Nou titel zegt zoals het hoort al genoeg. Ik heb mijn schroefdraad voor mijn statief aan de onderkant van mijn A 95 kapotgedraaid. Was van goedkoop plastic. Iemand een idee hoe ik dit kan vervangen? Gebruik het toch best vaak....
Ik heb hetzelfde probleem gehad. Mijn oplossing was zoeken naar een blokje met hetzelfde schroefdraad en deze onder aan de camera vastlijmen. Helaas is mijn cam helemaal stuk (Canon A75) dus heb niet meer de moeite gedaan om verder te zoeken naar zoiets, maar het lijkt me dat het wel moet lukken.
Bij mij was de bovenkant van het statief afgebroken in de cam zelf
Bij mij was de bovenkant van het statief afgebroken in de cam zelf

Statief met quick release (of hoe dat ook heten mag) en dat plaatje dan onderaan je camera lijmen?? Misschien niet mooi, meer wellicht een oplossing?
This footer is intentionally left blank
Maar is er geen blijvende mooie oplossing. Het ziet ernaar uit dat dat plastic er los in zit. Maar ook weer niet met schroefjes.... Kan dat plastic er niet op een of andere manier eruit en vervangen worden door een nieuw plasticje...?
Anoniem: 105758
Wie het lef heeft gehad om daar plastic voor te gebruiken weet ik niet, maar het slaat nergens op iig.
Omdat het een consumenten compactcamera is, die zie je niet zo heel veel met metalen schroefdraad. Metaal is gewoon duurder dan plastic, en met een camera van onder de 300 euro moet je toch ergens op bezuinigen.Anoniem: 105758 schreef op donderdag 09 november 2006 @ 19:08:
Wie het lef heeft gehad om daar plastic voor te gebruiken weet ik niet, maar het slaat nergens op iig.
Daarnaast kúnnen ze gewoon niet zorgen dat alles beter is, want dan heb je gewoon concurrentie binnen je eigen productassortiment. Als je bijna alles op een A95 net zo goed maakt als een 350D dan zal niemand een dSLR willen kopen.
[ Voor 21% gewijzigd door Fairy op 11-11-2006 16:11 ]
Misschien kun je proberen ergens "helicoils" van de juiste inwendige maat te vinden, bij een ijzerwaren-zaak ofzo.
Dit zijn gedraaide schroefdraadvervangers, moet je voorzichtig je oude gat even opruimen en dan de helicoil erin draaien met wat lijm, epoxy o.i.d.
Succes, moet lukken!
Dit zijn gedraaide schroefdraadvervangers, moet je voorzichtig je oude gat even opruimen en dan de helicoil erin draaien met wat lijm, epoxy o.i.d.
Succes, moet lukken!
HP Pavilion dv9645
Pagina: 1