[xp pro sp2] Ik kom niet voorbij het laadscherm

Pagina: 1
Acties:

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Sinds vanochtend start windows niet meer op, hij komt wel bij het laadscherm, en blijft maar laden (hij loopt dus niet vast, want als je hem een uur aan laat staan, gaat het balkje nog steeds heen en weer).

Het enige dat ik misschien veranderd heb (ik weet niet zeker of ik dat gisteren gedaan heb) is nvidia desktop management uitgeschakeld. Ik heb echter al nieuwe drivers geinstalleerd en dat werkt nog niet.

Wat heb ik tot nu toe gedaan?

SMART in de bios ingeschakeld
Virusscan gedraaid (maar ik heb al een virusscanner en firewall, maar toch voor de zekerheid)
Slave in apparaatbeheer uitgezet
onnodige programma's in msconfig uitgezet

Maar nog geen succes, ik kom overigens wel gewoon in safe mode van waaruit ik nu ook dit bericht typ. Iemand die mij hiermee kan helpen het is namelijk wel heel vervelend.

Windows opnieuw installeren is echt een allerallerlaatste optie, aangezien ik een aantal programma's geinstalleerd heb waarbij ik voor de key moet betalen.

• b4bol4t
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-02 15:33
Als je opstart F8 in drukken kom je wel in veilige modus? en kan je die opstarten?

Verwijderd

En F8 tijdens het starten? Gaat dat nog wel?
Dan kun je een lastknowngood proberen.

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ok ik zit weer in windows, ik heb een nog oudere nvidia driver geinstalleerd, dus ik denk dat hij het daardoor weer doet.

Ik kon gewoon in veilige modus komen, maar die last known good configuration optie haalde helaas niks uit. Maar goed ik hoop dat hij het nu blijft doen. Anders schop ik dit topic wel weer omhoog als ik weer hetzelfde probleem krijg.

Verwijderd

Is toevallig ben net gebeld door iemand die hetzelfde probleem heeft.
Veilige modus - geen effect
Laats bekende configuratie - geen effect

• b4bol4t
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-02 15:33
Ik heb het zelf laatst ook gehad, bij mij was het zo dat de harde schijf een bad sector had, was opgelost met een low level format. Maar de kans dat jullie hetzelfde hebben is klein :)
Meestal zijn het drivers conflicten denk ik.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 november 2006 @ 13:38:
Is toevallig ben net gebeld door iemand die hetzelfde probleem heeft.
Veilige modus - geen effect
Laats bekende configuratie - geen effect
Ik heb (en zie ook hierboven b4bol4t) dat laatst bij twee PC's meegemaakt.
HD in mijn PC gehangen, chkdsk gedaan en de PC's deden het weer. Beide keren gaf de eventviewer bad blocks op de schijf aan.
Gauw de belangrijke data veiliggesteld en herinstall gedaan. (met opniew partitioneren en formateren van HD)
Pagina: 1