Beste mensen,
ik zit met een probleem en ik word er echt helemaal gek van. Hopelijk kunnen jullie me helpen!
Het probleem zit zo:
Ik heb 2 emailadressen namelijk:
- xxxx@gmail.com
- xxxx@student.uva.nl
Ik haal mijn email binnen met Thunderbird (POP3).
dit doe ik via pop.gmail.com en pop.student.uva.nl
Dit gaat allemaal prima en zonder problemen!
Om emails te versturen maak ik gebruik van SMTP.
Bij gmail gaat dit perfect (via smtp.gmail.com)
Bij mijn Uva account kan ik helaas niet gebruik maken van hun SMTP server (smtp.student.uva.nl) aangezien je daarvoor ingelogd moet zijn op het UVA netwerk.
Afain, ik moet voor mijn UVA account een andere smtp server gebruiken.
Mijn idee was dan om Mijn UVA account zo te configureren dat hij gebruik maakt van de gmail smtp server (smtp.gmail.com).
In eerste instantie werkt die prima. Als ik vanuit mijn UVA account een email verstuur met de gmail SMTP server, dan komen de emails gewoon aan.
MAAR NU HET PROBLEEM!!!
De emails die ik stuur vanaf mijn UVA account geven nu aan dat ze van een GMAIL.COM domein vandaan komen, terwijl dit een student.uva.nl domein moet zijn (moet overkomen op de lezer).
Zijn er instellingen zodat je dit kan veranderen???Dat je dus een andere smtp server gebruikt, maar wel het originele email adres doet overkomen?
Ik kom er echt niet uit...
hopelijk kan iemand mij helpen!
MVG
Maarten
ik zit met een probleem en ik word er echt helemaal gek van. Hopelijk kunnen jullie me helpen!
Het probleem zit zo:
Ik heb 2 emailadressen namelijk:
- xxxx@gmail.com
- xxxx@student.uva.nl
Ik haal mijn email binnen met Thunderbird (POP3).
dit doe ik via pop.gmail.com en pop.student.uva.nl
Dit gaat allemaal prima en zonder problemen!
Om emails te versturen maak ik gebruik van SMTP.
Bij gmail gaat dit perfect (via smtp.gmail.com)
Bij mijn Uva account kan ik helaas niet gebruik maken van hun SMTP server (smtp.student.uva.nl) aangezien je daarvoor ingelogd moet zijn op het UVA netwerk.
Afain, ik moet voor mijn UVA account een andere smtp server gebruiken.
Mijn idee was dan om Mijn UVA account zo te configureren dat hij gebruik maakt van de gmail smtp server (smtp.gmail.com).
In eerste instantie werkt die prima. Als ik vanuit mijn UVA account een email verstuur met de gmail SMTP server, dan komen de emails gewoon aan.
MAAR NU HET PROBLEEM!!!
De emails die ik stuur vanaf mijn UVA account geven nu aan dat ze van een GMAIL.COM domein vandaan komen, terwijl dit een student.uva.nl domein moet zijn (moet overkomen op de lezer).
Zijn er instellingen zodat je dit kan veranderen???Dat je dus een andere smtp server gebruikt, maar wel het originele email adres doet overkomen?
Ik kom er echt niet uit...
hopelijk kan iemand mij helpen!
MVG
Maarten