[SMTP] Andere SMTP Server gebruiken

Pagina: 1
Acties:
  • 640 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• maart1985
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-02 01:05
Beste mensen,
ik zit met een probleem en ik word er echt helemaal gek van. Hopelijk kunnen jullie me helpen!

Het probleem zit zo:
Ik heb 2 emailadressen namelijk:
- xxxx@gmail.com
- xxxx@student.uva.nl

Ik haal mijn email binnen met Thunderbird (POP3).
dit doe ik via pop.gmail.com en pop.student.uva.nl
Dit gaat allemaal prima en zonder problemen!

Om emails te versturen maak ik gebruik van SMTP.
Bij gmail gaat dit perfect (via smtp.gmail.com)
Bij mijn Uva account kan ik helaas niet gebruik maken van hun SMTP server (smtp.student.uva.nl) aangezien je daarvoor ingelogd moet zijn op het UVA netwerk.

Afain, ik moet voor mijn UVA account een andere smtp server gebruiken.

Mijn idee was dan om Mijn UVA account zo te configureren dat hij gebruik maakt van de gmail smtp server (smtp.gmail.com).

In eerste instantie werkt die prima. Als ik vanuit mijn UVA account een email verstuur met de gmail SMTP server, dan komen de emails gewoon aan.

MAAR NU HET PROBLEEM!!! :)
De emails die ik stuur vanaf mijn UVA account geven nu aan dat ze van een GMAIL.COM domein vandaan komen, terwijl dit een student.uva.nl domein moet zijn (moet overkomen op de lezer).

Zijn er instellingen zodat je dit kan veranderen???Dat je dus een andere smtp server gebruikt, maar wel het originele email adres doet overkomen?
Ik kom er echt niet uit...
hopelijk kan iemand mij helpen!
MVG
Maarten

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:25

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dat is juist hoe alles werkt :) De mailserver bepaald uiteindelijk het domein waar al je mail vandaan komt, dit is totaal niet aan te passen (mocht het zo zijn, hebben spammers vrij spel - het bekende 550 no relay.). Toen ik nog geen eigen mailserver had ging ook al mijn <eigendomain> mail via xs4all.

Probeer het anders eens via de smtp van je ISP, misschien dat dat mogelijk.

Maar maakt dit dan veel uit? Een reply van de mensen gaat gewoon naar het juiste emailadres (afzender), mischien dat een enkele spamfilter je mail niet door laten wegen mail =! domein.

[ Voor 9% gewijzigd door SinergyX op 08-11-2006 02:30 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• maart1985
SinergyX schreef op woensdag 08 november 2006 @ 02:28:
Dat is juist hoe alles werkt :) De mailserver bepaald uiteindelijk het domein waar al je mail vandaan komt, dit is totaal niet aan te passen (mocht het zo zijn, hebben spammers vrij spel - het bekende 550 no relay.). Toen ik nog geen eigen mailserver had ging ook al mijn <eigendomain> mail via xs4all.

Probeer het anders eens via de smtp van je ISP, misschien dat dat mogelijk.

Maar maakt dit dan veel uit? Een reply van de mensen gaat gewoon naar het juiste emailadres (afzender), mischien dat een enkele spamfilter je mail niet door laten wegen mail =! domein.
ik wil graag dat als ik een email verstuur met thunderbird, via mn UVA account (en dus gebruik makend van mn smtp.gmail.com) dat de lezer gewoon mijn UVA email ziet staan, en niet mijn gmail adres :)
gewoon om verwarring etc te voorkomen

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:33
Ik mail met m'n domeintje ook gewoon via mijn ISP, simpelweg omdat die sneller is en ik de bandbreedte niet hoef te betalen ;)
Nou internet ik via de glasvezel, en aangezien dat niet een heel erg grote provider is (rond de 10000 huishoudens), hebben ze de beveiliging niet echt (lees: totaal niet) op orde.

Hier kun je gewoon mailen vanaf een ander domein dan dat van de provider.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

maart1985 schreef op woensdag 08 november 2006 @ 02:37:
ik wil graag dat als ik een email verstuur met thunderbird, via mn UVA account (en dus gebruik makend van mn smtp.gmail.com) dat de lezer gewoon mijn UVA email ziet staan, en niet mijn gmail adres :)
gewoon om verwarring etc te voorkomen
Nu weet ik niet 100% hoe Gmail zijn smtp(policy) heeft ingesteld, maar normaal blijft de From email (en Reply-email) het email van waar jij hem verstuurd. Het enige wat je dan in de headers zou zien, is dat de mail afkomstig is van de Gmail server.
(wat je dus bv in outlook insteld als 'afzender').

