ADSL met meerdere telefoonlijnen

Pagina: 1
Acties:
  • 185 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• osmana
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02-02 05:15
Hoi, Ik heb thuis op dit moment ISDN met ADSL ik wil graag af van het hele ISDN gebeuren. Is het mogelijk dat je een ADSL verbinding met meerdere telefoonlijnen kunt krijgen? zo ja welke provider?

Internet + bellen met meerdere nummers in feiten

Thuis situatie:

ADSL
1 x FAX
3 x Telefoon

[ Voor 9% gewijzigd door osmana op 08-11-2006 00:34 ]

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
Met hoeveel lijnen wil je tegelijkertijd bellen? Kijk gewoon bij KPN ff

PSN: djmurcielago

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

nope, is niet mogelijk
Wat jij wil daar is ISDN voor.

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Heb in een winkel gewerkt, daar waren meerdere telefoonlijnen waarvan 1 gebruikt wordt voor ADSL. Was geen enkel probleem. ISP was Wannadoo geloof ik, maar dat weet ik niet 100% zeker meer.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:08

Dido

heforshe

1 ADSL verbinding gaat over 1 telefoonlijn.

Je kunt bij KPN prima meerdere telefoonlijnen aanvragen, hoewel ze er niet meer dan 1 hoeven te leveren is een tweede over het algemeen geen enkel probleem.

Als je twee telefoonlijnen hebt kun je theoretisch ook twee keer ADSL daarop aanvragen.

Elke ISP levert dit, trouwens. Het heeft namelijk weinig met je ISP te maken, maar met je (KPN) telefoonlijnen.

Wat betekent mijn avatar?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

In een standaard huis heb je de mogelijkheid om 5 analoge lijnen te krijgen. Dat zijn dus dan ook 5 abo's. Op elk van die lijnen kan je gewoon ADSL op aanvragen.

ISDN is standaard 2 lijnen, met 4 nummers. Als je op analoog dus 4 nummers wel, heb je echt 4 lijnen nodig. Dat is veel duurder dan ISDN. Als je dus van ISDN naar analoog gaat, ben je dus 1) duurder uit, en 2) je behoud alleen het 1ste nummer van je ISDN.

Geen idee waar je precies naar toe wilt, maar als je de huidige situatie wil behouden, maar dan op analoog zie ik alleenmaar negatieve kanten: De prijs verdubbeld bij KPN ongeveer. En je krijgt 3 nieuwe nummers. Je behoud er bij een omzetting namelijk maar 1 nummer

Edit:
bjck schreef op woensdag 08 november 2006 @ 17:53:
[...]
Standaard is 2 (aderparen) en soms maar 1. Zelden komt het voor dat je in een woonhuis zonder aangrenzend kantoorpand (of wat ooit zo was) er meer hebt.

Meer kan wel, maar dan moet er een nieuwe invoerkabel gegraven worden door KPN.
Oh, dat was het. Toen ik een 2de lijn aanvroeg bij m'n ouders thuis nog, had ik keuze uit 5 nummers. En niet 5 lijnen. Dumb me 8)7

[ Voor 26% gewijzigd door RaZ op 09-11-2006 10:30 ]

Ey!! Macarena \o/

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
RaZ schreef op woensdag 08 november 2006 @ 17:50:
In een standaard huis heb je de mogelijkheid om 5 analoge lijnen te krijgen. Dat zijn dus dan ook 5 abo's. Op elk van die lijnen kan je gewoon ADSL op aanvragen.
Standaard is 2 (aderparen) en soms maar 1. Zelden komt het voor dat je in een woonhuis zonder aangrenzend kantoorpand (of wat ooit zo was) er meer hebt.

Meer kan wel, maar dan moet er een nieuwe invoerkabel gegraven worden door KPN.
ISDN is standaard 2 lijnen, met 4 nummers. Als je op analoog dus 4 nummers wel, heb je echt 4 lijnen nodig. Dat is veel duurder dan ISDN. Als je dus van ISDN naar analoog gaat, ben je dus 1) duurder uit, en 2) je behoud alleen het 1ste nummer van je ISDN.
ISDN is 1 lijn. Een ISDN1 of ISDN2 lijn is 1 telefoonlijn (2 aders, 1 aderpaar). Je kan echter 2 gesprekken tegelijk voeren (bij ISDN2) en je krijgt er 4 nummers op van KPN.

Op een ISDN1 of ISDN2 lijn kan je ook maar 1 DSL lijn aanvragen.
Geen idee waar je precies naar toe wilt, maar als je de huidige situatie wil behouden, maar dan op analoog zie ik alleenmaar negatieve kanten: De prijs verdubbeld bij KPN ongeveer. En je krijgt 3 nieuwe nummers. Je behoud er bij een omzetting namelijk maar 1 nummer

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Volgens mij wil TS InternetPlusBellen met 4 lijnen over VoIP.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Japidoff
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-01 18:20
ik denk dat je naar VoIP aan t zoeken bent, dus geen analoge telefonie meer.
alle telefoonlijnen komen dan uit je router so to speak

wil je dan echt ook meerdere lijnen?
dwz, meerdere nummers, en allemaal tegelijk kunnen bellen?

[ Voor 27% gewijzigd door Japidoff op 08-11-2006 17:57 ]

gang is alles

• Proxy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-03-2025
De KPN Internetplusbellen-ADSL-modemrouters (leuk woord) ondersteunen twee lijnen (met elk een eigen nummer) via VoIP.
Pagina: 1