HDD & Partition magic, WAAROM IS PQMAGIC ZO KLOTE??

Pagina: 1
Acties:
  • 181 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Partition Magic Pro 5.0
-----------------------

Waarom het zuigt?

BOOTABLE RESCUE DISKS!
Insert disk - This disk is not bootable, in andere pc, zelfde...

E:\WINDOWS, hak d: eronder uit en PQMAGIC verplaats alles netjes naar D:\WINDOWS, sure.... hoe doet hij dat? VANUIT WINDOWS, hoe partitioneerd hij? VANUIT DOS, IS HIJ ACHTELIJK??!! Hoe komt hij nou in Windows als dat verplaatst is? NIET!!! Dus..

het bestand win.com is niet gevonden, geef je aan waar win.com is: het bestand himem.sys is niet gevonden, controlleer of het in dezelfde directory staat als win.com! DAT STAAT HIJ, maar windhoos zoekt hem op E:\WINDOWS\

Godzeidank had ik nog ergens PQMAGIC for DOS liggen en heb ik een nieuwe D:\ aangemaakt van 500 MB, yeah! bite me

HET ZUIGT

--------------

ca. 4 keer eerder moest ik formatteren door het programma, nu gered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 16:29

Tim

Had ik ook toen ik van NTFS naar Fat32 ging.. Gewoon heel windows kopieren naar de ander HD.. (vanuit DOS dan he :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het rox! Ja sorry, maar bij mij werkt het prima. Ik wil niets anders hebben dan PQ.

PQ BootMagic, PQ PartitionMagic, PQ Lost&Found. allemaal geweldige programma's :)

//
Me gebruikt bij de weg PQ PM 4.0. Deze is stabieler vind ik. ;)
//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

partition magic is fantastisch. geen enkele andere utility komt er zelfs maar bij in de buurt.

je moet alleen zelf wel weten waar je mee bezig bent. als je dat niet weet zul je idd wel wat schade aanrichten voor je het allemaal hebt geleerd. overkwam mij ook toen ik p.m. voor het eerst gebruikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet wel waar ik mee bezig ben hoor :) Maar voor mij is er maar 1 programma: FDISK!
Das tenminste een beetje recht door zee.

PQMAGIC zuigt

Windhoos verplaatsen? nee, dan krijg je van die rare namen als d:\progra~1\

dat motten we niet..

Wat ik eigenlijk wou vragen? zijn alle partition progz zo klote, of zijn er nog betere? is PMagic 4.0 beteR? die moet ik dan maar eens downloaden, misschien lukt het dan wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

geef p.m. niet de schuld van de gebreken van windows of van je eigen onnadenkendheid.

eerst installeer je (als ik je goed begrijp) windows op e: en vervolgens gooi je je d: schijf weg zodat e: nu d: wordt? da's gewoon stom! en geef niet p.m. de schuld omdat het niet de problemen kan oplossen die jij door je eigen stommiteit veroorzaakt hebt.

waarom windows niet gewoon op c: gezet? stond daar al een ander o.s.? had dan gewoon die partitie hidden gemaakt zodat de partitie waar windows op moest komen c: werd.

in dat geval had je die partitie met het andere o.s. gewoon kunnen weggooien zonder dat dat voor windows gevolgen had. maar dit zijn gewoon heel simpele dingen waar je even 5 minuten over nadenken moet voordat je met p.m. begint te rotzooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Downtime: Weet niet waar jij was, misschien beetje down ofzo, maaruh... zoals ik al zei:
PARTITION MAGIC GEEFT ZELLUF AAN DAT HIJ DAT WEL EVEN KAN, WINDOWS VAN E NAAR D VERPLAATSEN

quote:
E:\WINDOWS, hak d: eronder uit en PQMAGIC verplaats alles netjes naar D:\WINDOWS,

Zie je nouW?

