Toon posts:

Basic laptop - budget 600 euro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal!

Ik merk dat het toch wel erg handig zou zijn om een laptop te hebben (ivm studie, meenemen naar universiteit etc.)

Ik heb dus rondgekeken naar wat er te koop is (kom je al snel uit bij Acer en Dell, Dell heeft nu naar mijn mening de beste aanbieding).

Ik houdt ervan om af en toe te gamen, maar wil je dit op een laptop doen dan ben je al snel minstens 900 euro kwijt (met nadruk op minstens, het gaan dan al snel richting de 1200 euro voor een laptop met fatsoenlijke graphics card). Een laptop met "prima" onderdelen, dus niet voor games (integrated graphics) komt rond de 600 euro uit. Dit vind ik alleszins betaalbaar, gamen doe ik dan maar op mijn "oude" xbox, of voor de "winst" haal ik een 360 ;)!

Wat ga ik er precies mee doen:

Huis-tuin-en-studenten-gebruik:

-office (word, ppt)
-internet, downloaden
-films kijken op mn lcd-tv
-dvd's branden (dus ook veel winrar unpacking :P )
-oudere spelletjes proberen te spelen... :+

Ik denk eraan om deze dell te kopen:

Dell Inspiron 1501

-AMD TurionT 64 Mobiele Technologie MK36 Processor
-512 mb ddr2, gratis upgrade naar 1024 mb!
-ATI Radeon® Xpress 1150 256 MB HyperMemory
-hd 60 gb
-(39 cm) TFT WXGA (1280x800)
-wireless internet (grote pre :) )

Geheugen vind ik voldoende (blij met deze aanbieding, harde schijfruimte heb je op een laptop nooit heel veel, 60 gb is wel te doen (ik hang er toch wel een externe 200 gb hd bij aan).

Advies (mijn vragen aan jullie):

-Eventueel andere fabrikant, betere componenten (vergelijkbaar) voor minder geld?
-15,4" (39 cm) TFT WXGA Truelife (1280x800) 23.60 euro meerprijs --> Zijn dit de nieuwe schermen die ik tegenwoordig veel zie, veel meer lichtopbrengst en met glans? Zo ja dan neem ik deze optie erbij, dat vind ik wel erg mooi namelijk...
-AMD® Turion 64 X2 Mobile-technologie TL50 meerprijs 65,45 euro --> duidelijk, 2 64-bits cores dan 1 doen meer/sneller dan 1 core in dezelfde tijd :). Maar, hoeveel ga ik hiervan merken met mijn specifiek gebruik (office, dvd's branden en winrar?) en is dit dan deze meerprijs waard?
-Is het mogelijk om oudere games te spelen (counterstrike 1.6 bijv?)

• Thomaszki
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:08
Een X2 nemen is met jou eisen niet nodig, dat kan ook allemaal prima met die TurionT 64. Als je denkt dat je later wel gebruik gaat maken van wat zwaardere applicaties zoals photoshop of videobewerking dan is het wel nuttig.. het is maar net of het je die € 65 waard is.

Verder is zo'n truelife scherm wel mooi natuurlijk, €23.60 is dan wel te overzien :)

Oh en Counterstrike 1.6 draait daar wel op hoor, denk dat je zelfs wel de source versie op een lage resolutie kan draaien

Verwijderd

truelife is iid met glans, verder heb je een mooi systeem voor die prijs! al ben ik zelf geen fan van AMD processoren.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:51
Lijkt me een mooie laptop. Die integrated X1150 is zeker voor dit budget niet verkeerd! Counterstrike zal hij wel draaien gok ik. Over dualcore, tsja.. Is wel mooi voorbereidt op de toekomst en een laptop kun je toch nooit echt upgraden. Voor office zal je het niet nodig hebben maar allemaal dingen tegelijk is het wel mooi (denk aan Bittorrent aan, muziek, iets uitpakken, bezig met word documentje, ondertussen photoshop voor een mooi plaatje). Ik zou als je het geld hebt hem er in laten zetten, maar dat is mijn mening.

