Hallo ik ben Rob en zit met een probleem. Ik heb hier een computer met een asus a7v333 moederbord met een athlon xp 2600 processor erop. Het enige wat op het moederbord zit is de videokaart en verders niks. Het enige wat er gebeurd als ik de power knop indruk. Is dat de cpu fan 3 sec aanspringt en dan gelijk weer uit. Er brand een groen lampje op het moederbord, dus dit zou goed moeten zijn. Wie kan mij helpen ? Alvast bedankt. Rob
Als je computer na 3 seconden automatisch weer afsluit, kan dat duiden mij op een probleem met de aan/uit-schakelaar
. Het kan zijn dat deze, nadat je de pc aan hebt gezet, blijft "hangen" en zo je systeem weer afsluit 
edit:
En geheugen zou idd ook leuk zijn voor je pc [ Voor 12% gewijzigd door ReZ1987 op 08-11-2006 09:43 ]
Death Knight Zaebor(80), Warlock Thortur (80) en Druid Galithor (80). Retired.
Lijkt inderdaad op een power button die blijft hangen.
Geeft je pc nog een "piep"code?
Geeft je pc nog een "piep"code?
Money for nothin' and your chicks for free
Haal de voorkant van de kast er eens af, zodat de power button vrij komt.
Zitten wel al je voedingskabels in je moederbord?
Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread.
Koppel dan de aan/uit schakelaar eens los, en start de pc door de 2 pinnetjes op het moederbord waar normaal de schakelaar aan hangt _even_ kort te sluiten. (even kortsluiten, en direct weer loslaten)
Als ie het dan wel doet, hangt je schakelaar vast.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Verwijderd
Ik heb dit ooit eens gehad met een systeem waarbij de CPU koeler niet goed vastzat. CPU overheat protection schakelde de computer uit. Was met een Athlon 2000.
Zou inderdaad ook nog je koeling van de CPU kunnen zijn ja. Zit er wel een koeler op je CPU?
JA alle voedingskabels zitten erin. Zal zo ff de voorkant eraf halen. moet ff wat doen (ben aan t werk).
Ook die kleine vierkante, ik had namelijk hetzelfde probleem, het bleek dus dat deze er niet in zat.
btw een systeem sluit toch pas als de powerknop voor 4 seconden is ingedrukt?
Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread.
Verwijderd
Dit heb ik 2 weken terug ook gehad. Bleek de voeding het niet meer te trekken. Nieuwe voeding gehaald..vervangen en het loopt weer als een trein.
Succes ermee.
Succes ermee.
Die kleine vierkante aansluiting zit niet op het moederbordL01 schreef op woensdag 08 november 2006 @ 10:03:
Ook die kleine vierkante, ik had namelijk hetzelfde probleem, het bleek dus dat deze er niet in zat.
Voeding heb ik ook al geprobeerd. 1st een 250 watt toen 300 en daarna 400 watt voeding. Dus dat is em niet.
Ja de cpu koeler zit goed.DeeJee schreef op woensdag 08 november 2006 @ 09:58:
Zou inderdaad ook nog je koeling van de CPU kunnen zijn ja. Zit er wel een koeler op je CPU?
Misschien is je CPU kapot. Kan je hem ergens anders in testen?
Tijdje terug had ik exact hetzelfde: bleek de 12 volt lijn van m'n Antec 350 watt voeding het te hebben begeven. Kleine spinup van de fans en dan meteen weer uit zonder verdere piepjes of wat dan ook.
Dat is het blijkbaar niet...
edit:
Sneller typen.
Sneller typen.
Dat is het blijkbaar niet...
[ Voor 16% gewijzigd door Jiffy op 08-11-2006 10:42 ]
Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...
Tja zou kunnen maar. Het is een gloed nieuwe. Kan hem niet uit testen hier.DeeJee schreef op woensdag 08 november 2006 @ 10:39:
Misschien is je CPU kapot. Kan je hem ergens anders in testen?
ik heb dit ook eens gehad met een nieuwe computer toen was ik vergeten om een stukje plastic van de cpu te halen waardoor deze oververhit raakte in 6 sec
Eksit
Verwijderd
Ik heb de meest vreemde dingen gehad wanneer mijn PC niet geaard was. Als je PC nu niet aangesloten is op een geaard stopcontact, misschien kun je hem dan eens proberen aan te sluiten op een geaard stopcontact?
