[.NET 3.0] Installeert op verkeerde drive?

Pagina: 1
Acties:

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 13:44

sjaakaq

It might get loud

Topicstarter
Ik heb zojuist het .NET Framework versie 3 gedownload, de redistributable van +/- 50mb. Het vreemde is echter dat de installer, die op mijn C partitie staat, alle installatiebestanden naar mijn M partitie kopieert (die partitie heb ik tijden geleden met PartitionMAgic gemaakt, en er staan alleen mp3 bestanden op) en van daaruit installeert. De installer geeft steeds halverwege een melding, dat er een fout is opgetreden en dat hij alle bestanden verwijdert. Ik heb het idee dat dit komt omdat hij probeert op M te installeren, maar daar is dus geen "Windows" map etc. aanwezig... Op mijn C partitie heb ik 14GB vrij en op de M 16GB dus daaraan zou het niet moeten liggen, dunkt me. Ik heb een volledig legale WinXP SP2 installatie.

Herkent iemand anders dit probleem en zoja, weet iemand wat ik er aan kan doen? Alvast bedankt!

leoaq.fm // Jeune Loop

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Topicstarter
Iemand?

leoaq.fm // Jeune Loop

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

Heb je misschien rare instellingen voor je %TEMP% of iets dergelijks?

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Topicstarter
Nee..is volgens mij gewoon C:\WINDOWS\Temp...

Als ik verborgen bestanden en mappen aanzet, zie ik op mijn M schijf wel een "RECYCLER" en "System Volume Information" staan...

leoaq.fm // Jeune Loop

• pi!
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

pi!

Mijn ervaring is dat sommige installers automatisch de schijf met de meeste ruimte uitzoeken om de installatiebestanden uit te pakken.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
leokennis schreef op donderdag 09 november 2006 @ 10:34:
Nee..is volgens mij gewoon C:\WINDOWS\Temp...

Als ik verborgen bestanden en mappen aanzet, zie ik op mijn M schijf wel een "RECYCLER" en "System Volume Information" staan...
SVI > http://blogs.msdn.com/old...ive/2003/11/20/55764.aspx

recycler >
The recycler folders are the hidden system storage area of the Recycle bin... that's why deleting ended up duplicating the entries.
Verder is het volgens mij onzin dat installatie programma's de schijf pakken met de meeste ruimte.

Ze pakken bijna altijd je system temp folder (ingesteld in system variables)

zorg ervoor dat je eerdere 3.0 beta installs uninstallt.

als je "dotnetfx3 /?" runt krijg je een aantal opties. Er is ook een extract commando (/x of /e ozfo)
kun je de files uitpakken en vervolgens installeren.

[ Voor 13% gewijzigd door Viper® op 09-11-2006 11:26 ]

Verwijderd

Het uitpakken van de bestanden op een andere locatie dan de %temp% map, komt wel vaker voor, als ik mij niet vergis dan doet Windows XP SP2 dat ook. Daarnaast zijn er ook andere pakketten die dat doen. Volgens mij komt het wel alleen voor bij Microsoft software.

Ik weet niet precies wat het voordeel van dit principe is.

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Topicstarter
Wat ik ook doe; het installeren blijft mislukken. Mijn PC heeft wel meer van die vage probleempjes; ook met .NET 2 veel problemen gehad. Nou ja, dan maar geen .NET 3...

leoaq.fm // Jeune Loop

Pagina: 1