Verwijderd

Topicstarter
Oke;

-Photoshop en videobewerking's programma's gebruik ik niet, dus dan laat ik die upgrade (waarschijnlijk) zitten. echter, heeft winrar geen voordeel van dual core? momenteel brand ik vaak dvd's op mijn single-core pc, en dan kan ik helemaal niks meer omdat de hele pc traag wordt. Is dit effect weg als je dual-core hebt?
-Zo'n scherm moet ik dus hebben... ;) wederom bedankt!

Nog een vraagje;

Waar houdt het op, met gamen op dit systeem? Counterstrike speelde ik ook al ooit op mijn eerste pc (pentium II 8)7 ) dus geen wonder dat dat werkt... Wordt het gewoon een kwestie van uitproberen van games (c.q. zou world of warcraft het doen, pro evolution soccer 5..?)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Persoonlijk zou ik niet voor Dell gaan, de kwaliteit van die notebooks valt me altijd zwaar tegen. Ik zou als ik jou was eens naar de Toshibas kijken (ze hebben een aantal leuk geprijsde dingen in de A100 serie zitten). Die zijn kwalitatief stukken beter is mijn ervaring.

• Thomaszki
Verwijderd schreef op woensdag 08 november 2006 @ 11:52:
Oke;

-Photoshop en videobewerking's programma's gebruik ik niet, dus dan laat ik die upgrade (waarschijnlijk) zitten. echter, heeft winrar geen voordeel van dual core? momenteel brand ik vaak dvd's op mijn single-core pc, en dan kan ik helemaal niks meer omdat de hele pc traag wordt. Is dit effect weg als je dual-core hebt?
-Zo'n scherm moet ik dus hebben... ;) wederom bedankt!

Nog een vraagje;

Waar houdt het op, met gamen op dit systeem? Counterstrike speelde ik ook al ooit op mijn eerste pc (pentium II 8)7 ) dus geen wonder dat dat werkt... Wordt het gewoon een kwestie van uitproberen van games (c.q. zou world of warcraft het doen, pro evolution soccer 5..?)
Kijk, je zult zelfs redelijk nieuwe games kunnen spelen, maar wel op een laag detail en op 800x600 ofzo, anders zou je eens op internet moeten zoeken naar meer informatie over de ATI Radeon® Xpress 1150. Er zijn denk ik wel genoeg testen te vinden.

Over de kwaliteit van Dell kan ik je niets zeggen geen ervaring mee, maar ik denk dat je bij Toshiba toch wel een stukje duurder uitkomt? Voor dezelfde specs dan.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op woensdag 08 november 2006 @ 11:54:
Persoonlijk zou ik niet voor Dell gaan, de kwaliteit van die notebooks valt me altijd zwaar tegen. Ik zou als ik jou was eens naar de Toshibas kijken (ze hebben een aantal leuk geprijsde dingen in de A100 serie zitten). Die zijn kwalitatief stukken beter is mijn ervaring.
oke, maar als ik in de pricewatch kijk dan begint het met rond de 700 euro en dan heb je een Celeron processor (en als ik ergens een hekel aan heb :+ ).

dit lijkt me dus geen optie voor mijn budget :).

Verwijderd

Topicstarter
Thomaszki schreef op woensdag 08 november 2006 @ 11:58:
[...]

Kijk, je zult zelfs redelijk nieuwe games kunnen spelen, maar wel op een laag detail en op 800x600 ofzo, anders zou je eens op internet moeten zoeken naar meer informatie over de ATI Radeon® Xpress 1150. Er zijn denk ik wel genoeg testen te vinden.
hier een duitse site, review:

http://www.notebookcheck....n-Xpress-1150.1111.0.html

3dMark05 score: 720

Verwijderd

Topicstarter
Voorlopige samenstelling heb ik gekozen voor EN de X2 upgrade EN het Glare-scherm, prijs wordt dan: € 723,95 edit: EN 9-cell batterij

Echter, het volgende scherm geeft dit aan:

Subtotaal € 608,36 19,00 % € 723,95
Totale leveringskosten € 75,00 19,00 % € 89,25
Totaalprijs € 683,36 19,00 % € 813,20

Volgens de site zou ik de bezorging (a 89 euro) gratis moeten krijgen..?

edit2: korting is er blijkbaar al af (vage constructie), totale kosten komen dus op 813 euro (incl X2, Glare-lcd en 9 cell accu). Is dit nog steeds een goede prijs voor dit systeem :P ?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2006 12:30 ]

• Thomaszki
Verwijderd schreef op woensdag 08 november 2006 @ 12:21:
Voorlopige samenstelling heb ik gekozen voor EN de X2 upgrade EN het Glare-scherm, prijs wordt dan: € 723,95 edit: EN 9-cell batterij

edit2: korting is er blijkbaar al af (vage constructie), totale kosten komen dus op 813 euro (incl X2, Glare-lcd en 9 cell accu). Is dit nog steeds een goede prijs voor dit systeem :P ?
Ik vind het zelf niet duur. Voor een X2 processor met gig geheugen en redelijk scherm en videokaart toch niks mis mee ? Zoek maar eens rond voor een laptop van 800 euro, bij Mediamarkt heb je dan mischien nog wel iets leuks maar niet veel meer als dat wat jij bij dell kan bestellen :)

Verwijderd

Topicstarter
Thomaszki schreef op woensdag 08 november 2006 @ 13:48:
[...]

Ik vind het zelf niet duur. Voor een X2 processor met gig geheugen en redelijk scherm en videokaart toch niks mis mee ? Zoek maar eens rond voor een laptop van 800 euro, bij Mediamarkt heb je dan mischien nog wel iets leuks maar niet veel meer als dat wat jij bij dell kan bestellen :)
Mja, dat klopt maar ik hoopte voor 600 een echt goed ding te kunnen kopen. Nou kan dat dus ook wel, maar voor 800 euro heb ik dus pas de onderdelen die nog even meekunnen, een mooi scherm en een accu die wat langer meegaat... videokaart is niet veel soeps, maar daarvoor betaal ik dan ook niks extra's.

Ik zal waarschijnlijk een dezer dagen deze laptop gaan bestellen, bedankt voor de hulp allen! :)

• BoyzNDaHood
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
Voor 800 piek zou ik toch voor een andere laptop gaan. Kijk, dual core merk je wel als je bijvoorbeeld dvd'tje brand en andere dingen tegelijk doet. Maartoch.... Wacht dan die kwartier/half uurtje :p. Voor 800 euro kan je een single core laptop halen (Pentium M bvb, dat zuiniger is dan AMD's cpu's) met een betere kaart. Zoals 7300 met 128 eigen geheugen ofzo. En anders kan je zelfs voor 800 euro een zelfde achtig laptop halen (dan wel met 6 cel..) zoals een Hp met TL-50, gforce go 6150 en 1 gb en 100 gb hdd (799€) (meer dan 60gb en zien er vaak ook leuker uit dan een Dell). (zie dixons.nl). Ik zou zelf gewoon voor een Asus ofzo gaan met nvidia 7300 die vaak voor 799 te koop is. En ik d8 dat je ook Compaq's had met een T2050 cpu (media markt laatst), dat mischien geen 64bits is maar cker wel langer uitkomt met accu duur. En 9-cel accu's steken uit... mischien een handig detail om te weten.. Vooral als je dat ding sjouwt in een tas (past het???)..

Met de 7300 kan je veel meer games (wel met lage reso en grafix mischien, maarja toch.. beter dan integrated zonder eigen geheugen etc.) dan wel Pentium M... maarja hoe vaak zal jij gebruik maken van dual core?

Met t2050 heb je dual core, die zuinig is... graka weet ik niet meer uit me hoofd.. moet je ff uitzoeken

Anders de HP ofwhatever met meer hdd ruimte... voor de rest zelfde alleen een 6150 vergelijkbaar met x1150..

