[testcase] Op de fiets

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crijnn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-03 17:11
Op de terugweg van mijn werk waar ik zojuist wat foto's had gemaakt, fietste ik terug naar huis met
de camera in de hand. Toen kreeg ik zin in foto's maken :> en zo gezegd zo gedaan.

Gemaakt met Nikon D70 18-70mm Kitlens.
Heb de foto's zachtjes geflitst met de sb-600 om wel een scherp beeld te krijgen bij 6 sec. ;)

Sluiter: 6 sec.
Diafragma: 18
ISO: 1600 ( stond helaas nog te hoog waardoor er te veel ruis is. Vergeet de ISO veel te vaak 8)7

'Oversholder fiets' en nog wat andere.
Zelf vind ik nr. 1 & 6 de mooiste.

1.
Afbeeldingslocatie: http://img209.imageshack.us/img209/9893/psdsc8222uy7.jpg
2.
Afbeeldingslocatie: http://img209.imageshack.us/img209/9147/psdsc8229vv6.jpg
3.
Afbeeldingslocatie: http://img141.imageshack.us/img141/5097/psdsc8232bm5.jpg
4.
Afbeeldingslocatie: http://img166.imageshack.us/img166/9098/psdsc8238zo2.jpg
5.
Afbeeldingslocatie: http://img177.imageshack.us/img177/7025/psdsc8239mr7.jpg
6.
Afbeeldingslocatie: http://img208.imageshack.us/img208/4389/psdsc8241be7.jpg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik weet zelf niks van fotografie, maar ik vind alleen 3 en 5 goed gelukt.

De rest heeft niets...

[ Voor 18% gewijzigd door CodeCaster op 08-11-2006 00:25 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:07
Tja, ik zou zeggen: trek de conclusies uit dit experiment, en probeer 't nog een keer. Je hebt er nu iig wat van geleerd.

Wat die conclusies zouden moeten zijn?
- Diafragma mag een stuk omlaag. Focus op, nou, zeg 2 meter, en dan een diafragma van 8-10
- De ruis is echt storend. Ik weet niet of het JPG's waren, want het lijken wel onderbelichte raw's die wat zijn opgehaald. Iso1600 levert een bak ruis op, maar zoveel?
-Zorg voor een interessante omgeving; Veel kleuren licht, lampen dichterbij, lichtgevende reclameborden (binnenstad idee?)
-Als je al zou willen inflitsen, doe het dan nog minimaler waar mogelijk
-Kies vantevoren een interessante compositie van je fiets.
-Bind je camera vast. Die krullige lijntjes zijn net zo lang leuk als de Flare-filter in Photoshop.
-Schiet in raw. Natrium-lampen geven geen mooi licht. Wat bewerking kan dat toch wat verbeteren, en dan is raw het beste om mee te werken.
-Experimenteer wat verder, zet je zelf er echt op, oid.

Je kan 't natuurlijk ook allemaal niets doen, maar dan waren deze foto's ook voor niks, en zou je ook geen testcase hebben te hoeven plaatsen.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:48
waarom op F/18? Je kan 't een stuk interresanter maken door 't op f/2.8 of f/4 te doen (grootste wat je lens maar kan), dan krijg je ietwat meer info, al zit er nu wel een hoop schnellheid in :P

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 17:54

ajhaverkamp

gewoon Arjan

inquestos schreef op woensdag 08 november 2006 @ 00:34:
-Bind je camera vast. Die krullige lijntjes zijn net zo lang leuk als de Flare-filter in Photoshop.
Dat zal waarschijnlijk weinig uitmaken, op je fiets rammel je nu eenmaal. Tenzij je een superstrak asfalt fietspad hebt.

Het idee is orgineel, foto 3, 5 en 6 hebben wel wat. Misschien een keertje in de ochtend het ochtendgloren tegemoet fietsen en kijken of je wat mooie kleuren in de lucht kunt meepakken. (Of een zonsondergang).

