Toon posts:

[Novell Netware 4.11] Vol SYS Vol.. wat nu?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kwam er zojuist achter dat de SYS volume van m'n novell fax server helemaal vol is gelopen. (Dat rotte ding slaat elk faxje op wat ie ooit tegenkomt)
Te lang geen onderhoud op gepleegd en nu zit ie ram vol :(
Nu moet ie dus weer opgeschoond worden. probleem is allen dat ie niet meer via het netwerk te benaderen is.. De faxserver software start ook niet meer.

Is er een manier om vanaf de novell console wat files te verwijderen zodat ie weer normaal start?
Ik weet dat toolbox.nlm wel console based dir/del/chdir functies enzo heeft. Maar dan moet ik toolbox.nlm eerst op SYS:/system krijgen.. en dat lukt dus niet :(

Kan iemand mij hier verder mee helpen?

>:)

Verwijderd

Via Netbasic misschien....

BTW Je kunt het beste nooit iets op het sys volume zetten. Nu weet je waarom. ;)
Ik doe het zelf ook nog steeds, maar ik ben wel bezig om hier vanaf te komen.

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-08 09:30
Je moet als je weer ff binnen kan komen zo snel mogelijk Purge Files doen op SYS... Maar ja jij kan niet binnenkomen :(

Probeer is op de file server iets in de trand van; hele wilde gok...
code:
1
Purge sys

Verwijderd

FF een tip.
Zorg ALTIJD dat er NOOIT queues op je SYS:-vol staan. Je merkt nu wat er kan gebeuren. Dit geld ook voor logfiles

Verwijderd

Tip 1: Gebruik SYS alleen voor SYSteem
Tip 2: Gebruik nooit je hele NetWare partitie maar bewaar wat free-space. Kun je in geval van nood toekennen aan SYS ;)

Oplossingen:
Toolbox.nlm op diskette en dan
load a:\toolbox
dan kun je een purge /all doen

Of Load netbasic
Vervolgens Shell
Dan directories gaan opschonen.

Verwijderd

Topicstarter
Bassite, Mozeskribels, Buick> Tsja Sys moet inderdaad alleen gebruikt worden voor de SYS zut en niet voor de rest.. Maar tjsa daar is het nu te laat voor :(

Steven_nl> Novell probeerd in het geval van een volle schijf zelf al te purge.. Maar helaas er viel niks meer te purge..

Buick> Thanx, ik denk dat ik dat ff ga proberen

*** UPDATE ***

Damn.. hij kan die zut dus niet uncompressuh.. Aaaargh.. ik krijg zowel toolbox als netbasic niet gestart.... :(

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Hmm... dan pak je ServerMagic er maar bij en vergroot je je SYS: wat... :P

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 19:03
HD erbij, load install, en volume vergroten, opschonen, en opnieuw beginnen

Gewoon spullen

Verwijderd

Op donderdag 01 februari 2001 10:42 schreef natas het volgende:

Damn.. hij kan die zut dus niet uncompressuh.. Aaaargh.. ik krijg zowel toolbox als netbasic niet gestart.... :(

Aaaaargh, nog gecompressed ook nog.... |:(

Verwijderd

Topicstarter
die toolbox.nlm komt recht van de novell site af... can't help it .. if they pack it!
Ik denk dat ik er inderdaad maar een schijf bij ga hangen.. Ik hoop dat load install het nog wel doet :?

Verwijderd

FF SYS dismounten en dan
bij vrepair de optie purge aanzetten?

|:
Pagina: 1