[CIP] PC Pro

Pagina: 1
Acties:
  • 273 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 571Pro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-10 18:48
PC Pro (AkA Mac Pro to PC Conversion)

Inleiding
De Casemod die ik ga proberen tot recht eind te brengen is een Case van de Mac Pro, om te vormen om een PC in te krijgen.
Echter zal getracht worden als de conversie al geslaagd is de voeding deftig te krijgen. En High End hardware in te verstoppen.

De kast zelf:

Afbeeldingslocatie: http://www.macitynet.it/immagini/visitaconnoi/wwdcsf06/macpro/preview/hpim0474.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.macitynet.it/immagini/visitaconnoi/wwdcsf06/macpro/preview/hpim0473.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.macitynet.it/immagini/visitaconnoi/wwdcsf06/macpro/preview/cimg1375.jpg

Concept:
  • Eerst en vooral de kast ATX compatibel maken (Reverse ATX, want ie zit BTX gemonteerd)
  • Hardisk sloten worden behouden, komen namelijk in ieder slot een Raptor 150Gb (geen Raptor X), om dan later in RAID6 te krijgen
  • Voeding zal nog moeten bekeken worden, 1 of 2 voedingen. Allesins gaat de voeding ook moeten worden opengesmeten worden om aan de Mac Pro case te worden voldoen.
  • ... Totzover 1ste beoordeling concept van de mod

Ingrediënten:
  • Mac Pro Case is besteld, normaal gezien eind de week heb ik deze in bezit.
    -prijskaartje: 370,11€
  • 1WD Raptor 150Gb, uit vorige config waarvan mn mobo kapot was (15min gedraaid, nog steeds op fabrieks format)

Afronding:
Tot zover de begin post, updates zullen volgen, naarmate ze vorderen
Suggesties mogen altijd gedaan worden, en zullen bekeken worden in naarmate ze passen in het concept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Altijd al mooie kasten gevonden. Lekker open. Als je netjes de hele boel afwerkt belooft dit een mooie mod te worden!

Heb je stiekem al toestemming van een mod? Van mij mag je best beginnen, maar we weten allemaal de regeltjes natuurlijk :X

[ Voor 0% gewijzigd door Scyth op 08-11-2006 01:22 . Reden: voor -> van ]

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 571Pro
Scyth schreef op woensdag 08 november 2006 @ 01:22:
Altijd al mooie kasten gevonden. Lekker open. Als je netjes de hele boel afwerkt belooft dit een mooie mod te worden!

Heb je stiekem al toestemming van een mod? Van mij mag je best beginnen, maar we weten allemaal de regeltjes natuurlijk :X
mag dit niet zomaar? een CIP openen, ik had nochtans de faq enzo allemaal gelezen en gepoogd nog alles een keer aandachtig te lezen en ben dit nergens tegengekomen (tenzij ik erover keek)... dus hopen dat het wel mag? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uit de FAQ:
Is je casemod nog niet af? Lees Casemods in Progress want om een casemod in wording te posten heb je toestemming nodig. Als je gewoon een topic opent zonder dit eerst te lezen, zal het op slot gaan en verklein je je eigen kansen om toestemming te krijgen behoorlijk.
:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 571Pro
hoei, jah overgelezen dus... ok aanvraag indienen, kwou ff deze verwijderen maar dit lukt dan ook weer niet... hmmm

delete dan maar of close dan maar... zal 1st de aanvraag in afwachting nemen

[ Voor 25% gewijzigd door 571Pro op 08-11-2006 01:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

370,- voor een kast, je moet het er maar voor over hebben.

-edit: man.. daar koop je een mac-mini voor, heb je een echte mac (als je er toch zo graag een wilt) ;)

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2006 01:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
4X 150GB raptor in Raid-6 lijkt me ook vrij onnodig
met zo'n laag aantal disks in de array zal RAID-5 beter performen, en quasi even veilig zijn. Kan je zelfs een van de disks als hotspare aangeven als diskspace het issue niet is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad je kast is wel erg duur, in een ander forum had iemand precies hetzelfde idee hij heeft een kast kunnen regelen voor 47,- euro. Wel tweedehands natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-10 19:45
Wat een onzin. Koop gewoon een echte mac pro. Betwijfel echt of je met dit soort gehobby in de buurt komt met wat apple voor elkaar heeft gekregen in die kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lowfi schreef op woensdag 08 november 2006 @ 08:08:
Wat een onzin. Koop gewoon een echte mac pro. Betwijfel echt of je met dit soort gehobby in de buurt komt met wat apple voor elkaar heeft gekregen in die kast.
:|
Een wat positievere reactie mag ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godric
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-09 11:51
lowfi schreef op woensdag 08 november 2006 @ 08:08:
Hij wil geen Apple ;). Hij wil een pc in een Apple kast. Om dat onzin te noemen is onzin.
Kijk eens naar deze mod van Zgaab. Vind ik een erg mooie kast geworden.

571Pro: Veel succes, met zo'n kast kan je natuurlijk al weinig meer fout doen. ;)

Canon EOS 40D | EF 17-40L f/4.0 | EF 70-200L f/4.0 | EF 50 f/1.8 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:37
Godric schreef op woensdag 08 november 2006 @ 09:21:
[...]