Probeer de mailserver eens van je provider, mischien dat die je doorlaat? :)

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Biedt de UvA niet gewoon SMTP authentication om dit probleem (niet in hun netwerk zitten zegmaar) te omzeilen?
OverSoft schreef op woensdag 08 november 2006 @ 02:38:
Ik mail met m'n domeintje ook gewoon via mijn ISP, simpelweg omdat die sneller is en ik de bandbreedte niet hoef te betalen ;)
Nou internet ik via de glasvezel, en aangezien dat niet een heel erg grote provider is (rond de 10000 huishoudens), hebben ze de beveiliging niet echt (lees: totaal niet) op orde.

Hier kun je gewoon mailen vanaf een ander domein dan dat van de provider.
Dat kan bij elke fatsoenlijk ingerichte SMTP server. Inclusief die van ISPs als Planet en XS4ALL, die dit soort dingen redelijk op orde hebben. Het gaat bij SMTP namelijk helemaal niet om welk domain je gebruikt als afzenderadres maar om in welk netwerk je zit. Aan de hand van je IP-adres wordt gecontroleerd of je die SMTP server wel mag gebruiken om te relayen, en zo ja mag je eender welk afzenderdomein gebruiken.

[ Voor 80% gewijzigd door CyBeR op 08-11-2006 02:47 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• maart1985
CyBeR schreef op woensdag 08 november 2006 @ 02:45:
Biedt de UvA niet gewoon SMTP authentication om dit probleem (niet in hun netwerk zitten zegmaar) te omzeilen?
ja dat staat in principe wel op de site:
http://www.ic.uva.nl/stud...A89-4B92-A91D18DECC8D08AD

Maar ik weet niet hoe ik dat moet instellen, enik heb het geprobeert maar dat werkte niet.
welke instellingen moet ik dan aanvinken om die authentication mogelijk te maken?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Nou ja, dat staat er bij? Voor Thunderbird notabene. Je vult gewoon je UvANet username/wachtwoord in en dan mag je van overal e-mailen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zoals ik dat lees, moet dat toch eenvoudig te zijn instellen. Let vooral op de optie:
Use name and password aanvinken
Neem aan dat toch wel meerdere mensen dit via de uva doen op deze manier (en thunderbird hebben).

• maart1985
Berichten versturen via SMTP (smtp.student.uva.nl) gaat echt niet

De instellingen (hoe het moet volgende UvA.nl) staan hier beschreven: http://www.ic.uva.nl/stud...A89-4B92-A91D18DECC8D08AD
In Mozilla/Thunderbird zijn de instellingen:

Mail server: mail.student.uva.nl
User name: UvAnetId
Indien u dat wenst: use secure connection (SSL)
E-mail address: studentenmailadres
Outgoing server (SMTP): smtp.student.uva.nl
Use name and password aanvinken en - indien u dat wenst - TLS security
Nu heb ik al deze gegevens ingevuld bij Thunderbird, zoals hier te zien is:
Afbeeldingslocatie: http://i14.tinypic.com/3zapt0o.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i14.tinypic.com/4hwh188.jpg
(Ik heb beveiligingsrotzooi niet aangevinkt)

Hoewel ik (naar mijn idee) de goede gegevens heb ingevuld, krijg ik de hele tijd onderstaande error bij het versturen van email:
Afbeeldingslocatie: http://i14.tinypic.com/2nk086e.jpg

• maart1985
ik heb op een ander forum dit gelezen:
het UvA SMTP adres werkt alleen als je op de UvA zit.
is dit echt zo? Dat zou verklaren waarom het nu niet werkt!

• maart1985
Ik heb nu volgens mij een oplossing!
Ik heb nu in mijn GMAIL instellingen een secundair email adres aangemaakt.
mijnnaam@student.uva.nl
Zie:
http://mail.google.com/su...y?answer=20616&topic=1571

Vervolgens heb ik in Thunderbird mijn UVA Account ingesteld om als SMTP Server de server van gmail te gebruiken: smtp.gmail.com.
Nu gebruikt mijn UVA-account in Thunderbird de SMTP van gmail.com, maar de ontvanger van de email ziet dus ondanks het gebruik van smtp.gmail.com, het student.uva.nl adres!!!
Is dit een omslachtige manier? kan het gemakkelijker? Kan ik TOCH WEL op een manier smtp.student.uva.nl gebruiken? Hoe? Of is dit toch wel een goede manier?

ik word er echt knetter gek van :)
Groetjes
Maart
Pagina: 1