Leuk systeempje, ik zou altijd voor een C2D gaan nu, die zijn beter en sneller, niet eens zo heel veel duurder, zeker als je naar performance kijkt, en zijn denk ik een langer leven gegund, dus veel beter, en dan ook het iets voordeligere geheugen erbij.
Het extra RAID kaartje begrijp ik niet zo, het on-board systeem is prima, en scheelt je weer geld, en een slot, mocht dat handig zijn, eventueel voor later, scheelt je ook weer geld.
Je kast is prima, maar ook een Coolermaster Stacker zou wel eens handig kunnen zijn, mijn ervaring is dat die net wat meer ruimte hebben, en daar kun je ook zat in kwijt, zeker als je voor de 830 gaat heb je ook enorm veel koeling mogelijkheden. Ga je wat simpeler kan de normale Stacker ook, Het is net wat voor design je wilt, en hoeveel je aan de koeling zou willen kunnen doen.
De mobo's zijn beiden heel goed, maar ik gok dat je meer aan de Asus Striker Extreme hebt, ondanks dat AM2 ook vrij nieuw is denk ik dat Intel het beter gaat doen, en dat je daar meer aan hebt in de toekomst eventueel. Beiden zijn goed voorzien van heatpipes, en passen goed bij de Zalman cooler, die ik misschien toch zou vervangen als je van plan bent te gaan LANnen, en ik heb het idee dat je dat wel wilt doen, bespaar je steeds de moeite en het risico dat er wat fout gaat, of je het een keer vergeet, en het dan fout gaat, zou jammer zijn, en er zijn genoeg anderen om ui te kiezen die ook prima zijn. Ik heb al meerdere mensen gezien die in de knoop komen met die dikke cooler, hij is echter wel geschikt voor dat mobo/cpu/socket, op iedere snelheid van C2D's zelfs, dus dat is het probleem niet.
Voeding is prima, dat maakt niet zoveel uit, maar omdat de power consumption nogal omhoog gaat moet je ervoor zorgen dat je bij de bekende goeie merken blijft, en er een neemt die echt aardig wat power aan kan, deze is prima. Wil je echt een alternatief, Zalman ZM600-HP 119,- is ook leuk. Ga inderdaad in ieder geval voor een modulaire, ooh dat is zooo heeeerlijk. Maar laten we eerlijk zijn, Coolermaster en Antec kunnen er ook wat van, ik ben zelf erg tevreden over mijn Be Quiet! (naam zegt genoeg).
Harde schijf coolers zijn leuk, maar ik zou er voor safety nog een goeie cooler bij knallen, het zit vaak hutje mutje, en die heatpipes zijn leuk, maar in de zomer zou het wel eens lastig kunnen worden toch, als je er dan 1 leuke cooler bij zet heb je in combo met die dingen echt een lekker temperatuurtje. Maxtor kan tot 10 euro per HD goedkoper, maar ik zou het niet doen, weinig verschil in prijs en toch meer risico.
G15, ga hem zelf ook ownen, verlichting is handig en extra toetsen ook, vooral in bepaalde games, (WoW anyone ?) en het schermpje voor eventuele extra game info, prima keus toch ?
Monitor, prima, ik ben ook van mening dat men wat overdrijft met die latency, zoveel maakt dat echt niet meer uit, 8 ms of 12 of 20, zal allemaal wel, snel zat allemaal, ik heb een 21 ms naast een 12 ms staan, zie het verschil niet, als je voor hetzelfde geld eentje groter hebt die iets trager is, zou ik die toch echt nemen.
Bleutooth via USB, werkt prima, ik heb zo'n goedkoop rukding van 10 euro of zo, werkt prima, die heb ik aan een USB HUB van 5 euro hangen, daar hang ik al mijn useless of niet veel speed nodig USB muk aan, zoals mijn printer, muismat (jaja) en Blauwtand en zo dat niet uber veel nodig heeft, zeker niet tijdens gamen.
Pixelgarantie, leuk als je echt zekerheid wilt, lees je echt wel goe din over luie pixels etc om zeker te weten wanneer je er recht op hebt.
Ik zou het zelf niet nemen, als je hem ut pakt en er is al wat kun je meteen terug, daarbij hebben shops zich aan de wet te houden, ook al willen ze niet.
Ik heb een hele ouwe LCD staan, die al 7 jaar dienst heeft gedaan, en nog geen enkele pixel is kaduuk, ik heb er ooit 1 gezien bij een kennis, verder nergens, en genoeg mensen die ik ken heben er al een tijdje een, maar ja, dat kan persoonlijke mazzel zijn, maar nuttig vind ik het niet.
Branders, maakt niet enorm veel uit, NEC is goed en goedkoop, Plextor is wat duurder maar beter en veeeeel betere service als er wat fout gaat (binnen 2-3 dagen geregeld), Philips en zijn consorten absoluut vermijden, die hebben al jaren wat meer pech met de lees/brand koppen di ehet snel begeven, ik ben geen fan van Samsung en IBM e.d. door ervaring, maar ach, dat kan pech geweest zijn.
Videokaart, 2 keuzes, inderdaad de 7600 GT kopen en na een jaar kijken welke van Ati of Nvidia gaat winnen, en dan die kopen, tot die tijd prima, of meteen de 8800 GT(S)(X) kopen, kost wat meer, heb je meteen echt veel power, net wat je wilt, ik zou veiliggeids halve wachten en kijken wat er gebeurt.
Nou ja, ik hoop dat je er iets aan hebt, here is my 10 cents worth, eerder 10 bucks maar ok.
Als je alles hebt gekozen, laat het dan ff wteen, lijkt me wel leuk, en we willen natuurlijk de complete build zien