En dan koop je het wel in de winkel (wat handiger is) en garantie mischien ook. Zoals Asus 2 jaar pick up & return.. en 8 cel accu.

[ Voor 22% gewijzigd door BoyzNDaHood op 08-11-2006 15:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja, je hebt daar wel een punt (Dell verteld er niet bij dat je voor 600 euro geen laptop hebt, dat er nog 80 euro aan transportkosten bijkomen... :X )

Ik zag net ook dit topique:

Welke van deze 2 laptops?

Dan kan ik idd beter gaan voor die HP, ik wil nu toch wel graag dualcore namelijk...:)

Lastig probleem altijd om voor een bepaald budget het beste spul te kopen, maar ik ben weer ietsje dichterbij... :9

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:18
Verwijderd schreef op woensdag 08 november 2006 @ 12:21:

Als je makkelijk iets wilt besparing kun je hem beter telefonisch proberen te bestellen en dan afdingen _/-\o_
Of kijken of er ergens een 5% off code rond zwerft.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Verwijderd

Topicstarter
klaasbram schreef op woensdag 08 november 2006 @ 19:25:
[...]

Als je makkelijk iets wilt besparing kun je hem beter telefonisch proberen te bestellen en dan afdingen _/-\o_
Of kijken of er ergens een 5% off code rond zwerft.
hoe zie jij dat afdingen voor je dan :p?

• BoyzNDaHood
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
Die laptops van Dell zijn voor die prijzen wel goed. Maar als jij gaat upgraden dan word het iets minder aantrekkelijk vind ik persoonlijk. Zoals die goedkoopste voor 549 is wel goedkoop... maar let wel af en toe op. Die van 549 heeft 30 euri korting, en die van 599 80 euro... Oftewel je betaald voor beide 519€ (549-30 en 599-80= ..) terwijl de 2e CKER wel beter is :P en gratis bezorging is helaas alleen voor de duurste model.. wat wel jammer is.

Maarja, omdat jij zoveel upgrade is het idd beter om de HP te kopen. En idd, voor een bepaald budget het beste eruit halen is moeilijk. Je moet ook opletten op plotselinge acties ofzo. Of ff bij media markt kijken (in de folder staat weinig) want daar hebben ze ook wel eens goedkope acties. Ik wou bvb een laptop halen.. alleen kon ik ff geen vervoer krijgen. Ik w8e 1 weekje en kreeg 50 euro korting xD das mooi meegenomen. Maarja, je moet toch ooit een x de knoop doorhakken want anders blijft het wachten.

Die HP kan je onderanderen bij dixons halen ... http://dixons.nl/De_onlin...book.7078544/default.aspx

Beetje jammer is dat het maar 2 usb poorten heeft. 1 Jaar garantie (naja dell zelfs 90 dagen als je goedkoopste neemt wat ERG kort is). Die 2 usb poorten moet je maar kijken of je het erg vind of niet. Ik gebruik zelf nooit meer dan 2 usb poorten (meestal 1 muis, af en toe toetsenbord) maar als jij bvb meer dingen bij wil (externe hdd, usb stick, muis, toetsenbord, printer etc.) dan kan je altijd nog anders een hub halen-

Maar in de allernieuwste mediamarkt krant (geloof gewoon die van nederland niet de lokale) zag ik ook een goedkope compaq met dual core... die heeft t2050 wat ik ook heb en die is lekker zuinig.

Verwijderd

Topicstarter
usb poorten is geen probleem, met 2 lukt het allemaal wel... :) anders idd hubje aanschaffen!

Die hp staat me best aan, alleen ben ik nooit zo van het type merk Compaq, Hp etc (zelf altijd "clone/zelfbouw" pc's gehad, daar zal het mee te maken hebben).

Ik zie op de mediamarkt deze laptop staan:

Acer ASPIRE 5601AWLMi

o.a. met dual core T2050 en een fatsoenlijke videokaart (ati X1300).

Weet iemand wat daarvan de prijs is (staat niet op de site)?
Pagina: 1