Inscannen en inlezen ?

Pagina: 1
Acties:

• Sp00n
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-07 09:31
Kon in de search hier niets over vinden, dus:

Kent iemand een programma dat je zo kan instellen dat hij een foto leest, die net is ingescanned en dan de gegevens die op de foto staan, (het is een rijbewijs) kan omzetten naar text.

Op je rijbewijs staan nrs (1t/m8) en die corresponderen met NAW etc. gegevens. Die wil ik eigenlijk dmv een progje kunnen laten omzetten naar gerangschikte textvelden die zo makkelijk importabel zijn in bv een CRM systeem. Iemand enig id ?

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

je bedoelt OCR?

da's gewoon textherkenningsstandaard voor ingescande meuk. google es zou ik zeggen...

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Inderdaad gewoon OCR. Maar ga er niet van uit dat je de teksten uit een kopie van een rijbewijs goed foutloos kunt inlezen, daar is de kwaliteit meestal te laag voor.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Sp00n
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-07 09:31
Ja OCR inderdaad. Alleen ik wil een programma waarbij je van te voren kunt instellen hoe hij de velden moet interpreteren 1=anaam 2=vnaam (bij wijze van). Zodat er in een keer een batch van bestanden (om achterstallig onderhoud snel te verlagen) kan worden verwerkt en in het systeem gezet kan worden. (Eerst naar een door komma's gescheiden textbestand oid. en daarna importeren van de gegevens)

(Honderd kopieën van rijbewijzen in de boveninvoer van de kopiër, inscannen en doormailen, mail openen, bijlage opslaan, openen in programma, bliep, textbestand, textbestand importeren, bliep, klaar. (CRM systeem doet de ontdubbeling etc wel))

Maar ik begrijp uit de reactie boven mij dat het wel foutgevoelig is ? (Wat dus niet echt gewenst is)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Bij "een beetje" OCR pakket kan je ook gestructureerde output (i.t.t. een Word doc) genereren. Ik geloof dat bijv. de software van ReadSoft dat kan. Dit zou je ook kunnen doen door naar de juiste cel in Excel te exporteren, maar dat lijkt me foutgevoelig. Praat ook met de leverancier van je CRM systeem, ook omdat je waarschijnlijk nog een opschoonactie wilt doen (aan de hand van bestaande tabellen, postcodetabellen, sofi/bsn, etc).

Of het bronmateriaal van de juiste kwaliteit is, is iets om even uit te proberen. Kan je het nu al goed inscannen naar een Word document? Kwaliteit is wel belangrijk, zeker ook omdat gebruik maken van een spellchecker amper is te doen voor NAW gegevens.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)