Toon posts:

overklokken pc. kan alleen ram?

Pagina: 1
Acties:
  • 855 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo mensen ik ben nieuw hier en ik heb een vraagje ik wil graag mijn pc overklokken en heb er al veel overgelezen op forums maar kom er niet helemaal uit. als ik in de bios van mijn moederboard kijk kan ik niet de frontbus en vcore veranderen alleen maar d.ram timings in 4 soorten ? ik denk dat dat ramgeheugen is en zou graag willen weten of ik daar aan kan zitten ik heb foto's maar weet niet hoe ik ze hier neer moet zetten groeten patrick
ps hieronder spec's pc

Program: eSupport.com BIOS Agent Version 3.61
BIOS Date: 06/29/05
BIOS Type: Award Modular BIOS v6.00PG
BIOS ID: 06/29/2005-SiS-649-6A7IDG0BC
OEM Sign-On: gigabyte GA-8S649MF F5 FSC 06-29-2005
Chipset: SiS 649 rev 16
Superio: ITE 8705/SiS 950 rev 3 found at port 2Eh
CPU: Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 2800 Mhz MAX: 4000 Mhz
BIOS ROM In Socket: Yes
BIOS ROM Size: 512K
Memory Installed: 512 MB
Memory Maximum: 2048 MB
Memory Slot 01: 256 MB
Memory Slot 02: 256 MB
ACPI Revision: 1.0

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2006 04:39 ]

• Crvdwoestijne
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-03-2020
Ik vrees dat het niet echt gaat op dat moederbord. Voor zover ik kan nagaan is het een OEM mobo van Gigabyte voor Fujitsu-Siemens in een Scaleo P. Volgens google zou er een handleiding voor het moederbord moeten staan op een bijgeleverde cd.

Maar meestal is de bios in voorgebakken systemen (Fujitsu-Siemens, Dell, Hp etc) niet voorbereid op overklokken. Dus ik denk dat ik je verder moet teleurstellen. Een andere mogelijkheid is het kopen van een ander moederbord wat wel overclockmogelijkheden heeft.

Hoofdsysteem , Usenetdownbak

Verwijderd

Topicstarter
ok ik was er ook al bang voor maar er zit wel een m.i.t functie op waarmee ik dingen kan instellen. vraag me af wat dat dan is...........

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Meer iets voor T&C, heeft niks sub-zero of voltmod o.i.d. dit :)

Move doc->t&c

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Allereerst hoort deze meer thuis in Tweaking & Cooling Algemeen
DOC => T&C dus :)

Dan ontopic: Meestal gebruiken oems gewoon bordjes die door een andere fabrikant gemaakt zijn. Vaak zijn het gewoon MSI bordjes o.i.d.
Soms is het dan ook mogelijk een andere bios op zo'n bordje te flashen (als er ook een normale productieversie van is) zodat je meer instelmogelijkheden hebt.

Iets wat soms ook nog mogelijk is, is om de fsb te verhogen dmv software die de pll chip kan aanspreken. Hier zijn meerdere voorbeelden van te vinden hier op GoT.

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-01 14:19

HeepH

Dope Rapper

Er zijn programma's die het vanuit windows toestaan je systeem over te clocken. Deze zijn dan vaak minder uitgebreid dan de opties die je in de bios zou hebben. Maar laten we eerlijk zijn,iets is beter dan niets.

Ik denk hierbij dan aan Clockgen. Weet niet of het voor dit moederbord werkt,maar misschien zijn er nog andere overclock utility's die wil (of beter) werken. Ik weet bijvoorbeeld dat gigabyte er ook een heeft/had, en ik zou dan ook als ik jou was die tool van gigabyte even downloaden en installeren.

http://specs.tweak.to/16495

Verwijderd

Topicstarter
allereerst excuses voor het posten in het verkeerde topic. :'(
het rare van dit verhaal vind ik dus dat dit hele moederboard niet te vinden is bij gigabyte of fujitsu- siemens.(ik kan m tenminste niet vinden.) ik heb 6 verschillende overklok tools en geen 1 heeft support voor mijn board. ik kan natuurlijk wel een asus p5be gaan kopen maar leek me leuk als het met deze ook zou lukken :P ik hoop dat r mensen zijn met nog meer goeie ideeen. en programma in windows om te tweaken ken ik maar overklokken? vertel eens wat meer. groeten patrick.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2006 11:06 ]

Verwijderd

als ik het goed heb, dan heb je onboard vga? naja mocht ik me daar in vergissen dan kan je altijd de VGA kaart overklocken met bijv. Rivatuner. maar doe rustig aan en met kleine stapjes omhoog want je wilt je VGA kaart toch niet mollen of wel soms :P

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-01 00:03
Ik zie dat je een M.I.T. bios/versie hebt. Als het goed is kun je gewoon je BIOS flashen naar een nieuwe versie, en dan kun je wel overclocken. Iemand anders hier op GoT (kan de nickname niet meer bedenken) die had ook M.I.T. en kon pas goed overclocken na een BIOS flash. Je weet maar nooit ;).

Verwijderd

Topicstarter
dat klopt ja ik heb een m.i.t functie erop maar kan iemand mij vertellen hoe ik aan een nieuwe bios kan komen? er is geen support bij gigabyte en siemens
Pagina: 1