Ik ben bezig met een excel bestand waarin kolommen kunnen variëren in lengte.
Per blad heb ik steeds 1 kolom met ingekopieerde waarden, en de andere kolommen worden gevuld met resultaten uit zoek functies.
Nu is het punt dat de lengte van de kolom met vaste waarden sterk varieert per toepassing.
Ik ben nu opzoek naar een functie in excel die het mij mogelijk maakt om excel zelf te laten testen hoe lang deze bewuste kolom is en vervolgens de andere cellen te laten kopieren t/m de regel waarin de kolom met vaste waarden is ingevuld.
Ik heb op internet al wel een VBA scriptje gevonden dat controleerd wat de laatst gevulde cel is, maar hoe kan ik vervolgens zorgen dat de andere regels gekopieerd worden?
Dit is het scripje wat test wat de laatste ingevulde cel is in kolom A:
Per blad heb ik steeds 1 kolom met ingekopieerde waarden, en de andere kolommen worden gevuld met resultaten uit zoek functies.
Nu is het punt dat de lengte van de kolom met vaste waarden sterk varieert per toepassing.
Ik ben nu opzoek naar een functie in excel die het mij mogelijk maakt om excel zelf te laten testen hoe lang deze bewuste kolom is en vervolgens de andere cellen te laten kopieren t/m de regel waarin de kolom met vaste waarden is ingevuld.
Ik heb op internet al wel een VBA scriptje gevonden dat controleerd wat de laatst gevulde cel is, maar hoe kan ik vervolgens zorgen dat de andere regels gekopieerd worden?
Dit is het scripje wat test wat de laatste ingevulde cel is in kolom A:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| Sub LaatsteCel()
Dim r As Long, k As Long
r = LastCell(ActiveSheet).Row
k = LastCell(ActiveSheet).Column
End Sub
Function LastCell(ws As Worksheet) As Range
Dim LastRow&, LastCol%
On Error Resume Next
With ws
LastRow& = .Cells.Find(What:="*", _
SearchDirection:=xlPrevious, _
SearchOrder:=xlByRows).Row
LastCol% = .Cells.Find(What:="*", _
SearchDirection:=xlPrevious, _
SearchOrder:=xlByColumns).Column
End With
Set LastCell = ws.Cells(LastRow&, LastCol%)
End Function |
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier