MacMini anders te starten?

Pagina: 1
Acties:
  • 275 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136858

Topicstarter
Beste Maccers,

Ik werk al een tijd met m'n Mini en een Ministack eronder.
Over dit 'torentje' heb ik een kastje staan met papierlades erop.
Nu begin ik het behoorlijk zat te worden om dit 'kastje' steeds weg te moeten schuioven als ik de MacMini op wil starten.
Er is een USB opstartknop (http://www.welovemacs.com/usb-key-bt.html), maar die werkt niet op mijn Intel Mini.

Weet iemand een oplossing hoe ik mijn Mini op een andere manier kan opstarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:11

BHQ

Ik weet niet in hoeverre Mac-systemen van een keypress kunnen opstarten? Doorgaans kan je 'normale' pc's met de juiste configuratie met een mep op de spatiebalk aanzetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Als je je mac gewoon in sleep zet dan kan je hem aanzetten door je muis of keybord te gebruiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
In de sleep laten staan is natuurlijk een optie, maar (klinkt misschien onbelangrijk voor sommigen) wat kost dat aan stroom op jaarbasis?
Is er niet een andere optie zoals deze hierboven vermelde USB knop, maar dan bruikbaar op een Intel MacMini?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Laatst online: 15:29
Anoniem: 136858 schreef op woensdag 08 november 2006 @ 13:54:
In de sleep laten staan is natuurlijk een optie, maar (klinkt misschien onbelangrijk voor sommigen) wat kost dat aan stroom op jaarbasis?
Is er niet een andere optie zoals deze hierboven vermelde USB knop, maar dan bruikbaar op een Intel MacMini?
In sleep gebruikt alleen het geheugen nog stroom. Macbook doen precies hetzelfde en die kunnen langer dan een week zonder adapter in sleep blijven. Ik denk dus dat stroomverbruik reuze meevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
O.k., maar dan gaat dus m'n MiniStack (ext. HD) die automatisch uitgaat als de MacMini wordt uitgeschakelt dus niet uit en blijft zodoende ook steeds aan.
Kost dus aardig wat stroom op den duur en bovenal, dan slijt de boel sneller.
Hmm....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143246

Ik zou je MacMini in ieder geval gewoon blijven afsluiten. In normale PC kasten kan je de knop verplaatsen, ik weet niet of je je macje wil verbouwen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ha, ha, wat is dat nu voor schennis? ;)

Misschien iemad anders die weet of er een andere oplossing is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43460

-je kan een mac instellen dat hij opstart als de stroom onderbroken was (dus zo'n verdeeldoos met een schakelaar werkt als je de mac niet uitzet maar de stekker uitzet)
-Wake on Lan werkt, misschien dat je daar iets leuks mee kan doen.
Linux computer met een grote rode knop die dan een WOL pakket naar je mini stuurt)
-de Mac automatisch op een bepaalde tijd laten opstarten.

of een blokje voor de schakelaar lijmen dat als je aan een touwtje trekt de knop induwt (haal de LEGO maar uit de kast)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bij optie een 'trek' je dus gewoon de stekker eruit door op de contactdoos de knop om te zetten?
Lijkt me nogal drastisch. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-05 09:26

EMP

Krulloos!

Anders boor je in je papier-kastje een klein gaatje op de plaats waar de aan/uit knop zit, en leg je een dun staafje in de buurt van het geheel, dan kan je met het staafje door het gaatje heen je MacMini aanzetten :D

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memento__mori
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-01 09:14
Wie verstopt z'n Mac nu? :?

[ Voor 86% gewijzigd door memento__mori op 08-11-2006 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-06 09:32
ik weet niet hoe dat kastje staat, maar als je er niet direct bij kan lijkt het erop dat de achterkant compleet is afgesloten? lijkt me niet goed voor de warmte afvoer en dus de levensduur van je mac...
misschien ergens anders neerzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-05 14:09
De Mac Mini Gebruikt in Sleep minder als 2Watt. Het is dus niet de moeite om de Mac Mini af te sluiten. Ik weet niet of met BootCamp dezelfde resultaten behaalt worden.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Laatst online: 15:29
Mentox schreef op woensdag 08 november 2006 @ 16:27:
De Mac Mini Gebruikt in Sleep minder als 2Watt. Het is dus niet de moeite om de Mac Mini af te sluiten. Ik weet niet of met BootCamp dezelfde resultaten behaalt worden.
Maar dat is geen optie omdat de externe schijf dan blijft draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Klopt, de HD blijft dan aan.
De Mac is niet geheel verstopt, ik geniet nog dagelijks van het vooraanzicht, echter het dagelijkse thuis werken leidt er toe om alle ruimte te gebruiken die er is.
De Mac is vrij van achter, er staat dus een U vorm overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23891

Volgens mij moet de PowerMate wel werken. Zie http://www.griffintechnology.com/products/powermate/
Er is wel software voor de Intel Mac maar de handleiding is nog oud en is daardoor verwarrend.

Softwarematig zou je het ook kunnen oplossen wanneer je je Mac op een vaste tijd opstart. Je kunt je Mac namelijk op bepaalde tijden opstarten. Zie hiervoor je System Preferences en dan Energy Saver en dan Schedule rechts onderaan. Er zijn ook uitgebreidere programma's maar dan moet je even zoeken op versiontracker of macupdate.
Pagina: 1