Toon posts:

Netwerkverbingen intact laten bij uitloggen XP Pro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben computers op een andere lokatie (China) staan, die rechtstreeks daar geleverd zijn.
Graag willen wij die machines lid maken van ons domein. OS van de werkstations = XP Pro SP2
Nu hebben wij een policy op de Netscreen 25 XP die contact via VPN met de domeincontroller mogelijk maakt.

Als ik via Netscreen Remote een verbinding opzet met de Netscreen, dan kan ik het werkstation lid maken van het domein.
Alleen hierna moet je het werkstation herstarten. ==> VPN Connectie weg
Hierna kan je dus niet inloggen met domainusername omdat hij de DC niet kan bereiken.
Wat ik als optie had: Computer lokaal inloggen, VPN opzetten, uitloggen en dan als domainuser inloggen lukt niet want Windows XP disconnect alle networkconnections, Ook de Safenet virtual adapter. :'(
Dit lijkt mij een Microsoft probleem.
Is bij jullie bekend of je de verbindingen bij uitloggen actief kan laten?

alvast bedankt!

Sander

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-09-2025

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Er zit bij het inloggen bij windows toch een optie om gebruik te maken van een Inbel-verbinding / VPN verbinding.

Weet alleen niet dit in jou situatie ook gaat werken, met een PPTP tunneltje (Standaard windows) is dit geen probleem.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat gaat niet lukken. Met de inbelverbinding alleen komt hij niet bij de domaincontroller.
Nadat je een internet verbinding hebt opgezet, moet je bij Netscreen Remote aangeven dat hij een VPN verbinding moet gaan opbouwen. Vanaf dan kan je pas de DC bereiken.
Maar om dat aan te kunnen klikken, moet je dus eerst ingelogd zijn.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:24

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Kan je Netscreen niet als service runnen? Als een werkstation opstart worden al alle services voor system en andere niet regulier gebruikers gestart, waaronder de netwerk verbindingen. Ik heb er geen ervaring in, maar het zou wel moeten lukken om dat voor elkaar te krijgen.

Commandline FTW

Verwijderd

Topicstarter
ok, ga ik proberen!

klinkt goed!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de service aangemaakt, en ik zie hem ook onderin de systemtray actief worden, maar uiteindelijk na de timeout van de service klapt hij eruit.
Weet iemand hoe ik dit kan voorkomen?

kortom Safecfg.exe laten draaien als service.

Verwijderd

Als deze machines allemaal op 1 locatie staan, kun je dan in China niet een simpele server (domain controller) neerzetten die de connectie voor de clients verzorgd?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2006 01:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
't zou kunnen, maar het betreft op dit moment nog maar 2 computers. Op korte termijn komt daar geen uitbreiding.
Dan vind ik een DC een beetje overbodig.
We zijn dus al een heel eind op weg met authenticatie, we missen alleen nog de active VPN bij de eerste keer inloggen als domain user.

Verwijderd

Waaruit bestaat de noodzaak van lidmaatschap van het domain.
M.a.w. wat moeten de clients kunnen benaderen.

Verwijderd

Topicstarter
zodat er mappen onderling gedeeld kunnen worden, en dat het gewoon members worden die ik evt vanuit hier policies kan opleggen.
Pagina: 1