intel 915gm en 1680x1050

Pagina: 1
Acties:

• Rene59
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-07 20:34
Het scherm van mijn Dell Latitude D610 heeft een resolutie van 1400x1050.
Als ik mijn 19 inch TFT er op aansloot kon ik de resolutie altijd instellen op 1280x1024.
Echter, nu ik mijn nieuwe 22 inch breedbeeld TFT heb wil ik hem graag instellen op 1680x1050.
Alleen deze resolutie kan ik niet kiezen. Is dit een beperking van het onboard videokaartje, of kan ik ergens een instelling veranderen, zodat dit wel mogelijk is? (ik heb de laatste driver geinstalleerd)

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Heb je het scherm als vervanging of als tweede scherm ?

Wat je kan proberen, naar eigenschappen van je beeldscherm, vervolgens de TFT monitor selecteren in het plaatje, rechterknop eigenschappen

vervolgens bij monitor de refreshrate op 60 hz zetten. Als deze te hoog staat kan de resolutie niet hoger

Verwijderd

Misschien ondersteunt de chip de resolutie wel, maar denkt hij dat de monitor het niet aankan.
Heb je al geprobeerd:
Bureaublad rechtsklik - eigenschappen - tabblad instellingen - geavanceerd - tabblad beeldscherm
En daar dan 'modi verbergen die dit beeldscherm niet kan weergeven' uitvinken. Vervolgens 'OK'. Het schuifje voor de resolutie laat je dan veel meer resoluties kiezen. :)

• Rene59
@Viper®
Het scherm heb ik als tweede scherm (op mijn werk klik ik hem in zo'n docking station waarmee alles automatisch goed gaat, maar als ik thuis werk sluit ik gewoon de kabeltjes aan).

Maar het is opgelost. Het was niet wat je zei, maar je hebt me wel in de goede richting gestuurd :)
Ik moest blijkbaar mijn monitor als primair scherm instellen. Toen ik dat deed was de resolutie van 1680x1050 ineens wel beschikbaar.

• Rene59
@cpec: bedankt voor je reactie maar het is inmiddels opgelost :)

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
vreemd, bij mij is me laptop weer primair

me 21 inch is secundair, hier had ik hetzelfde mee, hij wilde niet op 1600x1200 (kon wel, maar dan kreeg je een lagere resolutie en dan kon je je scherm schuiven, je kent het wel)

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Viper® schreef op woensdag 08 november 2006 @ 13:51:
vreemd, bij mij is me laptop weer primair

me 21 inch is secundair, hier had ik hetzelfde mee, hij wilde niet op 1600x1200 (kon wel, maar dan kreeg je een lagere resolutie en dan kon je je scherm schuiven, je kent het wel)
Als je het beeld wilt clonen kan die natuurlijk niet opeens op je 15" laptop 1600x1200 proppen.. vandaar dat je dan kan schuiven...

oplossing: alleen extern scherm
of extern scherm als uitgebreid instellen ipv kloon...

Home Assistant Configuratie V&A

Pagina: 1