Suxxer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

sorry hoor, titan, maar je kunt toch zelf ook bedenken dat je windows niet naar een andere partitie kunt verplaatsen terwijl je in windows zit? dat is zoiets als de poten onder je eigen stoel wegzagen. logisch dat het niet kan maar blijkbaar vindt jij dat p.m. je daarvoor moet waarschuwen als je dat gaat doen.

misschien heb je daar ook wel gelijk in maar ik vindt het nogal overdreven van je om p.m. helemaal af te kraken omdat het je niet voor zoiets waarschuwt.

het is jammer dat powerquest het programma tegenwoordig volgooit met een grafische interface en allerlei wizards want daardoor komt het programma bij een boel mensen terecht die eigenlijk niet de kennis hebben om met een dergelijke tool om te gaan maar die denken dat het wel simpel zal zijn omdat het er met zo'n wizard zo simpel uitziet.

je kunt, als je niet nadenkt, een boel kapot maken met p.m. maar als je weet wat je doet is het een perfecte tool die verschrikkelijk veel werk kan besparen.

en fdisk? sorry hoor, maar fdisk is zo aftands als edlin en debug, en alleen maar goed voor een 'fdisk /mbr'. geen enkele disktool is zo primitief (en destructief) als fdisk. mogelijkheden? partitie aanmaken, partitie wissen, partitie actief maken. da's alles en dan nog met alleen ondersteuning van fat/fat32.

als je p.m. dan toch afkraken wilt vertel dan eens welk programma alle mogelijkheden van p.m. heeft en dat wel doet wat jij wilt? je kunt lang nadenken maar een ander programma dat zo goed is is er gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hej Downtime, je snapt het nog niet helemaal he:

1. PM brengt zijn wijzigingen in partities ALTIJD in DOS aan, hij gaat dan naar DOS en doet het daar.
2. Hij waarschuwd niet, maar zegt wel wat: "Because you changed Windows partition PM will automaticly launch PM-Mover when changes are activated." oid.
3. Duzz je weet zelf niet waar je over praat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Euhrr.. downtime, in 1 ding heb je dus wel even gelijk, ik heb zojuist PQmagic 4 voor DOS ontdekt en dat werkt WEL! Joepie, PM 5.0 Pro komt er niet meer in...
Euhr... helaas is er indeed geen beter programma dan PM, was dat er maar, maaruh.. je zegt toch dat die overdreven grafisch interface irri is? dat vindt ik dus zo leuk aan FDISK, het is zo heerlijk primitief, i like it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1. PM brengt zijn wijzigingen in partities ALTIJD in DOS aan, hij gaat dan naar DOS en doet het daar.
Fout. Sommige kan hij in Windows en sommigen moeten in DOS.
Euhrr.. downtime, in 1 ding heb je dus wel even gelijk, ik heb zojuist PQmagic 4 voor DOS ontdekt en dat werkt WEL! Joepie, PM 5.0 Pro komt er niet meer in...
:(

Je moet wel weten waar je mee bezig bent. Er is idd niets beters dan PM. PartitionIt is een ander, maar kan niet tippen aan PM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
met wijzigingen in partities bedoel ik, verplaatsen, resizen en mergen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luc
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

luc

Goh douwe, hoor je 't van een ander, je weet niet waar je mee bezig bent :)

pq magic is echt zo simpel :)
Maar van die opgefokte ventjes weten gewoon niet wat ze allemaal doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizmo_mokum
  • Laatst online: 07-09 10:50
Vindt PQmagic zelf ook Top-programma, maar ik laat het niet deschijven wissellen (drivemapper). Daar heb ik zelf ook wel eens problemen mee gehad. Niet alle programma's bewaren hun instellingen (schijven e.d.) op dezelfde lokatie, (Dus da's meer een fout van de andere software). Maar de Windows schijf verplaatsen is zoiets als russische roulette met je PC als hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

titan, je hebt in 1 opzicht wel gelijk: ik ken de windowsversie van p.m. idd niet zo goed. ik gebruik zelf ook liever de dosversie. momenteel is dat de (grafische) dosversie van p.m.5 maar de niet-grafische versie van p.m.4 beviel me idd beter. maar ja, die handige nieuwe functies, he? :)

sorry als ik p.m. een beetje te enthousiast verdedig maar ik heb al vaak moeten aanhoren hoe mensen het programma afkraakten terwijl ze zelf gewoon niet wisten waar ze mee bezig waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sommige kan hij in Windows en sommigen moeten in DOS
- Om iets met de partities te kunnen doen moet ie ze kunnen locken.
- De partities waarvan files in gebruik zijn kan ie niet locken.
- Dus als Windows draait is locken een beetje moeilijk. >:)
- Dus kan ie de partitie waar Windows op staat niet locken.
- Als je daar wat mee doet gaat ie naar DOS.
- De andere partities (mits gelocked dus omdat je er niks van draait) doet ie vrolijk vanuit Windows. Is ook nog eens veel sneller.

PQ Magic Rocks!

Ik zoek nog altijd BootMagic .. hint hint ..
Pagina: 1