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsh
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-09 14:13
Ik vind ze wel iets hebben! Grappig idee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 16:13
Geen van de foto's trekken mijn aandacht. Alhoewel het idee erg origineel is kan de uitvoering mijns inziens stukken beter. Ik zelf denk dat de foto's overdag er al beter uit zullen zien. De wiebelende lichtbundels doen mij te druk aan.

Nogmaals, het idee is erg origineel!

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
offtopic:
[hk-mode]He! Zo ziet de wereld er bij mij uit na een avondje stappen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crijnn
ajhaverkamp schreef op woensdag 08 november 2006 @ 08:30:
[...]

Dat zal waarschijnlijk weinig uitmaken, op je fiets rammel je nu eenmaal. Tenzij je een superstrak asfalt fietspad hebt.

Het idee is orgineel, foto 3, 5 en 6 hebben wel wat. Misschien een keertje in de ochtend het ochtendgloren tegemoet fietsen en kijken of je wat mooie kleuren in de lucht kunt meepakken. (Of een zonsondergang).
Vastbinden zal denk ik idd vrij weinig uitmaken, of je moet een soort statief aan je fiets vastmaken,
maar dan nog... Het fietspad hobbelt meestal ook al.

Ik ga het zeker nog een keer doen, dan showcase waardig :P Ga wel proberen het statief met ducktape iod te bevestigen. Zal dan wat meer tijd besteden aan de uitvoering.
Ik zelf denk dat de foto's overdag er al beter uit zullen zien
Ik denk het niet, overdag kan je niet goed gebruik maken van een lange sluitertijd,
wat ik juist het leuke aan deze vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Hm, nee, dit doet het niet voor mij. Het idee is origineel maar levert volgens mij in slechts beperkte gevallen een leuke foto op. Zelfs al zou je alle tips van inquestos volgen, dan nog zou er weinig showcasemateriaal tevoorschijn komen van soortgelijk experiment. :)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crijnn
Simon schreef op woensdag 08 november 2006 @ 08:24:
waarom op F/18? Je kan 't een stuk interresanter maken door 't op f/2.8 of f/4 te doen (grootste wat je lens maar kan), dan krijg je ietwat meer info, al zit er nu wel een hoop schnellheid in :P
Die snelheid is juist ook wat ik erin wil hebben. Moest wel op groot diafragma(getal) doen anders was dit niet te behalen. Op f8-10 misschien nog net. Op f2-4 al helemaal niet meer lijkt me. Ik ga het proberen.
Wat die conclusies zouden moeten zijn?
- Diafragma mag een stuk omlaag. Focus op, nou, zeg 2 meter, en dan een diafragma van 8-10
- De ruis is echt storend. Ik weet niet of het JPG's waren, want het lijken wel onderbelichte raw's die wat zijn opgehaald. Iso1600 levert een bak ruis op, maar zoveel?
-Zorg voor een interessante omgeving; Veel kleuren licht, lampen dichterbij, lichtgevende reclameborden (binnenstad idee?)
-Als je al zou willen inflitsen, doe het dan nog minimaler waar mogelijk
-Kies vantevoren een interessante compositie van je fiets.
-Schiet in raw. Natrium-lampen geven geen mooi licht. Wat bewerking kan dat toch wat verbeteren, en dan is raw het beste om mee te werken.
-Experimenteer wat verder, zet je zelf er echt op, oid.
-Heb ze geschoten als .jpg. ISO 1600. Heb ze inderdaad wat opgehaalt. Zal volgende keer in raw schieten.
-In de binnenstad schieten, geen probleem. Zal es kijken. Door de winkelstraat ofzo.
Inflitsen nog minimaler? Zal denk ik wat beter moeten nabewerken. Als ik de beweging en de snelheid en de scherpte van het onderewerp wil behouden (bv. het stuur) zal ik wel moeten flitsen. Zal ook hiermee verder experimenteren.

Bedankt voor de tips. Was zelf ook niet nog helemaal tevreden maar vond het idee wel erg leuk. Ben je ook nog beetje fysiek bezig met foto's maken. Moet namelijk wel snel fietsen om in een vloeiende lijn te fietsen (al zie je dit op de foto's niet zo goed terug :P )
Pagina: 1