/6849/2ic7.jpg
De controller+het Inerlijk.. precies gespoten.

Afbeeldingslocatie: http://img183.imageshack.us/img183/2226/3kk2.jpg
Hier de hele Gang-Bang.

Ik zal nu in het kort uitleggen hoe je een saaie PSTwo Slimline kan opvrolijken.

Eerst de LED's:

Het duurde me 8 uren, om uit te zoeken, hoe ik ZONDER batterijen, of een externe voedingsbron de LED's aan kon doen. Ik heb zoiets nog nooit gezien, dus ik heb niemand na-geaapt. Ik probeerde het door de FAN-stroomdraden bloot te leggen, maar die waren 8 Volt. Dat was een beetje te veel, plus ze bleven altijd aan, ook al stond de PS2 uit. Ik wouw dus dat de LED's alleen aan gaan zodra je de PS2 aan zet.

Na 1 uur alles bekeken te hebben, bedacht ik me ineens dat USB voeding heeft, 200 Miniampere en 5 Volt.. :9 :P :9 >:)

Ik pakte dus 2 ministroomdraadjes, en probeerde van alles uit. Gelukkig heeft de Slimline een stroom-stoppen als er kortsluiting is, dus de PS2 viel vaak uit. Dat was anders dan bij mijn 1e PS2 die ik om wouw bouwen.

( Dat was in Januari 2006, toen ik na 6 maanden sparen mijn eerste PS2 had. Ik had een matrix Infinity Chip gekocht, 6 uur duurde het om alle soldeerpuntjes aan elkaar te solderen. Daarna zette ik de stroom erop, de tv-kabels koppelde ik aan de TV. Ik zette de PS2 aan.. Niets gebeurde.! >: Ik was zoo boos, dat ik de PS2 snel opemaakte, en ale soldeerdraadjes eruit rukte, daardoor ging de chip (40E) kapot, en daarna testte ik de PS2 weer,.. Zodra ik de TV naar "AV switchte,.. ONTPLOFTTE DE PS2! Zoiets had ik nog nooit gezien, het was heel raar. De moederbord was ontploft door kortsluiting. Mijn les aan jullie is dus: Bouw nooit je PS2 om. Na een tijdje, kwam ik erachter dat de PS2 wel geod was omgebouwd, maar dat ik alleen een Firmware-CD moest branden er erin te stoppen. De schade was dus groot. :? )

Eindelijk had ik via de USB de 2 voedingspunten gevonden, want de LED gaf licht.
Ik had uit Duitsland een 20-tal LED's laten overkomen. Ik koppelde op de PS2 4 LED's! (Ze waren duur).

Ik deed de stekker in het stopcontact, en deed 'm aan. EINDELIJK na dagen was het me gelukt: DE LED's GAVEN LICHT. Het was zoo mooi, even mooi als Mary-Kate Olsen. Maar te vroeg gejuigd.. na 10 Seconden, begaven en knalden de LED's, 1 voor 1 in 3 Seconden!.. :? 8)7 Ik was dus terug in het begin.

De Oplossing: Weerstanden.. ik heb er 20 stuks gekocht, van 100 Ohm. Als je ze ertussenzet, zal de LED nooit uitgaan. ;)

Maar het volgende probleem: De PS2 heet niet voor niets SLIMLINE. Het was dus ook heel erg moeilijk om de LED's erin te bouwen. Maar dat is na veel proppen toch gelukt.

Via de USB-aansluiting kun je dus LED's belichten, waar dan ook. Of het nou een Xbox360 is, of een PC-aansluiting.

Dan het spuiten. Ik heb 5 Spuitbussen van "MOTIP" gekocht, 'White Gloss'. Per bus 0,5 Liter. Een bus is genoeg voor 1 PS2. Je moet heel langzaam alles openmaken, heel voorzichtig. Haal de schroeven aan de onderkant eruit, nadat je de lipjes eraf hebt gehaald. De lipjes moet je ook spuiten.

Daarna, als de PS2 open is schroef je de Memorycard-schroef eruit. Dan is de PS2 helemaal los van de kap.

Het "PS2" logo aan de voorkant zit er nog op, die haal je eruit door de vering naar voren te duwen.

De infrarood poort haal je er met een mes uit.

Spuit daarna heel de kap, van binnen en buiten. Maar wees voorzichtig; als je te dicht bij spuit, komen er "Tranen" en dan is jouw kap verpest. Doe dit 3X, zodat de PS2 krasvrij is.

Dat was het, hopelijk leert deze Tweaker de andere Tweakers wat. 8)

Als er veel animo is, zal ik de Topicstart uitbreiden.

Mijn volgende Tuning: Een XBOX-360 (die ik nog wil halen) via de achter-USB aansluiting wil ik een rij van 3 Felle Groene en 3 Felle Wittte LED's gaan koppelen, zodat als ik de Xbox aanzet de LED's de muur achter de TV verlichten. DIt gaat ook mooi worden!

Voor info: s.breggen-AT-gmail.com

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:07

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Jammer dat je zoveel details zwart gelaten hebt. Ik bedoel spuit gewoon alles netjes strak wit man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

ach.. als je zo'n knopje wit spuit en je drukt er 100x op is die weer zwart dus...

Ziet er wel leuk uit allemaal! Alhoewel je pics wel van slechte kwaliteit zijn zeg :|

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Die ene zwarte balk spuit je niet wit?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:36

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Nee, heb ik express gedaan. Als ik alles wit had gespoten, zou ik hem saai vinden. Ik vind de zwarte strip mooi zo. Nu heb je een mooie contrast tussen licht/donker. Hetzelfde met mijn decoder, en TV.

De strip is van Acryl. Die glanst, dus zou het wit er zo van afgaan.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Je advertenties zijn wel leuk en aardig, maar deze zijn natuurlijk niet nieuw. Je zal er nooit garantie op kunnen krijgen.

(en stiekem vind ik m'n aqua ps2 mooier :P )

[ Voor 16% gewijzigd door pagani op 08-11-2006 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Klinkt als een verkoop praatje. Ik kan die cases gewoon nieuw online bestellen. Waarom zou ik dan nog een ps2 kopen die bij iemand in de schuur wit is geverft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe je het ook wendt of keert, je wilt hiermee reclame maken voor hetgeen wat je op Marktplaats hebt staan en dat is niet de bedoeling. Daarnaast is de titel wat schreeuwerig, zou je dat bij toekomstige topics achterwege laten aub.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.