Hij wil geen Apple ;). Hij wil een pc in een Apple kast. Om dat onzin te noemen is onzin...
Koop Mac Pro > Format HDDs > Installeer Windows > Noem het PC :+

Enige probleem is natuurlijk wel de beperkte Apple onderdelen keuze...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MYST
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04-2024
Godric schreef op woensdag 08 november 2006 @ 09:21:
[...]

Hij wil geen Apple ;). Hij wil een pc in een Apple kast. Om dat onzin te noemen is onzin.
Kijk eens naar deze mod van Zgaab. Vind ik een erg mooie kast geworden.

571Pro: Veel succes, met zo'n kast kan je natuurlijk al weinig meer fout doen. ;)
Of juist heel veel... Aangezien de kast opgebouwd is rond een custom mobo...
Maar veel succes, al vind ik het extreme zonde van de case...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 30-09 13:30

FloydRaalte

Professioneel Pierewaaier

Zo hey, lekker prijzig projectje ;) Al lijkt het me wel erg gaaf om te doen. Of het zonde van de kast is weet ik niet, je kunt hem altijd mooier maken en uiteraard aan jouw eigen wensen aanpassen. Als ik jouw was zou ik ff een topic openen op "schop een modje". Ik had een soortgelijk probleem met het starten van een CiP, mijn project begon met een idee en groeide uit tot een klein CiPje. En ik had de topic al gemaakt. Ik was nieuw op dit forum en ik vond de uitleg over een CIP of CM soms nogal onduidelijk en lang. Ik wou een topic openen, geen spaceshuttle leren besturen. Nou ja, is i.i.g. gelukt :)

If you can't take the heat, don't tickle the dragon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 571Pro
Desolation Angel schreef op woensdag 08 november 2006 @ 02:08:
4X 150GB raptor in Raid-6 lijkt me ook vrij onnodig
met zo'n laag aantal disks in de array zal RAID-5 beter performen, en quasi even veilig zijn. Kan je zelfs een van de disks als hotspare aangeven als diskspace het issue niet is
Kwil wel performantie en veiligheid tegenover RAID0, dusjah zat ik te denken RAID5, RAID6 maar RAID6 lijk op zich betrouwbaarder, zo had ik het gelezen en daar was ik vanuit gegaan. Ik zal het eens aandachtiger bekijken welke het best te nemen.

Daarnaast voor de Mac-fanboys ;) , Ik hoef geen mac.
Nooit met een mac gewerkt en de behoefte er niet aan, wel een pc die eens op punt staat want laatste tijd loop nogal achter met mn config's, en ik wil geen Stacker, iedereen heeft die, ik wil een cleane kast die naast mooi oogt iets te bieden heeft... en jah er is al eens een G5-modding geweest, maar geen Mac Pro, er zit heus wel verschil in die kasten :P

enkel nog wachten tegen eind de week/begin volgende week :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is echt een hele mooie kast...

Wel beetje zonde om in te zagen :|

Hopenlijk mol je niks aan het uiterlijk!!!

BTW deze kast lijkt dr best op :P

[CIP] FuNc^ - G5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
lijkt me een leuk idee, maar waarom zou je een Apple logo op je PC willen hebben?

ik denk dat je voor die 300 euro wel een hele vette coolermaster of Lian li kast kan aanschaffen met nog een groter spectrum aan mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Uiteraard maar hij wil dat niet ;) Smaak noemt men dat. Hij wil een strakke kast en geen Stacker ofzo omdat iedereen deze al heeft. Ik vind dit een goede idee en kan het alleen maar aanmoedigen :)
Wel een duur grapje idd. maar je krijgt er dan ook wel heel wat voor.

Inleiding
De Casemod die ik ga proberen tot recht eind te brengen is een Case van de Mac Pro, om te vormen om een PC in te krijgen.
Echter zal getracht worden als de conversie al geslaagd is de voeding deftig te krijgen. En High End hardware in te verstoppen.

Volgens mij ga je dan alleen maar zorgen dat er een normaal ATX-bord inpast. Buitenkant blijft dus ongeschonden? Dan verpruts je toch niks aan de kast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:27

Croga

The Unreasonable Man

571Pro schreef op woensdag 08 november 2006 @ 12:33:
Daarnaast voor de Mac-fanboys ;) , Ik hoef geen mac.
Nooit met een mac gewerkt en de behoefte er niet aan,
Wat is dan het verschil tussen "Een PC" en "Een Mac"? In beide gevallen doe je een format en installeert WindowsXP. Er is wat dat betreft geen enkel verschil tussen de MacPro en een custom build. Alleen heb je bij de MacPro meer hardware voor je geld...... Selecteer in de Apple store maar eens een kekke MacPro en kijk wat je voor dezelfde hardware betaald als je hem los koopt; je zult zien dat de Apple goedkoper is.
Bijkomend voordeel is dat je niets aan de kast hoeft te veranderen....

Maar ja, Case modden is een hobby op zich, dus laat je niet vertellen dat je een volledige mac moet kopen; dat kost je de fun van het ombouwen van de kast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 04:52

Sprite_tm

Semi-Chinees

Geen toestemming gekregen.

[ Voor 73% gewijzigd door Sprite_tm op 08-11-2006 17:14 ]

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.