Toon posts:

PC valt zo maar uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem. Soms als ik aan het computeren ben valt mijn PC zo maar opeens uit ...

wanneer ik hem opnieuw heb opgestart komt hij met de melding van: Het systeem is hersteld van een ernstige fout. Wanneer ik een rapport verstuur kom ik op de volgende pagina:

http://oca.microsoft.com/...a7e7-cf01d88bc492&SID=571

iemand een idee wat ik nu moet doen om van dit probleem af te komen?

ik heb tevens wel geprobeerd te zoeken naar een degelijk onderwerp, maar weet eigenlijk niet echt wat ik nou moet zoeken dus mijn verontschuldiging alvast als dit onderwerp al vaker aan bod is geweest ...

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Specs? Rotte voeding? Kijk bijvoorbeeld je voltages eens. Wordt er iets te heet? Je kunt het beter zelf uitzoeken dan naar een foutenrapport van Microsoft te luisteren.

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-05 14:24
Dit betekent dat je een BSOD krijgt. Disable de optie eens dat je computer automatisch reboot bij een BSOD, en schrijf de informatie op (errorcode, bestand waarop je computer crasht enzo).

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hier een AMD Athlon XP 1800+, 1,50 Ghz, 512 Mb met Windows XP en SP2

Voeding heb ik hooguit twee maanden geleden vernieuwd, dus kleine kans denk ik dat het daar aan ligt.

heb bij de bios dit gevonden:

CPU temp: 50 gr celcius, System temp: 40 gr Celsius, CPU fan speed: 3000 rpm, system fan speed 0 rpm

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2006 23:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
adyta schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 23:14:
Dit betekent dat je een BSOD krijgt. Disable de optie eens dat je computer automatisch reboot bij een BSOD, en schrijf de informatie op (errorcode, bestand waarop je computer crasht enzo).
hoe disable ik dit?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 23:17:
ik heb hier een AMD Athlon XP 1800+, 1,50 Ghz, 512 Mb met Windows XP en SP2

Voeding heb ik hooguit twee maanden geleden vernieuwd, dus kleine kans denk ik dat het daar aan ligt.

heb bij de bios dit gevonden:

CPU temp: 50 gr celcius, System temp: 40 gr Celsius, CPU fan speed: 3000 rpm, system fan speed 0 rpm
Je moederbord al gecontroleerd? Veel mobo's uit die generatie hebben last van lekke condensatoren.

En zijn die temperaturen idle of onder volledige belasting?

Verwijderd

Topicstarter
DJSmiley schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 23:20:
[...]

Je moederbord al gecontroleerd? Veel mobo's uit die generatie hebben last van lekke condensatoren.

En zijn die temperaturen idle of onder volledige belasting?
wat moet ik zoal controleren? die temperaturen zijn na het opnieuw opstarten en nadat hij een tijdje aan heeft gestaan

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Rechtsklik op Deze pjoeter > Eigenschappen > Geavanceerd > Opstart instellingen ofzoiets.
Verwijderd schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 23:24:
[...]

wat moet ik zoal controleren? die temperaturen zijn na het opnieuw opstarten en nadat hij een tijdje aan heeft gestaan
Wat? Nou zoals hij zegt: de condensatoren op je moederbord! ;)

[ Voor 39% gewijzigd door Avalaxy op 08-11-2006 12:46 ]

• Coeluh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-10-2025
Je system fan is kapot als ie niet draait, dan raakt ie oververhit! Heb ik ook last van gehad, nieuwe fan erin en klaar!
Pagina: 1