Heb ik net geprobeerd, maar tevergeefs. Het probleem blijft.DrivinUCrazy schreef op woensdag 08 november 2006 @ 09:54:
Koppel dan de aan/uit schakelaar eens los, en start de pc door de 2 pinnetjes op het moederbord waar normaal de schakelaar aan hangt _even_ kort te sluiten. (even kortsluiten, en direct weer loslaten)
Had een tijd terug hier een pc met exact hetzelfde probleem. Van alles geprobeerd met de hardware geprobeerd, niets werkte. Toen eens een bios update gedaan en het probleem was opgelost.
Maakt hij ook geen sluiting ergens?
Zit je moederbord wel met afstandhoudertjes vast op de backplate? Of heb je hem er gewoon plat op geschroefd?
Bios update ? Maar zo ver kom ik niet eens. Nee hij maakt geen sluiting.MADG0BLIN schreef op woensdag 08 november 2006 @ 11:02:
Had een tijd terug hier een pc met exact hetzelfde probleem. Van alles geprobeerd met de hardware geprobeerd, niets werkte. Toen eens een bios update gedaan en het probleem was opgelost.
yep de afstandshoudertjes zitten erop.Mishmash schreef op woensdag 08 november 2006 @ 11:06:
Zit je moederbord wel met afstandhoudertjes vast op de backplate? Of heb je hem er gewoon plat op geschroefd?
Ok dan wordt het inderdaad wel lastig.Verwijderd schreef op woensdag 08 november 2006 @ 11:09:
[...]
Bios update ? Maar zo ver kom ik niet eens. Nee hij maakt geen sluiting.
Wat voor onderdelen zitten er nog in? Alleen videokaart, geheugen, mobo en processor? Of ook andere kaarten zoals geluid? Anders ook die eruit halen, en dan 1 voor 1 beginnen met onderdelen vervangen en testen. (Als je natuurlijk extra onderdelen hebt, anders wordt het wel lastig)
Alleen mobo, processor, videokaart en geheugen. Heb ook al geprobeerd te starten met alleen mobo en processor. Blijft gewoon hetzelfde.MADG0BLIN schreef op woensdag 08 november 2006 @ 11:12:
[...]
Ok dan wordt het inderdaad wel lastig.
Wat voor onderdelen zitten er nog in? Alleen videokaart, geheugen, mobo en processor? Of ook andere kaarten zoals geluid? Anders ook die eruit halen, en dan 1 voor 1 beginnen met onderdelen vervangen en testen. (Als je natuurlijk extra onderdelen hebt, anders wordt het wel lastig)
Mijn volgende stap zou zijn om alle onderdelen 1 voor 1 te vervangen en kijken wat hij dan doet.Verwijderd schreef op woensdag 08 november 2006 @ 11:16:
[...]
Alleen mobo, processor, videokaart en geheugen. Heb ook al geprobeerd te starten met alleen mobo en processor. Blijft gewoon hetzelfde.
Ik zou met je MOBO en CPU naar een winkel gaan en ze daar laten testen.
Grote kans dat een van beide gewoon stuk is...
Grote kans dat een van beide gewoon stuk is...
zit je fan wel op de CPU_FAN header op het mobo, en draait deze ook even in de 3 seconden dat hij aangaat? Dit heb ik nog niet op kunnen maken uit andere posts namelijk.
12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV
Ja hij zit op die cpu_fan. Die anders is de power_fan.P5ycho schreef op woensdag 08 november 2006 @ 11:34:
zit je fan wel op de CPU_FAN header op het mobo, en draait deze ook even in de 3 seconden dat hij aangaat? Dit heb ik nog niet op kunnen maken uit andere posts namelijk.
verneukt BIOS kan ook nog
hard reset je bios
(met metaal pin contacten de bios reset header)
hard reset je bios
(met metaal pin contacten de bios reset header)
Heb net voor de zoveelste keer de bios reset gedaan en wonder boven wonder blijft de cpu fan nu draaien. Echter heb ik nog steeds geen beeld. Draai nu met geheugen en videokaart. Videokaart heb ik overigens ook al vervangen voor een andere, dit maakte echter niks uit.
even memtest86 runnen voor minstens 3 passes zou ik zeggen
12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV
Verwijderd
Ik had laatst hetzelfde probleem, bleek ik was vergeten die 4pins stekker aan te sluiten op het mobo.
Het ging om die 4-pins die dicht bij de cpu zit geel met zwarte draden.
Suc6 verder
Het ging om die 4-pins die dicht bij de cpu zit geel met zwarte draden.
Suc6 verder
Pagina: 1